Ik moet zeggen, als ik terug 17 jaar was, ik zou begot twijfelen!
![]()
Alle 17-jarigen krijgen binnenkort deze brief over vrijwillig legerjaar: loon van 2.000 euro en ‘vrienden voor het leven’
‘Met deze brief willen we je informeren over een unieke kans die op je pad komt: het vrijwillig militaire dienstjaar.’ Zo staat er te lezen in de brief die vanaf november naar alle 17-jarigen in ons land zal verstuurd worden. In de brief krijgen de jongeren meer informatie over wat zo’n...www.demorgen.be
Ik vind dat loon dus toch niet om over te stoefen, dat is op € 5 ofzo na, het minimumloon vanaf 21 jaar?
Wat me vooral in vraag doet stellen waarom we lagere minimumlonen hebben voor 17, 18, 19 of 20-jarigen.
15 jaar geleden was € 2000 netto nog een mooi loon... tegenwoordig spring je daar toch niet ver mee.
Dat dit een interessante optie kan zijn, dat wil ik niet betwisten.
Misschien ook wat meer reclame maken voor het feit dat je via het leger ook interessante studies kan volgen: ingenieur, dokter, apotheker, en betaald worden om te studeren + legeropleiding in de vakanties.
(Nu, tis een legeropleiding dus misschien dat na enkele maanden er dan wel wat discipline is in gedrilld)