De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Voor een mtb voor de zoon ben ik wat 2dehands aan het volgen, maar mannekes wat een drama is dat daar. Advertenties zonder enige info, een foto waarop je in de verte een fiets kan ontwaren, allerlei vrije interpretaties van de schrijfwijze van het woord "mountainbike"...
En iedereen rekent ongeveer 25 euro per aanwezige versnelling. Fietsen van meer dan 10 jaar oud (triple, coilvering, 17kg droog aan de haak) daar vraagt men zonder verpinken nog 500 euro voor. En altijd zijn ze "in perfecte staat" en "nooit in het bos geweest"...

En als je dan iets interessants tegenkomt, geeft de verkoper geen teken van leven.
"In perfecte staat maar heeft wel onderhoud nodig"

Voor een mtb voor de zoon ben ik wat 2dehands aan het volgen, maar mannekes wat een drama is dat daar. Advertenties zonder enige info, een foto waarop je in de verte een fiets kan ontwaren, allerlei vrije interpretaties van de schrijfwijze van het woord "mountainbike"...
En iedereen rekent ongeveer 25 euro per aanwezige versnelling. Fietsen van meer dan 10 jaar oud (triple, coilvering, 17kg droog aan de haak) daar vraagt men zonder verpinken nog 500 euro voor. En altijd zijn ze "in perfecte staat" en "nooit in het bos geweest"...

En als je dan iets interessants tegenkomt, geeft de verkoper geen teken van leven.
Ik denk dat je dit wel mag doortrekken naar heel veel advertenties op 2dehands of facebook marketplace en niet alleen van fietsen.
Van ver een foto er op gegooid zonder info met een prijs waar je van achterover valt.
Beste resultaten kan je nog hebben in de specifieke facebook groepen en buycycle.

dat was vroeger dé manier om een koopje te doen.

Gewoon in de zoekbalk: "maaintenbaait" en je had gegarandeerd iemand die geen enkel idee had van de prijs

Het feit dat mensen echt denken dat Maintenbike de juiste benaming is :rofl: Gieren.
Ey Pol, ik verkoewep ne maintenbike. 300 balle en em is van aa

Ik heb beelden waarop ik in Eloi kleren de Europees kampioen tijdrijden voorbijsteek op een vlakke weg. Wat is het email adres van Lefevre voor een profcontract :unsure:

Ik ben hem een week twee geleden ook nog voorbij gereden. Als hij op kot zit in Leuven woont hij op 300m van mijn werk. Hij rijdt dan rond op een studentenfiets die recht uit de Tour de Tietema stal zou kunnen komen. Paars, roos, geel. Er liggen er 50 betere in de vaart.

Voor een mtb voor de zoon ben ik wat 2dehands aan het volgen, maar mannekes wat een drama is dat daar. .
Het kan dus ook anders. Gisteren advertentie gezien voor een kona honzo in zijn maat voor een meer dan correcte prijs. Direct een bericht gestuurd, en onmiddellijk reactie met alle gevraagde info. Vandaag afgesproken en fiets gaan ophalen (rit van 1u enkel). Maar zo kan het dus ook... Zoon natuurlijk in de wolken met zo'n machtige Kona.

Ik had me op het werk kandidaat gesteld om nu zaterdag een MTB evenement te doen voor het goede doel. Aangezien ik zelf geen MTB heb, leen ik nu al een week die van m'n vader.

Toch wat aan mispakt hoe anders zo'n fiets rijdt tegenover een gravel, gelukkig is deelnemen belangrijker dan winnen :unsure:

Ja canyon ultimate cf sl 7. Heb al een aeroad. Deze zal dienen voor de voorjaarsklassiekers, belcanto, winterfiets.

FB-IMG-1710183529269.jpg
FB-IMG-1710183523732.jpg
Hoe bevalt de fiets jou ondertussen? Heb je meegedaan aan de Belcanto hiermee?
Ik moet me eigenlijk ook binnenkort eens een racefiets aanschaffen. Dit jaar deed ik ook mee aan de Belcanto op m’n mtb 😅. Maar in de afdaling hopeloos versnellingen tekort om mee te kunnen met de groep die ik wel wou volgen… jammer, want op het platte of de sulferberg had ik steeds over.

Hoe bevalt de fiets jou ondertussen? Heb je meegedaan aan de Belcanto hiermee?
Ik moet me eigenlijk ook binnenkort eens een racefiets aanschaffen. Dit jaar deed ik ook mee aan de Belcanto op m’n mtb 😅. Maar in de afdaling hopeloos versnellingen tekort om mee te kunnen met de groep die ik wel wou volgen… jammer, want op het platte of de sulferberg had ik steeds over.
Nee niet meegedaan, jammer genoeg geen ticket meer gevonden. Heel tevreden van. Is ook totaal anders dan mijn aeroad. Aeroad is heel snel op rechte stukken, en deze is veel wendbaarder op meer bochtiger parcours. Ik merk dat goed als we met de club gaan fietsen dat mijn bochten veel beter gaan met de ultimate.

Deze namiddag fiets gaan ophalen, heb het OEM gehouden en het Orbea aero Carbon stuur gekocht. Wou aero stuur ( voor de show) maar niet geïntegreerd in de stuurpen. Toevallig heeft Orbea dat proper opgelost. Teveel geld maja, het is nu toch te laat.

qFMopQ8.jpeg

GWVxjXB.jpeg

mbfDupM.jpeg

J3DH4xg.jpeg

Blijf het toch raar vinden om de kabels door de headset te leiden als het aan het stuur en naar de vork gewoon los hangt.
Lijkt me het onnodig complexer maken zonder dat het een duidelijk visueel voordeel heeft :p
Onnodig complex? Mogelijks!
Maar het ziet er toch allemaal iets properder uit.

Nog altijd verliefd op mijn Oiz (2020), maar de wirwar aan kabels springt mij wel vaak in het oog.

Terug
Bovenaan