Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jij dicht in mijn post mij een foutief hoge waarde toe die ik aan geslacht zou hangen. Dat leg ik al 2x uit, maar je blijft mij uitleggen hoe ik het eigenlijk bedoel (vermengd met "volgens sommigen" omdat je anders mij woorden in de mond legt, maar die sommigen verdedig ik niet). By all means, maar dan zonder mij als gesprekspartner.Jij en anderen geven een zeer selectief hoge waarde aan geslacht in deze.
Òf tegenwoordig mag je dat oké vinden, fijn vinden, niet oké vinden of iets van zeggen zonder dat het wordt afgedaan als hysterisch onder de voet zijn van de situatie? Waarom moet het zo zwart-wit en gepolariseerd? Het kan toch ook gewoon maar dat zijn. Net zoals dit niet gaat om een bouwvakker die naar je fluit, maar om het mogelijke tactische voordeel van een brede vertegenwoordiging door een heterogene groep met verschillende inzichten in een regering die misschien verder prima is tot nu toe en zelfs heel beloftevol, maar dit wel stuntelig heeft aangepakt.Ik ben een vrouw en ik heb daar ook geen probleem mee.
Maar ik behoor niet meer tot het standaard vrouw zijn van deze tijd denk'k. Ik hecht daar allemaal zoveel belang niet aan. Ik ga ook niet op mijn achterste poten staan als er eens een bouwvakker naar mij fluit (ik denk dan 'yeah, still got it). Maar tegenwoordig wordt er dan verwacht dat je helemaal onder de voet bent van zo'n situatie, want not done.
Klopt, dat is het probleem van hoe de democratie in dit land werkt. Het enige wat telt voor politici is dat je 4 jaar vooruit kan, ookal moet je dringend je linkerwiel vervangen of werken de remmen niet meer zo goed. Echte structurele problemen aanpakken zal resulteren in andere partijen die dwarsliggen (ahja want hun achterban) of dat de kiezers je over 4 jaar niet meer verkiezen want je bent aan hun centen of gemak gekomen (ookal is dat nodig om het land niet de afgrond in te boren).De structuur van het land wordt niet aangepast. Alle onderliggende problemen blijven verder rotten. In feite is het 'gewoon' een rechts socio-economische regering. Voor een institutionele hervorming moeten we waarschijnlijk een serieuze crisis afwachten.
Er gaat niets veranderen tot er echte gevolgen zijn.
Ik ben ook syndicalist geweest. Maar gestopt.En het ABVV kondigt nog eens een algemene staking aan. Die vakbonden zijn toch soms echt van mijn kl*ten...
Tijdens Michel I hebben ze hun communautaire plannen ook 5 jaar in de diepvries gestoken omwille van het sociaal-economische.Er werd toch reeds gezegd dat een echte hervorming maar voor of vanaf 2029 zou zijn. Die zit niet permanent in de diepvries. Dat BDW eerst voor financieel herstel gaat kan ik goed begrijpen. Dat is hoog dringend.
![]()
Dit zei premier De Wever tijdens de regeerverklaring: “We mikken op een lastenverlaging van 1,5 miljard euro”
Premier Bart De Wever (N-VA) heeft de plannen van zijn regering voorgesteld in de plenaire vergadering van de Kamer der Volksvertegenwoordigers. Dit is de integrale tekst van zijn regeerverklaring.www.hln.be
Ik zie een plan ...
Een socio economische regering, linkse en rechts punten. Als dat lukt de komende jaren kunnen we eens verder denken aan de Belgische staatsstructuur. First things first, die torenhoge staatsschuld aanpakken, pensioen betaalbaar houden voor onze kinderen en kleinkinderen.
Dat pensioenplan loopt blijkbaar gefaseerd tot 2060 op vlak van het gelijktrekken van ambtenaren en privé pensioenen.
En dan heb je de rode vakbonden die zonder extra overlag al direct het land willen platgooien, foei! Mijn pensioen laten voorgaan ten koste van de volgende generatie(s) zonder zelfs naar het plan te gaan luisteren. Sommige vakbonden lijken idd soms meer en meer op politieke stoottroepen. ACLV bvb wil wel eerst luisteren vooraleer actie te ondernemen, dat is al redelijker en kan ik nog inkomen.
Ik kijk ZO ontzettend hard uit naar het debat (allezja) tussen De Wever en Bert Engelaar.En het ABVV kondigt nog eens een algemene staking aan. Die vakbonden zijn toch soms echt van mijn kl*ten...
Het is praktisch onmogelijk op dit moment gewoon. Het kost handenvol geld en tijd om dat door te voeren. Twee zaken die we niet hebben. Of denken de mensen dat Wallonië zonder gouden handdruk de afgrond ingaat?Tijdens Michel I hebben ze hun communautaire plannen ook 5 jaar in de diepvries gestoken omwille van het sociaal-economische.
