De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Sporza leest hier mee :unsure:

Ik eet trouwens zelden een bar ineens maar af en toe een hap. Je kan dacht ik maar 1-1.5gr koolhydraten opnemen per minuut ook

@poeperman: Interessant! Weet niet of die sultana's wat dat betreft dan goed zitten :) ik ben maar een simpele leek die nu iets aanraadt... Voor mij werkt het alleszins goed! Als ik het fietsen nog wat serieuzer wil aanpakken, zal ik mij verder verdiepen in voeding en trainingstechnieken.

Misschien dat er wel nog betere alternatieven zijn! Of een verdeling sportdrank/repen. Rijd momenteel puur op water en sultana's haha.

Frangipanes neem ik ook al eens graag mee. Genoeg koolhydraten en weinig vezels. Vezels heb je tijdens de inspanning niet nodig omdat het energie kost om te verteren. Dus best niet al te veel vezels als je uw spijsvertering wat wil sparen op de fiets.
Daarom ook dat ik bepaalde graanrepen liefst vermijd.

Volgens hun website zou je alle kosten moeten zien bij het uitchecken:

"Post Brexit:

We ship all EU orders via DPD or DHL depending on the option chosen at checkout. If any additional taxes/duties are due on your order, this should be stated at checkout - or a guarantee that the total amount you pay includes all applicable customs duties & taxes."

Via Strava kun je trouwens een mooie korting scoren met de Le Col Project 200/200 Challenge...

Vindt le col redelijk duur en op eerste zicht wel goede kwaliteit maar na jaar zit er toch al serieus slijt op terwijl mijn andere merken het beter doen qua duurzaamheid (Verge bv.)

Idd, granen zou ik ook vermijden. Sultana's hebben we hier ook vaak in huis, frangipanes pak ik ook graag mee (ik eet dat ook graag). En van die gedroogde fruitrolletjes van Bear:

10280194932766.jpg

Het grootste obstakel dat ik voorlopig heb is pijn aan mijn zitbeentjes, ik hoop in eerste instantie dat het is van een beetje gewoon worden en daar wat weerstand op kweken. Zoniet verder onderzoeken of ik wel ideaal zit op mijn fiets, voor de rest eigenlijk geen rug,hand,schouders,nek klachten.
Misschien wat een vreemde vraag maar hoe zit je eigenlijk correct op het zadel? Omdat je best wel wat naar voor of naar achter kan plaatsen.
Misschien dat ik daar meer moet op letten om die pijn niet te hebben?
Ook lang last gehad van zitbeentjes en slapende (edele) delen. Alles eens uitgemeten en mijn zadel was veel te smal. Heb dus een breder zadel gekocht + zo'n uitsparing in het midden en sindsdien geen last meer.

Wel nog last van tenen die tintelen/slapen. Hier nog wat spelen met de schoenplaatjes (schoenen niet te klein/knellen niet).

Dit weekend het Sultrana/Frangipane-verhaal eens proberen (en voorlopig geen repen meer). Iemand nog tips qua snoepjes/fruit (zoals die Bear Fruit Rolls)?

Ik heb onze tax advisor laten uitzoeken hoe het zit met die SIS gellekes en repen uit UK.

Ze komt er nog op terug. Oorsprong van het product is belangrijk. Binnenkort update :)

Sultana begrijp ik nog, maar ligt zo'n frangipane niet enorm zwaar op de maag? Die dingen bevatten echt belachelijk veel vetten ook.

Vindt le col redelijk duur en op eerste zicht wel goede kwaliteit maar na jaar zit er toch al serieus slijt op terwijl mijn andere merken het beter doen qua duurzaamheid (Verge bv.)

Ik wou zelf recent bij Le Col bestellen, tot ik de shirts zag die ze nu leveren voor de Belgian Zwift Riders... Enorm lelijk naar mijn mening en de kwaliteit ziet er ook allesbehalve goed uit(in vergelijking met Assos & Rapha).

Mijn volgende Bib/Jersey combo gaat trouwens gewoon van Cois Cycling(https://coiscycling.com/nl) zijn.

Ben je geen Opel met een Porsche aan het vergelijken op die manier?
Le Col is (aan "adviesprijzen") effectief gewoon ongeveer even duur.

Puur quality by price (zelf uitgevonden!) - laat het ons duur verkopen, dan denken de mensen dat het goed is.
Qua kwaliteit is dat gewoon mediocre at best, dus dat zou je voor max 1/3 van de prijs mogen kopen.

Vandaag nog eens een ramptest gedaan. Toch goed uit de winter gekomen precies.
Vorige test in september denk ik was 223. Nu gestegen naar 242 💪

Vandaag nog eens een ramptest gedaan. Toch goed uit de winter gekomen precies.
Vorige test in september denk ik was 223. Nu gestegen naar 242 💪
Hier net ook eentje gedaan, van 262 W FTP naar 272 W FTP, toch weer een verbetering van om en bij de 4 percent op 4 weken. We beginnen terug op snee te geraken.

Ook lang last gehad van zitbeentjes en slapende (edele) delen. Alles eens uitgemeten en mijn zadel was veel te smal. Heb dus een breder zadel gekocht + zo'n uitsparing in het midden en sindsdien geen last meer.

Wel nog last van tenen die tintelen/slapen. Hier nog wat spelen met de schoenplaatjes (schoenen niet te klein/knellen niet).

Dit weekend het Sultrana/Frangipane-verhaal eens proberen (en voorlopig geen repen meer). Iemand nog tips qua snoepjes/fruit (zoals die Bear Fruit Rolls)?
Heb ik ook last van, zowel van mijne slapende flieter als slapende tenen :(

Zo'n breder zadel lijkt mij dan misschien wel interessant, ik zal dat ook eens bekijken, cheers.
Mijn schoenplaatjes zouden normaal correct afgesteld moeten zijn. In mijn specifiek geval denk ik eigenlijk dat mijn schoen gewoon te nauw is :frown:

Vandaag gaan fietsen, pfhoe warmer dan gedacht eigenlijk. Voor de een of andere reden ook slecht gevoel en hartslag die 10 slagen hoger lag...
Geen flauw idee waar dat vandaan komt.
Hoe zit bioracer,vermarc,agu in verhouding dan met bovenstaande namen?
Heb alledrie de merken en content van. Van assos/rapha/castelli geen ervaring mee, ook wat duurder. Is oakley zoveel beter dan een ander merk van bril?

Terug
Bovenaan