De Wever I gaat van start met Arizona

Nemen ze op een bepaalde locatie (bijv de vernielingen van het Hilton hotel) 20 personen op. Dat deze 20 personen alle schade betalen van de schade van de Hilton. Volgende keer zullen ze dit niet meer doen.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het enige dat de politie bij zo'n incidenten kan doen is m.b.v. undercoveragenten hier en daar een enkeling oppakken die geïsoleerd is geraakt in de menigte. Die agenten kan je natuurlijk maar beperkt inzetten aangezien ze na zo'n arrestatie ontmaskerd zijn. Verder zijn die black blocks zodanig georganiseerd dat identificatie achteraf bijna onmogelijk is (maskers, zwarte kledij, paraplu's etc.).

Komt daarbij nog het probleem dat die groepen vaak bestaan uit anarchisten die geen geldig verblijfsadres of papieren hebben en in realiteit dus nooit zullen opdraaien voor die kosten.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het enige dat de politie bij zo'n incidenten kan doen is m.b.v. undercoveragenten hier en daar een enkeling oppakken die geïsoleerd is geraakt in de menigte. Die agenten kan je natuurlijk maar beperkt inzetten aangezien ze na zo'n arrestatie ontmaskerd zijn. Verder zijn die black blocks zodanig georganiseerd dat identificatie achteraf bijna onmogelijk is (maskers, zwarte kledij, paraplu's etc.).

Komt daarbij nog het probleem dat die groepen vaak bestaan uit anarchisten die geen geldig verblijfsadres of papieren hebben en in realiteit dus nooit zullen opdraaien voor die kosten.
K besef ook wel dat het moeilijk is.

Misschien moeten de politie ook wat harder optreden?
Als ik tik tok filmpjes bekijk, verschiet ik echt hoe bepaalde bevolkingsgroepen (ik zie vooral filmpjes van bepaalde bevolkingsgroepen tov de politie, is dit toeval?) Hoe weinig respect ze hebben tegen de politie. Ik vermoed dat dit in bijv de VS, niet zo is en dat de politie harder mag optreden tegen deze respectloze personen.

Geen nood babyboomers en gen X'ers, voor jullie verzachten we de bittere pil wél...

Ik vind eigenlijk al die 'overgangsmaatregelen' een schande, op maat van de net-niet-babyboomers (generatie X).
Omdat een huidig 59-jarige mentaal diens pensioen al aan het plannen was op diens 63e moet ze recht hebben om toch alsnog op diens 65e te gaan in plaats van al de rest na diens 67e?

Trek dat gewoon zoveel mogelijk gelijk voor iedereen, vanaf nu, punt aan de lijn, en niet nog effe wat milder omdat iemand op tijd geboren is.
Tenzij je statistisch kan aantonen dat diens levensverwachting lager ligt dan generaties na hem of haar, en laat daar nu eens het schoentje nog eens wringen.

Alle begrip voor dat voor vrouwen periodes van zwangerschap en moederschapsrust tellen als gewerkte periode. Dat mag zeker niet worden afgestraft. Maar als je deeltijds gaat werken om meer tijd voor de kinderen te hebben, dat is ook iets waar je zélf return van krijgt (tenzij tijd met je eigen kinderen doorbrengen een straf is), én dan zou het voor het pensioen ook nog eens gecompenseerd moeten worden? Dat is dan aan de partner om een deel pensioenrechten af te staan.

Over één van de grote statististsche ongelijkheden in ons pensioensysteem in het voordeel van vrouwen zwijgen we immers steevast.
Een vrouw leeft in België gemiddeld 3 à 4 jaar langer dan een man, en krijgt in die periode ook pensioen, moesten we dat in rekening brengen...
(en voor de duidelijkheid: dat moet voor mij niet per se, mannen en vrouwen zijn wat mij betreft verschillend maar mogen op dit vlak gerust gelijk behandeld worden, mannen hebben gewoon andere 'voordelen' elders, maar enige erkenning dat een gelijke pensioenleeftijd in het voordeel van vrouwen is mag ook wél, in plaats van continu klagen hoe er niet voldoende extra uitzonderingen zijn op maat van vrouwen).

