De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

17 graden als cut off vind ik ook wel waanzin.

Thermische baselayer, korte mouwen, korte broek. De baselayer stoorde niet, maar zonder kon even goed

Hier toch ook lange broek en vest gisteren en ik had het zeker niet te warm. In het zonneke uit de wind kwam het zweet wel, maar tussen de open velden als de zon even weg was, in combinatie met een (naar mijn gevoel) frisse wind, had ik het toch wel nodig.

Vandaag een ritje buiten in korte broek en korte mouwen, wat een genot. Dat ik met korte mouwen de uitzondering was tot daar aan toe maar wat ik zag rijden snapte ik echt niet.

Lange broeken, handschoenen, zelfs iemand met overschoenen en helmmuts. Hoezo kom je dan niet verzopen van het zweet thuis.
Oeie, dan voel ik mij aangesproken.

Al vertrokken rond 8u30 dus dat is dan wel dan nog wat anders dan de fietsers die ik om 12u ben tegengekomen in korte outfit, dan zijn die ook gewoon een pak later vertrokken. Ik heb toch zeker niet te warm gehad in mijn wintertenue.

Oeie, dan voel ik mij aangesproken.

Al vertrokken rond 8u30 dus dat is dan wel dan nog wat anders dan de fietsers die ik om 12u ben tegengekomen in korte outfit, dan zijn die ook gewoon een pak later vertrokken. Ik heb toch zeker niet te warm gehad in mijn wintertenue.
Was in de namiddag bij mij.
Na 1200km zijn mijn GP5000 alweer naar de kloten. 2 keer lek gereden gisteren.
De 28mm versie van de gp5000 deed ik niet anders dan lekrijden. Vroeger met de 25mm nooit klachten gehad. Na 2 Buitenbanden heb ik ik opgegeven en een Pirelli gelegd. Iets hogere rolweerstand maar zou een stuk lekresistenter moeten zijn.

Ik doe zo'n 5000km met een gp5000 als achterband, rond de 10k als voorband. Ik rij sinds 2021 met die banden en nog geen enkele keer lek gereden, wel tubeless.

De GP5000 is in de eerste plaats ook een pure raceband, met reden rijden oa Ineos en Uae er al hun koersen mee.
Als je nog met binnenbanden rijdt bestaan er uiteraard wel modellen met meer lekbestendigheid.

Iemand die een goed core stability schema kan aanbevelen?
Het beste schema is hetgeen je consequent uitvoert.
Het maakt niet uit wat je doet, zolang je maar iets consequent doet. Concreet dus niet te ambitieus zijn qua aantal oefeningen en benodigde tijd, al is het maar een routine van 5minuten, beter elke dag dat dan 1x om de 2 weken een kwartier.

@gisteren kort kort rijden.
Jij zit misschien op Tenerife, maar ik België waar de omstandigheden toch niet dermate dat kort kort een legitieme keuze was.
Toch niks te warm gehad met 2 lagen bovenaan en een lange broek hoor.

Maar kom mij alstublieft dan wel vertellen dat je op zijn minst met geschoren benen hebt gereden??

Hou het simpel, zoek op YouTube naar filmpjes van knappe vrouwen die het voordoen
ik doe deze soms maar ben al KO na een paar oefeningen

Ik doe zo'n 5000km met een gp5000 als achterband, rond de 10k als voorband. Ik rij sinds 2021 met die banden en nog geen enkele keer lek gereden, wel tubeless.

De GP5000 is in de eerste plaats ook een pure raceband, met reden rijden oa Ineos en Uae er al hun koersen mee.
Als je nog met binnenbanden rijdt bestaan er uiteraard wel modellen met meer lekbestendigheid.
Ik reed vroeger met de 28mm GP5000 (met binnenbanden) - content van, wel af en toe lek inderdaad.
Momenteel rijd ik met Vittoria Zaffiro Slick 25 - zaten op de fiets toen die geleverd werd. Heel duurzaam, heel lekbestendig, maar helaas wat oncomfortabel met zijn 25mm en vooral weinig grip van zodra het maar ietwat nat/vuil ligt - verre van ideaal in Vlaanderen dus.

Iemand suggesties wat te leggen? 28-30mm, met binnenbanden (velgen niet tubeless compatible). GP5000 in all-weather variant? Vittoria corsa? Schwalbe Pro one?

Ik reed vroeger met de 28mm GP5000 (met binnenbanden) - content van, wel af en toe lek inderdaad.
Momenteel rijd ik met Vittoria Zaffiro Slick 25 - zaten op de fiets toen die geleverd werd. Heel duurzaam, heel lekbestendig, maar helaas wat oncomfortabel met zijn 25mm en vooral weinig grip van zodra het maar ietwat nat/vuil ligt - verre van ideaal in Vlaanderen dus.

Iemand suggesties wat te leggen? 28-30mm, met binnenbanden (velgen niet tubeless compatible). GP5000 in all-weather variant? Vittoria corsa? Schwalbe Pro one?

Michelin Power Cup TLR 28
en
Pirelli P Zero Race TLR RS SpeedCore (retro) 28

Liggen heel dichtbij op vlak van rolweerstand en zijn lekbestendiger dan de gp5000

Ook beide meer grip op nat wegdek dan een gp5000 zie ook screenshot in link:

Bij Pirelli wel goed opletten bij het aankopen hun namen liggen allemaal dicht bij elkaar met soms grote verschillen tussen de verschillende banden.

Bij Pirelli wel goed opletten bij het aankopen hun namen liggen allemaal dicht bij elkaar met soms grote verschillen tussen de verschillende banden.

Je doet net hetzelfde hier :P
De GP5000 is niet de GP5000 S TR. Het gaat over niet-tubeless banden waarbij de GP5000 nog veelvuldig gekocht en gelegd wordt.

Denk dat de P zero heel hard aan aanhang aan het winnen is, veel mensen van de club rijden er met veel plezier mee.
Zelf rij ik al vele kilometers met de GP5000's en ben zeer tevreden, maar ik hoor meerdere mensen klagen over snel lekrijden, zelf geen last van.

Terug
Bovenaan