Straddle
Well-known member
Ik krijg hetzelfde gevoel bij dat artikel, zowat overal ter wereld zijn werkloosheidsuitkeringen beperkt in de tijd. Het moet een mechanisme zijn dat mensen tijdelijk ondersteunt als ze even werkloos zijn, het mag geen hangmatpositie zijn die dient als alternatief om nooit te werken. Die langdurig "betalen" ook geen prijs, er gaat gewoon voor hen niet meer betaald worden door de mensen die wel werken. Dat is een heel verschil.![]()
Experts over ingreep in uitkeringen: "Mensen met nul kans op arbeidsmarkt betalen prijs voor politieke incompetentie" | VRT NWS Nieuws
Natuurlijk zullen veel langdurig werkloze 55-plussers zwaar getroffen worden door de beperking van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd die de federale regering wil invoeren. Dat daarover überhaupt verbazing opborrelt, stoort professoren sociaal beleid Ides Nicaise (KU Leuven) en Ive Marx...www.vrt.be
Ik vind dit een heel interessant artikel, maar krijg een heel hoog ivoren toren gevoel bij die academici.
Als ik het goed voorheb is België het enige land ter wereld met onberkte werkloosheid. Voor zover ik kan zien is de rest van de wereld niet ten onder gegaan aan een beperkte werkloosheidsuitkering. Ergens klopt de commentaar van de experts dan toch niet.
Nu nog de landurige zieken hun uitkeringen aanpakken en er is misschien nog hoop voor België.
Maar ik ben ook bijna een jaar volledig werkloos geweest, een paar dagen onbetaald verlof genomen en ook eens ne carensdag (geen idee wat dat alweer exact was?). Dat telt allemaal blijkbaar dus niet mee.

Ik heb dat hier al eens gepost. Ik heb na het middelbaar een beetje aangemodderd aan de unif. Eerste jaar heb ik gedubbeld (en daarna geslaagd) maar daarna het 2de jaar ook nog gedubbeld en dan gestopt (mentale breakdown) en dan toch alsnog opnieuw begonnen. Daarna vlotjes 3 jaar hogeschool gedaan en afgestudeerd. (zonder dubbelen daar).