Nu weeral.
Er gaan altijd sociaal-economische redenen zijn.
Onder De Wever gaat er nooit een staatshervorming zijn. Die weet even goed dat hij dat nooit kan doorduwen. Maakt niet uit of het MR of PS is.
De enige keer dat die meedoen is als ze weten er bij te kunnen winnen. Di Rupo heeft een geniale slag thuis gehaald met het vlinderakkoord.
Niet aan de knoppen? De N-VA had 33 zetels. Dat is een resultaat dat niet snel herhaald gaat worden.Bij Michel I zat de grootste pleitbezorger van het communautaire niet aan de knoppen, en moest die toekijken hoe Michel wel zei dat hij het ging doen, en het dan niet deed. Nu is dat anders. Wees er maar zeker van dat men vanaf 2027 de weg begint te plaveien.
Ik kijk ZO ontzettend hard uit naar het debat (allezja) tussen De Wever en Bert Engelaar.
Het gaat altijd onmogelijk zijn. Er gaat nooit genoeg geld of tijd zijn.Het is praktisch onmogelijk op dit moment gewoon. Het kost handenvol geld en tijd om dat door te voeren. Twee zaken die we niet hebben. Of denken de mensen dat Wallonië zonder gouden handdruk de afgrond ingaat?
De Wever is realistisch. We hebben Jean Luc Dehaene energie nodig. Pragmatiek, doorzetting etc etc. De weg uit de penarie is het activeren van alle assets van het land, waaronder ook een Wallonië dat zonet het sein gaf dat ze het stereotype luie/arme karakter van zich af wilt afschudden.
JLD is gewoon afgerekend geworden door zijn eigen succes. Hij heeft zware besparingen doorgevoerd, iedereen op droog zaad gezet om de doelstellingen voor de Euro te halen, België heeft het gehaald en toen wou iedereen het geld weer laten rollen. En toen heeft Verhofstad idd ons succes weggepist met ridicule maatregelen.Niet aan de knoppen? De N-VA had 33 zetels. Dat is een resultaat dat niet snel herhaald gaat worden.
Je moet al naar de liberale familie gaan die samen 34 zetels hadden om er over te gaan. Michel I was "maar" N-VA, MR, OpenVLD en CD&V.
Er is geen enkele coalitie die meer staatshervormend zou kunnen zijn dan dat. Men geraakt zelfs niet meer aan die coalitie.
Ze hebben zich in hoekje laten duwen omwille van "verantwoordelijkheid". 4 jaar later stonden ze bij het vuil.
Bouchez is nu een grote factor en Bouchez ziet de staatshervorming helemaal anders dan De Wever.
Bouchez is een Trump figuur. De staatshervorming is voor hem een manier om de PS te raken.
De Wever wil splitsen omwille van een visie/idee, Bouchez (en alle Franstalige) willen splitsen wat voor hen voordelig is. Dat is een fijne lijn maar het is een lijn.
Wallonië zit de eerst komende decennia niet in de positie dat ze voordeel doen aan het splitsen van energie, justitie en alle grote zaken die de N-VA wil. Het gaat niet gebeuren.
Het gaat altijd onmogelijk zijn. Er gaat nooit genoeg geld of tijd zijn.
Jean Luc Dehaene was voor mij de laatste echte premier. Maar zelf hij is gewoon weg gezet door Verhofstadt. Ondanks zijn inspanningen voor de begroting.
--
Ik zeg niet dat er vandaag een staatshervorming zou kunnen gebeuren.
Ik ben het gewoon beu om altijd de N-VA als de "grote staatshervormer" te zien terwijl dit niet is.
de N-VA is de nieuwe CVP.
Ik zie het wel gebeuren dat binnen 15 jaar ofzo (als effect De Wever er niet meer is) dat ze VU-gewijs gaan splitsen.
Tegen alles wat verlies aan inkomsten is voor henWaarom wil ABVV staken? Tegen welke beslissing zijn ze zo hard tegen?
Da's altijd een traditie. Een nieuwe regering, wat nieuwe vakbondsacties (om te laten zien wie de echte baas is). Zitten de zuilen in de regering, zijn het wat ludieke acties. Zit de zuil er niet in, is het met het mes op de keel. Ok, Vooruit zit erin, maar ze zijn meegegaan in het rechtse verhaal (zie ook de ostentatieve weigering van Engelaar om het regeerakkoord goed de keuren, ondanks zijn zuil) en dus moeten ze gestraft worden.Waarom wil ABVV staken? Tegen welke beslissing zijn ze zo hard tegen?