Laatst bewerkt:
Wat heeft extreem-links, antifa tegen de Dienst Vreemdelingenzaken?
Ik zou denken dat een ander extreem aan het werk was daar...
DVZ wijst mensen uit, da's fascisme want niemand is illegaal, en dus heeft antifa-scisme daar iets tegen.
het andere extreem heeft er ook iets tegen, want DVZ gaat de andere mensen legaliseren, en da's open grenzen beleid, en import van terrorisme, en ondermijning van de welvaartstaat, etc.

dat zijn zo van die diensten waar beide extremen tegen zijn. gelukkig zijn er nog normaal denkende mensen ook.

Er zijn weldegelijk manieren die de politie gebruikt om dergelijke verdachten te identificeren. Die zijn echter behoorlijk arbeidsintensief.

Net op het nieuws ook dat antifa erg goed georganiseerd was, net zoals dit weekend in Charleroi.
Websites met bewegingen van de politiek, agenten in Burger én een hulplijn voor juridische hulp voor opgepakte relschoppers.
Angstaanjagend om te zien hoe professioneel extreem-links omgaat met hun georganiseerde misdaden.

Net op het nieuws ook dat antifa erg goed georganiseerd was, net zoals dit weekend in Charleroi.
Websites met bewegingen van de politiek, agenten in Burger én een hulplijn voor juridische hulp voor opgepakte relschoppers.
Angstaanjagend om te zien hoe professioneel extreem-links omgaat met hun georganiseerde misdaden.
Professionele demonstranten, nu in het gaza het wat rustiger is, kunnen ze met hun Palestijnse vlag Brussel vernielen.

Dat is uiteindelijk toch niks nieuws?
Dat ze zeer goed georganiseerd zijn en perfect weten waar ze mee wegkomen en de taal spreken om straffeloos te blijven is al langer duidelijk.
Nu goed langs de andere kant van het spectrum weet men ook vaak wel hoe zich te organiseren.

DVZ wijst mensen uit, da's fascisme want niemand is illegaal, en dus heeft antifa-scisme daar iets tegen.
het andere extreem heeft er ook iets tegen, want DVZ gaat de andere mensen legaliseren, en da's open grenzen beleid, en import van terrorisme, en ondermijning van de welvaartstaat, etc.

dat zijn zo van die diensten waar beide extremen tegen zijn. gelukkig zijn er nog normaal denkende mensen ook.

Je zal maar eens op zo'n dienst werken zeg.

Zo communistische cellen in westerse landen... Blij wordt je er niet van in huidig klimaat.

Beetje dramatisch hé, "cellen". Relschoppers op een betoging die zich onder een extreme vlag scharen en het is plots of de RAF of CCC zijn terug. Tuig is tuig.
Mja tuig is tuig en alles onder die noemer plaatsen is dan mss een beetje te nuchter.
“U bent journalist? Dan werkt u wellicht voor het establishment”: onze reporter sprak met politie en relschoppers over de vernielingen tijdens grote betoging in Brussel
“Het gaat om zogenaamde anarchisten, communisten en antifascisten. Linkse relschoppers die wij Antifa noemen”, zegt een politiebron. “Heel typisch voor die groep: je zal er maar weinig allochtonen tussen vinden. Het zijn bijna allemaal autochtone Belgen. Ze houden zich vaak op in enkele ‘linkse café’s’ in Sint-Gillis waar ook ex-CCC-ers kind aan huis zijn (de CCC was een linkse terroristische organisatie uit de jaren tachtig die bomaanslagen pleegde, red). Ze kennen mekaar allemaal”, klinkt het nog.

Ik denk dat Belgie gewoon niet zit te wachten op een revival van marxistisch-leninistsche terreurgroepen zoals de CCC.

