De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Was Kamala Harris de afgelopen jaren beter zichtbaar vanaf het duidelijk werd dat Biden president zou worden?
Ik had het vooral over tijdens de rallies. Ik weet niet hoe het bij Biden/Harris was, en door covid was dat ook geen normale campagne, maar ik vind het toch wat vreemd dat Trump meer samen gerallied heeft met Musk, RFK of Tucker Carlson dan met zijn eigen running mate. Dat terwijl Harris en Walz eigenlijk quasi standaard samen op pad getrokken zijn.

Nu hij VP-elect is, is het misschien iets minder vreemd dat hij op de achtergrond zit, maar er is ook gewoon weinig dat hij nu als VP al kan of moet doen.

Al die dubieuze figuren die Trump naar voor schuift om hem binnenkort te omringen... .
Het wordt toch wel heel wansmakelijk als je moet vaststellen dat het trumpisme jarenlang garen gesponnen heeft bij die zotte QAnon-samenzweringstheorie die de Democraten onterecht van (seksueel) misbruik, pedofilie, enzovoort betichtte en miljoenen dit geloofden, terwijl nu dikwijls bewezen feiten bij 'hun' partij diezelfde kiezers niet eens lijkt te boeien.
De hypocrisie is soms echt schrijnend. Ze roepen sinds 2016 dat ze het moeras willen leegpompen maar ter gelijkertijd komen ze aanlopen met emmers vol om hun eigen moeras aan te vullen.
Ze roepen om het Epstein onderzoek vrij te geven maar over de relatie die hij had met Trump, zijn ze stil of het zijn leugens van de MSM.

Hoe spreek je met zo'n MAGA mensen? Moeten we MAGA als een sekte of religie gaan klasseren? Hun leider kan weinig fout doen.
Doet me zelfs een klein beetje denken aan Scientology. Daar worden critici ook benaderd door aanhangers.
Een bepaald lid op dit forum stuurt zelfs privé berichten om kritiek op zijn messias aan te kaarten omdat hij het in dit sub-forum niet meer kan/mag doen.

Het lijkt dat ze in een alternatieve wereld leven.

Al die dubieuze figuren die Trump naar voor schuift om hem binnenkort te omringen... .
Het wordt toch wel heel wansmakelijk als je moet vaststellen dat het trumpisme jarenlang garen gesponnen heeft bij die zotte QAnon-samenzweringstheorie die de Democraten onterecht van (seksueel) misbruik, pedofilie, enzovoort betichtte en miljoenen dit geloofden, terwijl nu dikwijls bewezen feiten bij 'hun' partij diezelfde kiezers niet eens lijkt te boeien.
Het gaat om de prijs van een winkelkar, niet om Qanon-conspiracy theories, (politiek geinspireerde) rechtszaken/beschuldigingen, ...
Daarom heeft Trump gewonnen. Ik denk niet dat 1/1000 Trump voters ook maar zijdelings bezig is met die Qanon theories.

Toch ook cringe om 2 miljardairs de overheid te laten 'redden'.

Most government enforcement decisions and discretionary expenditures aren’t made by the democratically elected president or even his political appointees but by millions of unelected, unappointed civil servants within government agencies who view themselves as immune from firing thanks to civil-service protections.

This is antidemocratic and antithetical to the Founders’ vision. It imposes massive direct and indirect costs on taxpayers.
Administratie is anti-democratisch!

That’s why we’re doing things differently. We are entrepreneurs, not politicians. We will serve as outside volunteers, not federal officials or employees. Unlike government commissions or advisory committees, we won’t just write reports or cut ribbons. We’ll cut costs.
En tegelijkertijd deficit gigantisch laten stijgen door simultaan belastingen voor bedrijven te laten dalen. Maar we zijn 'volunteers' die werken voor de 'goede' zaak.

Zodat je alle verantwoordelijkheid kan ontlopen. Fantastisch nieuws

Het ICC bevestigd het arrestatiebevel tegen Nethanyanu. Ben eens benieuwd of de Trump administratie druk gaat uitoefenen om het bevel te laten vallen.

Het gaat om de prijs van een winkelkar, niet om Qanon-conspiracy theories, (politiek geinspireerde) rechtszaken/beschuldigingen, ...
Daarom heeft Trump gewonnen. Ik denk niet dat 1/1000 Trump voters ook maar zijdelings bezig is met die Qanon theories.
Laten we eens kijken wie er genomineerd zijn of een vaste plek hebben gekregen:

Matt Gaetz - AG
Ranzige kerel, 'toevallig' MAGA en meermaals beschuldigd van sex trafficking & sexual misconduct.

