De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wat gebruiken jullie qua sportdrank? Momenteel gebruik ik de Iso+ poeder van Decathlon, bevat zo'n 35g koolhydraten per drinkbus van 500ml.

Ik zag onlangs ook poeder van Isostar staan en die bevatte zo'n 75g. Dat lijkt me wel enorm, zo heb je meteen je hele behoefte van 60 tot 100g per uur binnen, zonder te eten. Was wel een stuk duurder. Iemand ervaring mee?
6D, minste last aan darmen/maag voor mij persoonlijk. Etixx was op dat vlak precies een aanslag op het lichaam.

Wat gebruiken jullie qua sportdrank? Momenteel gebruik ik de Iso+ poeder van Decathlon, bevat zo'n 35g koolhydraten per drinkbus van 500ml.

Ik zag onlangs ook poeder van Isostar staan en die bevatte zo'n 75g. Dat lijkt me wel enorm, zo heb je meteen je hele behoefte van 60 tot 100g per uur binnen, zonder te eten. Was wel een stuk duurder. Iemand ervaring mee?
Welke Isostar was dat? Want ik heb vaak deze in huis, maar is ook gewoon 35g/500ml. Je kan altijd hoeveelheden verdubbelen in uw bidon trouwens, maar dan wordt het wel een extreem zoet drankje.

Ik gebruikte tot nu ook altijd met volle tevredenheid die van decathlon.
Maar een maandje terug 6d gekocht omdat die de LBL challenge sponsoren en ik op de dag van die uitdaging niet met nieuwe dingen wil experimenten. Het is kostelijk spul maar toch nog een stuk beter dan die decathlon. Het plakt niet, het ligt niet op de maag en ik vind het lekker.

Welke Isostar was dat? Want ik heb vaak deze in huis, maar is ook gewoon 35g/500ml. Je kan altijd hoeveelheden verdubbelen in uw bidon trouwens, maar dan wordt het wel een extreem zoet drankje.

Isostar heeft een endurance+ versie, ook te krijgen bij de decathlon :

Zelf gebruik ik de lemon isostar, gaat me goed af en kan ik gewoon blijven drinken. De citroen iso+ van decathlon vind ik te zuur.
Verder nog niet heel veel getest aangezien ik toch content ben.

Met isostar heb ik altijd pijn aan mijn hoofd na lange ritten. Met etixx heb ik dat niet met dezelfde hoeveelheid drank.

Ik heb het nog niet vergeleken maar het lijkt me dat die toch minder isotoon is.

Ik pak eigenlijk altijd die van Born, bij VanEyck is die voordeligst. Voor de langere ritten een bidon met isotone drank en een bidon met de energy drank.

Zo zie je maar hoe persoonlijk dat is :p
Born vind ik echt niet te zuipen. Heb zo ooit eens recovery gekocht van Born, na 2x gebruiken weggooid. Echt niet, te, zuipen :p

Isostar is de supermarkt Sportdrink eh. Bevat voor het gros van de mix gewoon suiker. Glucose dan vooral.
En dat proef je ook, en is ook specifiek een deel van hun strategie. Een Sportdrink maken die iedereen lekker vindt. Schippert zowat tussen een aquarius en een isotone van een specifiek sportvoedingmerk.
Dat is niet slecht, maar er zijn betere alternatieven.

Laatst bewerkt:
Zo zie je maar hoe persoonlijk dat is :p
Born vind ik echt niet te zuipen. Heb zo ooit eens recovery gekocht van Born, na 2x gebruiken weggooid. Echt niet, te, zuipen :p
Die met vanille? Ik vind die wel lekker, maar dat is idd een speciale smaak. Die iso en energy zijn wel compleet anders, behoorlijk licht van smaak. Ik haat van die uber-zoete plakkerige limonades.

soit, in de Walen zuipen ze grenadine en rijden ze toertochten met bagagedragers op de fiets en basketsloefen aan hun voeten. En dat gaat ook é.

Die met vanille? Ik vind die wel lekker, maar dat is idd een speciale smaak. Die iso en energy zijn wel compleet anders, behoorlijk licht van smaak. Ik haat van die uber-zoete plakkerige limonades.

soit, in de Walen zuipen ze grenadine en rijden ze toertochten met bagagedragers op de fiets en basketsloefen aan hun voeten. En dat gaat ook é.
Van een veralgemening gesproken 🤣🤣

Voor zij die de parel van het hageland gereden hebben: Die vlierbloesem isotone drank vond ik ook wel zeer goed. Geen idee welk merk daar achter zat.

Wie brengt hier een extra bescherming aan op het (carbon) frame? Ik denk dan vooral aan plaatsen waar straps van frame bags zitten of volledige down tubes bij MTB's. Ik zie die 3M heli tape vaak voorbij komen, iemand die dit reeds gebruikt heeft en zijn er alternatieven?

Is er hier soms iemand die nog zo een canyon sticker (het woord canyon in witte letters) liggen heeft die je bij je fiets krijgt en die me er een plezier mee wil doen?
Al gevonden? Anders kan ik wel eens kijken of dat bij mijn Grail bijzat.
Voor zij die de parel van het hageland gereden hebben: Die vlierbloesem isotone drank vond ik ook wel zeer goed. Geen idee welk merk daar achter zat.
Onthouden voor volgende keer dan, had nu ook die van Born, gekocht toen hij is promo stond en drinkt ook goed weg.

Laatst bewerkt:
Wie brengt hier een extra bescherming aan op het (carbon) frame? Ik denk dan vooral aan plaatsen waar straps van frame bags zitten of volledige down tubes bij MTB's. Ik zie die 3M heli tape vaak voorbij komen, iemand die dit reeds gebruikt heeft en zijn er alternatieven?
Ik heb er van Bikeshield, omdat die ook in matte bestaat, waardoor dat niet zo opvalt op een matte frame.

Is wel een must, want je slijt echt op 123 door je laklaag heen met riempjes.

Ik heb er van Bikeshield, omdat die ook in matte bestaat, waardoor dat niet zo opvalt op een matte frame.

Hier ook Bikeshield op de gravel (toptube, downtube en seatstays), echt een must als je uw fiets een beetje graag ziet.

Het grootste gevaar is mijn inziens de headtube, de strap die je handlebar bag daar op zijn plaats houdt, beweegt behoorlijk veel.
Ik heb zo'n doorzichtige tape op een aantal plaatsen aangebracht (o.a. downtube) en plan het ook te doen bij mijn zadelpen uit carbon. Bij mijn vorige alu zadelpennen deed ik dat eigenlijk nooit.
Tijdelijk kan je altijd electrical tape of siliconen tape gebruiken. werkt heel goed, laat geen residu na.
Mijn ervaring is dat het op andere plaatsen een héél beperkt risico geeft (als je wat zachte straps hebt).

Gebruiken jullie die precut sets of gewoon een rol van x meter? Ik veronderstel dat het relatief makkelijk zelf te versnijden is.

Heerlijk weer vandaag, tussen al de regen van de voorbij en de komende week door. Toertje gedaan op GPS met Scotty in de Vl Ardennen (blijkbaar was er ook een grote Cyclo vandaag, de reuzen van Vlaanderen, dus geregeld iemand die riep 'ey 't is hier naar links é' waar ik een andere kant opging).
Ook een stuk langs de Schelde vanuit Oudenaarde gereden. Mijn god wat is dat zaaddodend saai (zeker op een gravelfiets).
De Scott speedster gravel bevestigt wel weer wat voor een zalig fietsje dat is 😍.

Terug
Bovenaan