't is duidelijk ook wel om ter extreemst. Ook het hoofdkwartier van Vooruit is zelfs niet veilig.

Waarom verbaast de sjaal bij de vandaal van het Hilton me eigenlijk ook niet?

Extreemrechts of extreemlinks beiden zijn niet goed te praten, al vermoed ik dat één van de twee in Brussel makkelijker met strafbare feiten wegkomt dan andere.

Beetje dramatisch hé, "cellen". Relschoppers op een betoging die zich onder een extreme vlag scharen en het is plots of de RAF of CCC zijn terug. Tuig is tuig.
Gewoon hard aanpakken dat tuig, hard neerslaan, want ze denken dat ze met alles wegkomen.

De schade aan het Pachecogebouw, waar de Dienst Vreemdelingenzaken gehuisvest is, is groot. "Alle ramen hier zijn gesneuveld", zegt VRT NWS-journalist Marjan Temmerman. "De glasscherven worden momenteel volop opgeruimd, daarna worden er tijdelijke panelen geplaatst in afwachting van nieuwe ramen."

Het is nog onduidelijk wie de relschoppers waren. "Het gaat sowieso om jongeren, ongeveer tussen de 18 en 20 jaar", zegt Temmerman, die met enkelen van hen heeft kunnen praten vandaag. "Zelf zeggen ze dat ze opkomen voor het klimaat, tegen het fascisme zijn en dat ze willen opkomen voor de gewone mensen. De vakbonden benadrukken dat het gaat om mensen die niets met de bonden te maken hebben."

Tijdens de betoging in Brussel waren ook vlaggen van Antifa te zien. Dat is een verzamelnaam voor vaak radicaal-linkse mensen of groeperingen die zich verzetten tegen het fascisme en radicaal-rechtse ideologieën.
Ik zie dus niet in wat opkomen voor de gewone mensen en het klimaat heeft te zien met ruiten kapotslaan en andere vernielingen aanrichten. Dat zijn vandalen (niet alle 18-20 jarigen die daar rondlopen, volgens het artikel niet echt duidelijk of ze met 18-20 jarigen of met relschoppers praten) die er enkel op uit zijn om dingen te vernielen. Ik zou relschoppers alleszins geen platform geven in de media. Vreedzaam betogen dat mag, winkels en hotels aan diggelen slaan niet.

Geen nood babyboomers en gen X'ers, voor jullie verzachten we de bittere pil wél...

Ik vind eigenlijk al die 'overgangsmaatregelen' een schande, op maat van de net-niet-babyboomers (generatie X).
Omdat een huidig 59-jarige mentaal diens pensioen al aan het plannen was op diens 63e moet ze recht hebben om toch alsnog op diens 65e te gaan in plaats van al de rest na diens 67e?

Trek dat gewoon zoveel mogelijk gelijk voor iedereen, vanaf nu, punt aan de lijn, en niet nog effe wat milder omdat iemand op tijd geboren is.
Tenzij je statistisch kan aantonen dat diens levensverwachting lager ligt dan generaties na hem of haar, en laat daar nu eens het schoentje nog eens wringen.

Alle begrip voor dat voor vrouwen periodes van zwangerschap en moederschapsrust tellen als gewerkte periode. Dat mag zeker niet worden afgestraft. Maar als je deeltijds gaat werken om meer tijd voor de kinderen te hebben, dat is ook iets waar je zélf return van krijgt (tenzij tijd met je eigen kinderen doorbrengen een straf is), én dan zou het voor het pensioen ook nog eens gecompenseerd moeten worden? Dat is dan aan de partner om een deel pensioenrechten af te staan.

