De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gebruik je hiervoor een schema? zou deze namelijk ook willen rijden.
Deze keer eens via de JOIN app mijn opbouw aan het doen, voorlopig wel tevreden van. Ben in november wel een dikke 2 weken verloren door bronchitis en longontsteking, dus heel veel conditie terug kwijt geraakt. Ik weet dat ik nog tijd heb, maar had graag al verder gestaan.
 
Ben in de markt voor nieuwe schoenen voor op de racer volgend jaar.
Ik hoor veel goeds over lake. Maar kan niet direct een winkel dichtbij vinden waar ze te koop zijn.

Iemand die op lake schoenen rijdt hier?

Andere opties zijn de specialized torch of de Shimano RC903. Maar natuurlijk rijdt half België daarmee rond.
 
Gebruik je hiervoor een schema? zou deze namelijk ook willen rijden.
Mijn schema was dinsdag en donderdag 1u grotendeels blokken op zwift of een wedstrijd. Zaterdag of zondag dan de duurtrainingen. Dit varieerde hard naar gelang de tijd ik had tussen de 2.5u en 6u. Maar toch minstens 1x per maand vanaf november een +100km rit met wat hellingen. In februari heb ik dan Corona gehad en toch 7 dagen ziek geweest en 14 dagen stil gelegen dus daar een serieuze duw gekregen mentaal en fysiek maar al bij al dan goed hersteld. Als ik het uitgerekend heb kwam ik op gemiddeld 6u trainen per week sinds november en daarmee heb ik LBL zeer vlot kunnen uitrijden op mijn tempo en zonder mij te forceren of een weerbots te krijgen. Alles heb ik solo gedaan en 14dagen ervoor 1x 170km gereden met 10hellingen in de Vlaamse Ardennen/pays des collinnes. deze rit had ik nodig om te weten of ik er klaar voor was.
 
Aan de rand van de horizon zien we 2024 stilaan opduiken. Wat zijn jullie doelen???
Een goed seizoen draaien en vooral niet ziek worden. Vorig seizoen eigenlijk een geweldige winter gedraaid maar dan opeenvolgend een zotte virale buikinfectie gehad die mij volledig heeft uitgewrongen, dan corona en dan in september nog eens corona met een longonsteking. Net op het moment dat ik erdoor kwam.

Een goed seizoen is 3 overwinningen en hopelijk opnieuw een kampioenentrui. 2023 had ik er eentje en dat was plezant voor het ego. Bijna die van provinciaal gepakt vorig seizoen, maar gefnuikt door het ploegenspel.

Daarnaast weer een lange bikepacking doen in Europa en hopelijk beter weer dan vorig jaar in de Provence.
Ben in de markt voor nieuwe schoenen voor op de racer volgend jaar.
Ik hoor veel goeds over lake. Maar kan niet direct een winkel dichtbij vinden waar ze te koop zijn.

Iemand die op lake schoenen rijdt hier?

Andere opties zijn de specialized torch of de Shimano RC903. Maar natuurlijk rijdt half België daarmee rond.
Ik heb altijd goeie dingen gehoord over Lake.

Ik rijd zelf al jaren op Gaerne. Ik heb smalle voeten en dat zijn schoenen voor smalle voeten. Ik koop mij elke 2 jaar op Tweedehands een nieuw paar en de maten blijven ook gewoon consistent hetzelfde. Kunt trouwens geweldige koopjes doen. Voor dit seizoen het model van vorig jaar van € 350 gekocht voor € 150 en waren gewoon nog nieuw. 't Zijn er veel die dat kopen, maar dat hun voeten te breed zijn.
 
Een goed seizoen draaien en vooral niet ziek worden. Vorig seizoen eigenlijk een geweldige winter gedraaid maar dan opeenvolgend een zotte virale buikinfectie gehad die mij volledig heeft uitgewrongen, dan corona en dan in september nog eens corona met een longonsteking. Net op het moment dat ik erdoor kwam.

Een goed seizoen is 3 overwinningen en hopelijk opnieuw een kampioenentrui. 2023 had ik er eentje en dat was plezant voor het ego. Bijna die van provinciaal gepakt vorig seizoen, maar gefnuikt door het ploegenspel.

Daarnaast weer een lange bikepacking doen in Europa en hopelijk beter weer dan vorig jaar in de Provence.

Ik heb altijd goeie dingen gehoord over Lake.

Ik rijd zelf al jaren op Gaerne. Ik heb smalle voeten en dat zijn schoenen voor smalle voeten. Ik koop mij elke 2 jaar op Tweedehands een nieuw paar en de maten blijven ook gewoon consistent hetzelfde. Kunt trouwens geweldige koopjes doen. Voor dit seizoen het model van vorig jaar van € 350 gekocht voor € 150 en waren gewoon nog nieuw. 't Zijn er veel die dat kopen, maar dat hun voeten te breed zijn.
Momenteel rij ik ook op gaerne.
Maar ik heb ze in feite een maatje te klein gekocht. Rechts is het afhankelijk van welke dag en hoe warm het is dat ik met mijn tenen de voorkant raak. Dus niet zo ideaal, maar wel gewoon doenbaar.
Ik heb smalle voeten dus qua breedte is het geen probleem.

Ik zou vooral graag witte schoenen willen, de mijne zijn nu zwart :p
 
Ben in de markt voor nieuwe schoenen voor op de racer volgend jaar.
Ik hoor veel goeds over lake. Maar kan niet direct een winkel dichtbij vinden waar ze te koop zijn.

