De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb een oude trekking / stadsfiets waarop het crankstel volledig naar de knoppen is.
Dit was een Shimano FC-M443:

Kan ik dat vervangen met dit goedkope ding?
Voorderailleur sowieso naar beneden plaatsen (en dus opnieuw afstellen) en dan hopen dat de inslagdiepte gelijk is of de afwijking binnen de limiet van de voorderailleur ligt.

Degene die @Arkaine voorstelt omzeilt alvast het eerst probleem.

Derde alternatief is de crankbladen individueel vervangen. Tussengatsafstand en vertanding respecten omzeilt alle mogelijke problemen, met de 8-9-10 speed-kwestie kunt ge nog wel wat spelen als het over kettingen en cranks gaat.

Ik heb geen voorderailleur meer (=
Ook helemaal niet nodig op de stadsfiets hier in Gent.

Ik denk dat ik binnen afzienbare tijd gewoon een nieuwe fiets ga kopen. Ik ben het wat beu om met van die kutfietsen te sukkelen van probleem naar probleem.

De vraag was vooral 'gebruikt die crankset dezelfde interface', dus kan ik hem installeren?

Merci voor de feedback!

Ik ga dat goedkope ding bestellen.

Moet je tegenwoordig strava Premium hebben om in die top 10 klassementen terecht te komen?
Vandaag op een segment de 4de snelste tijd gehaald, maar ik sta niet tussen die top 10 :thinking:.
Niet dat het zoveel uitmaakt maar vroeg het me vooral af :D.

Moet je tegenwoordig strava Premium hebben om in die top 10 klassementen terecht te komen?
Vandaag op een segment de 4de snelste tijd gehaald, maar ik sta niet tussen die top 10 :thinking:.
Niet dat het zoveel uitmaakt maar vroeg het me vooral af :D.
Staat je rit zichtbaarheid op 'iedereen'? Indien niet dan kom je niet in de klassementen. Vorig jaar ook meegemaakt en dit was de oplossing en dan kom je erin.

Met welk vet smeren jullie je thru axle in ?
Moeilijken. Liefst niet want als er iets van vuil inkomt, begint de boel de kraken. Maar vet verhindert ook dat er vuil inkomt... Ik doe er soms een drupje WD-40 op om de boel mooi proper te krijgen, maar sowieso als ik met mijn crosser veel in de modder rijd, komt er wel wat zand/stof in en dan is het weer opnieuw beginnen.

Verder eindelijk mijn Bianchi terug. Paar maanden geleden degradeerde de Ultegra Di2 plots. Van niet meer schakelen vooraan, tot niet meer opladen, niet meer schakelen achteraan en dan niet meer verbinden. Na veel zoeken zou het nu gewoon een kabeltje geweest zijn die de batterij leegtrok. 'k Ben benieuwd. Het begint precies zoals bij de auto's te zijn. Ze timmeren alles softwarematig dicht waardoor ge wel naar een dealer moet gaan.

Binnen 3 weken begint het seizoen en moet die fiets weer gewoon worden. Geen ideale situatie.

Moeilijken. Liefst niet want als er iets van vuil inkomt, begint de boel de kraken.

Ik vraag het maar omdat ik recent de mijne voor de eerste keer gedemonteerd heb (gemonteerd op een kickr) en ze waren ingesmeerd met vet. Liggen al een paar dagen gewoon in de kamer omdat de kickr defect is, dus wou ze voor het opnieuw monteren ontvetten en eventueel opnieuw lichtjes invetten.

Terug
Bovenaan