Robert Secretary of Health and HS
Vorige paginas waren best duidelijk... Hij heeft geen medische opleiding. Hij is een uitgesproken criticus van vaccins en het C.D.C., en heeft theorieën gepromoot die suggereren dat H.I.V. niet de echte oorzaak van AIDS is.

Pete Hegseth - Defense secretary
Fox News host.

Kristi Noem - Homeland security secretary
Fan van een federaal abortusverbod, voorstander van het intrekken van de ACA, tegenstander van IVF, schoot haar eigen hond dood, en heeft meerdere keren gelogen in haar rotslechte boek, waaronder over ontmoetingen met andere wereldleiders. Lol.

Mehmet Oz - Medicare and Medicaid administrator
1 van de grootste debiele 'TV-dokters'. Clashde tijdens corona met medische experts door de malariamedicijnen hydroxychloroquine en chloroquine te promoten als middel om het coronavirus te bestrijden.

Lee Zeldin - E.P.A. administrator
Stemde minstens 12 keer tegen wetgeving voor schoon water en minstens 6 keer tegen wetgeving voor schone lucht.

Howard Lutnick - Commerce secretary and transition co-chair
Wall Street exec.

Sean Duffy - Transportation secretary
Fox Business / news host.

Chris Wright - Energy secretary
CEO Liberty Energy.

Elon Musk & Vivek Ramaswamy - Department of Government Effiecieny
Intelligente dwaas der dwazen. Onzettend (te) véél macht plots. Blijkbaar geen probleem voor jou.
Het OMB s al toegewijd aan efficiëntie en het verminderen van verspilling. Met andere woorden, "DOGE" (tenenkrommend btw) is een overbodig ministerie. Extra ironisch is dat het twee leiders heeft. En nog extra extra ironisch is dat geen van de twee leiders ooit in de overheid heeft gewerkt.

Als je nog steeds niet begrijpt waarom mensen dit als een kabinet van rariteiten voor de rijken beschouwen... Dan ben je echt compleet blind en volledig van het padje, net zoals de gemiddelde MAGA-aanhanger.

But sure man... "Prijs van een winkelkar" en "rechtszaken/beschuldigingen".

Trump! Sent by God for the people, folks!

Laatst bewerkt:
Lijkt mij toch een rare plotse ommezwaai, ik vraag mij af met welk lijk in de kast dat dit afgedwongen is🤔.
Ik denk dat het gewoon een interne afrekening is binnen de republikeinse partij omdat Gaetz ervoor gezorgd heeft dat McCarthy moest aftreden als speaker of the house. De senatoren die McCarthy genegen zijn (gezien de krappe meerderheid moeten dat er niet veel zijn), zullen duidelijk gemaakt hebben dat ze zijn aantreden als attorney general zouden tegenhouden en het zinloos is om het te proberen.

Je hebt een judge Jeanine Pirro op Fox , die zal wel kans maken nu.
Het zorgwekkende aan deze nominaties is dat ze allemaal bewust zijn gekozen, mogelijk door shadow (vice-)president Elon Musk. Het enige waar deze mensen in lijken uit te blinken, is "er goed uitzien" op televisie. En zelfs dat valt te betwisten, gezien de onzin die ze dagelijks uit mogen kramen. Qua politieke vaardigheden lijkt er weinig tot niets achter te zitten.

Dan toch geen Gaetz op Justitie. Benieuwd wie Trump nu uit de hoed tovert.
Judge Judy?

Mevrouw "Jewish space laser" gaat de subcommissie in het congres leiden die gaat toezien op overheidsefficiëntie, en die kennelijk net als het departement DOGE zal genoemd worden. De prioriteiten liggen alvast goed:

Het is de bedoeling dat de twee DOGEs nauw gaan samenwerken. Greene komt alvast enthousiast over: "Ik kijk ernaar uit om samen met Trump, Elon Musk en Vivek Ramaswamy en het hele DOGE-team samen te werken. Onze commissie zal ambtenaren ontmaskeren die ontslagen moeten worden".

Het lijkt soms een beetje candid camera door een geavanceerd buitenlands ras.

Mevrouw "Jewish space laser" gaat de subcommissie in het congres leiden die gaat toezien op overheidsefficiëntie, en die kennelijk net als het departement DOGE zal genoemd worden. De prioriteiten liggen alvast goed:

Ik had niet anders verwacht dat zij ook nog een postje zou krijgen. Is in ieder geval ver genoeg van het padje.

Serieus?! Hoe kan je dit allemaal nog serieus nemen? :wtf:

Terug
Bovenaan