De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Klopt, maar gaan bijdraaien op basis van 2 spanbandjes zou ik nu ook niet doen. Heb jij zo een wielrichter om het wiel in vast te zetten?
Yes. De gouden standaard voor de amateurspaker (al is er blijkbaar een opvolger tegenwoordig in de vorm van TS 2.3 - heerlijk simpel toch die namen bij Parktool, truing stand = TS).

TS-2.2P_001.jpg

Waar gezien?
Gaat niet over die set voor ebikes?
Nergens gezien. Via via ter ore gekomen. Gaat echt over mtb.

Het mocht ook weleens dat Shimano hier stappen in maakte. Sram Gx axs bestaat al jaren en op de gravelbike is zelfs apex al wireless. Bij shimano is de grootste vernieuwing van de laatste 10 jaar 105 di2 geweest.

De laatste tijd aan't overwegen om een gx axs te kopen, werkt blijkbaar perfect met shimano 12 speed.
Nog even wachten op de oplossing van Shimano zelf las er iets van aan is

Sommigen rijden de stenen uit de grond, ik de bomen.

Het was nog eens genieten op de mtb. Amper vettigheid en een zeer mooi parcours. 126km van thuis uit, moe maar voldaan.
Het laatste jaar met al die regen veel te weinig kunnen doen! We hopen op een droog 2025 🤞

ik wordt tegenwoordig gek van de wind die in mijn oren blaast tijdens het fietsen.

Kan iemand me een helm aanraden die ook de oren afdekken ? of de wind kan afblokken ?

ik wordt tegenwoordig gek van de wind die in mijn oren blaast tijdens het fietsen.

Kan iemand me een helm aanraden die ook de oren afdekken ? of de wind kan afblokken ?
ik merk wel een serieus verschil in gesuis tussen mijn

- Poc Omne (allround)
- HJC Furion 2.0 (semi aero)
- Bell z20 aero (nog iets meer aero)

Hoe gestroomlijnder, hoe minder gesuis. Meer nog, met die laatste kan ik perfect fietsen met mijn Shokz (bone conducting) oortjes, terwijl ik met die POC aan 20km/u al niets meer hoor door de wind

Maar mijn gevoel zijn het de riemen van de helm die ook zeer veel invloed hebben. Bij de meeste "aero" helmen zijn deze ook andere stof/stiller.

Er bestaan verschillende opzetstukken die u oren afschermen en het geluid merkbaar zouden verminderen.
Zelf niet echt last van, zolang m'n straps mooi plat liggen en genoeg aangespannen zijn.

Cat-ears zijn bv niet al te opzichtig.

Zijn er ervaringen hier rond de eatmyride app?
Ik heb die ooit gedownload, maar op zich is de theorie vrij simpel. Minimaal 60gr koolhydraten en 500ml per uur consumeren.

Voorbeeldrit van 3u: ik rij altijd met bidons van 750ml, daar doe ik 3 schepjes in, 54gr koolhydraten per bidon. En ik neem 3 repen mee. 29gr koolhydraten per reep. Die probeer ik dus na +/- 45', 1u30 en 2u15 naar binnen te werken. 2x54 + 3x29 = 195. 65gr koolhydraten per uur dus.

Hoeveel koolhydraten je nodig hebt hangt ook wel af van hoe de rest van je week er uit ziet. Ik fiets 5x per week dus ik merk wel dat iedere keer goed fuelen een groot verschil maakt. Ik eet op al mijn ritten veel meer als vroeger.

Kostelijk affaire eh eigenlijk. 3u fietsen opt gemak: €2 aan poeder en €5 aan repen
Ik eet nooit repen. Alles op peperkoek van de Albert Heijn (gewoon persoonlijke keuze) tijdens de rit. Komt quasi 1op1 over qua waarde als die repen en ik verteer dat blijkbaar zeer goed. Enkel doe je er iets langer over dan een reep binnen spelen maar zolang je geen wedstrijd rijdt zie ik daar geen problemen mee..

Terug
Bovenaan