Over één van de grote statististsche ongelijkheden in ons pensioensysteem in het voordeel van vrouwen zwijgen we immers steevast.
Een vrouw leeft in België gemiddeld 3 à 4 jaar langer dan een man, en krijgt in die periode ook pensioen, moesten we dat in rekening brengen...
(en voor de duidelijkheid: dat moet voor mij niet per se, mannen en vrouwen zijn wat mij betreft verschillend maar mogen op dit vlak gerust gelijk behandeld worden, mannen hebben gewoon andere 'voordelen' elders, maar enige erkenning dat een gelijke pensioenleeftijd in het voordeel van vrouwen is mag ook wél, in plaats van continu klagen hoe er niet voldoende extra uitzonderingen zijn op maat van vrouwen).
En wij mogen allemaal bijdragen voor al die gen X-ers en hun overgangsmaatregelen. Iedereen gelijk voor de wet zou eerlijker zijn.

Wil je toch vroeger op pensioen, dan moet je het zelf maar bekostigen met je spaargeld, maar de maatschappij moet dat niet betalen.

Een vrouw heeft ook een lagere levensverwachting in goede gezondheid: https://www.vzinfo.nl/gezonde-leven...chting dan,chronische ziekten door dan mannen. En daar draait het om.

Je anti-vrouwensentiment is weer niet genuanceerd.

misschien ook eens kijken naar de totale arbeid die per geslacht geleverd wordt per week. Dat is hoger bij een vrouw dan bij een man.

Ook het pensioenbedrag van een vrouw ligt een stuk lager dan dat van een man.

Een vrouw heeft ook een lagere levensverwachting in goede gezondheid: https://www.vzinfo.nl/gezonde-levensverwachting/leeftijd-en-geslacht#:~:text=Vrouwen lagere gezonde levensverwachting dan,chronische ziekten door dan mannen. En daar draait het om.

Je anti-vrouwensentiment is weer niet genuanceerd.

misschien ook eens kijken naar de totale arbeid die per geslacht geleverd wordt per week. Dat is hoger bij een vrouw dan bij een man.

Ook het pensioenbedrag van een vrouw ligt een stuk lager dan dat van een man.
Vind je dat werkelijk een evenwicht tegenargument?
Lagere gezonde levensverwachting maar wel langer leven, ergo je (zij in dit geval) kost meer geld. Ergens is het bovendien ook logisch dat de oudste jaren van je leven, in minder goede gezondheid zijn. Als dat je argument is zou ik denken: nog meer reden om vrouwen meer te laten bijdragen voor hun pensioen en/of langer werken, maar daar ben ik dus niet voor...

Want 'anti-vrouwensentiment', wtf gast? Ik zei letterlijk dat ik géén probleem heb met een gelijke pensioenleeftijd voor vrouwen en mannen, dat zwangerschaps/moederschapsrust moet blijven tellen als 'gewerkt', want je kan nu éénmaal niet elk verschil man/vrouw in rekening brengen, en/of voor het overdragen van pensioenrechten wanneer één partner deeltijds gaat werken voor de kinderen. Leg mij gerust uit wat daar 'anti-vrouw' aan is?

Echter bij dit soort betogingen en de retoriek erbij dat de hervormingen vooral vrouwen treffen, heb je precies bewegingen die pleiten voor uitzonderlijk voordelige regelingen voor vrouwen omdat die vaker deeltijds werken (zoals overigens mijn moeder zelf ook genoten heeft, en het is haar gegund maar was weer zo'n boomer-regeling die voor onze generatie niet meer bestaat). Ik denk dan: deeltijds werken mag gevolgen hebben, los van man of vrouw zijnde.

Dat het pensioenbedrag van ene vrouw een stuk lager ligt dan een man, heeft dan ook zéér logische oorzaken: wanneer je minder lang werkt of aan gemiddeld lagere lonen, dan heeft dat z'n gevolgen. Ik ben gerust bereid een discussie te hebben waarbij we jobs die 'typisch' voor vrouwen zijn misschien beter moeten valoriseren, maar inherent is er aan ons pensioensysteem of deze hervorming niets 'anti-vrouw', de échte oorzaken voor die verschillen zitten elders in de keten.

Terug
Bovenaan