Iemand die op lake schoenen rijdt hier?

Andere opties zijn de specialized torch of de Shimano RC903. Maar natuurlijk rijdt half België daarmee rond.
W-Bikes Diepenbeek


Zijn goed als ge brede voeten hebt.
 
Ben in de markt voor nieuwe schoenen voor op de racer volgend jaar.
Ik hoor veel goeds over lake. Maar kan niet direct een winkel dichtbij vinden waar ze te koop zijn.

Iemand die op lake schoenen rijdt hier?

Andere opties zijn de specialized torch of de Shimano RC903. Maar natuurlijk rijdt half België daarmee rond.
Al jaren Lake gebruiker! Ik zweer erbij!
 
Ze lassen een sabbatjaar in om het concept te herbekijken en te zien wat anders/beter kan. Ze gaan wel nog een 1 dag-marathon organiseren in augustus. In 2025 zijn ze normaal terug.
 
Mijn schema was dinsdag en donderdag 1u grotendeels blokken op zwift of een wedstrijd. Zaterdag of zondag dan de duurtrainingen. Dit varieerde hard naar gelang de tijd ik had tussen de 2.5u en 6u. Maar toch minstens 1x per maand vanaf november een +100km rit met wat hellingen. In februari heb ik dan Corona gehad en toch 7 dagen ziek geweest en 14 dagen stil gelegen dus daar een serieuze duw gekregen mentaal en fysiek maar al bij al dan goed hersteld. Als ik het uitgerekend heb kwam ik op gemiddeld 6u trainen per week sinds november en daarmee heb ik LBL zeer vlot kunnen uitrijden op mijn tempo en zonder mij te forceren of een weerbots te krijgen. Alles heb ik solo gedaan en 14dagen ervoor 1x 170km gereden met 10hellingen in de Vlaamse Ardennen/pays des collinnes. deze rit had ik nodig om te weten of ik er klaar voor was.
Mag ik weten hoelang je er dan over gedaan hebt? Over de 250km
 
Mag ik weten hoelang je er dan over gedaan hebt? Over de 250km
Net eens opgezocht 10u28 gereden. 251km,4412hm aan 24km/h. (Mijn FTP was toen 295w voor 77kg)
In totaal 11u48 verstreken tijd. Dus 1u20m stil gestaan en dit is wel een minimum. Er zijn 5 bevoorradingen waar je telkens toch meer tijd verliest dan gedacht. In Bastogne 10min verloren om mijn maat terug te vinden. Dan nog eens 15min in de rij voor het groot toilet en de laatste bevoorrading 15min gewacht op nieuwe voorraad 6d sportdrank die er uiteindelijk nooit kwam. Maar al bij al zeer mooie organisatie met rijkelijke bevoorrading.
 
Ze lassen een sabbatjaar in om het concept te herbekijken en te zien wat anders/beter kan. Ze gaan wel nog een 1 dag-marathon organiseren in augustus. In 2025 zijn ze normaal terug.
ah bon, benieuwd wat ze ervan gaan maken.
Veel variaties op een mtb stage race kan ik alvast neit verzinnen.

Ik dacht dat het ook gewoon nog steeds elk jaar uitverkocht werd.
 
Ben in de markt voor nieuwe schoenen voor op de racer volgend jaar.
Ik hoor veel goeds over lake. Maar kan niet direct een winkel dichtbij vinden waar ze te koop zijn.

Iemand die op lake schoenen rijdt hier?

Andere opties zijn de specialized torch of de Shimano RC903. Maar natuurlijk rijdt half België daarmee rond.

Uitstapje naar Ultimate Cycling Shoes in Harelbeke... Het runnerslab van de fietsschoenen.
Dan weet je meteen ook 99.9% zeker dat je de juiste schoenen voor je voeten hebt en je schoenplaatjes staan ineens juist..
 
Net eens opgezocht 10u28 gereden. 251km,4412hm aan 24km/h. (Mijn FTP was toen 295w voor 77kg)
In totaal 11u48 verstreken tijd. Dus 1u20m stil gestaan en dit is wel een minimum. Er zijn 5 bevoorradingen waar je telkens toch meer tijd verliest dan gedacht. In Bastogne 10min verloren om mijn maat terug te vinden. Dan nog eens 15min in de rij voor het groot toilet en de laatste bevoorrading 15min gewacht op nieuwe voorraad 6d sportdrank die er uiteindelijk nooit kwam. Maar al bij al zeer mooie organisatie met rijkelijke bevoorrading.
Mooi gereden👍
 
Noob vraag, sinds september heb ik een nieuwe fiets met tubeless wielen. Mede door het slechte weer heb ik er nog maar 2 a 3 keer mee gereden. Sindsdien hangt ie op in de garage op een bikemount. Ik had al gemerkt dat 1 van de banden lichtjes leeg liep, na een maandje stond ie plat. Heb em dan opnieuw opgepompt en was weer een maand of 2 goed. Nu merkte ik opnieuw dat beide banden plat stonden, en langs de zijkant van de naad was er sealant uitgelopen en op de grond gelekt. Is dat normaal of zijn die banden niet goed gemonteerd geweest ?
 
Als het voor te gravelen is kan ik andere GPX'n aanraden. Ik zal straks eens piepen. Deze was echt beter geweest met de MTB.
Ik zie aan de hand van uw gpx dat ik ook van de buurt ben (lol). Een paar leuke gravel routes die je kan aanraden? Mag in het gpx topic of ook via pm!
 
Terug
Bovenaan