De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Ik wil het allemaal nog wel eens zien, zo'n departement voor efficiëntie. Doet me wat denken aan de XKDC comic "standards". We roepen een extra orgaan in het leven om alles te verbeteren maar het resultaat is dat er nu een extra log orgaan te managen valt.

Maar goed we zullen wel zien.
Het is geen echt overheidsorgaan, het wordt een private consulting firma met Musk aan het hoofd die informatie uit overheidsdiensten kan opvragen en hen moet auditen op hun werking.

Ik parafraseer: het wordt een organisatie die niet gebonden is aan controle van de Senaat die toegang heeft tot alle informatie van alle overheidsdiensten en onder leiding staat van iemand die regelmatig contact heeft met Putin. Voor de efficiëntie, uiteraard.

Een Trump en zijn oorlog tegen "woke"-ideologie (en alles dat "te" links is) druist daar naar mijn gevoel rechtstreeks tegenin, en daarom zou ik nooit op Trump stemmen. Dat gaat dan niet meer over mij informeren over milieu, migratie, economie, ... dat gaat over een fundamentele visie op democratie. Daarvoor moet je echt niet veel moeite doen om een beeld te vormen.

Ik snap jouw punt dat - zeker zoals bij ons in België waar de partijen als paddestoelen uit de grond schieten - het onmogelijk is om in alles perfect op de hoogte te zijn, maar als ik zo eens lees en hoor heeft de meeste kritiek rond Trump niet te maken met een rechtser beleid of een strenge migratiepolitiek, maar democratische fundamenten die mogelijks aangetast worden. Dan kan je daar perfect tegen stemmen, en als je dat niet doet ga je stilzwijgend akkoord met de optie dat het die kant uitgaat.
Volgens mij is dit niet het resultaat van de ongeïnformeerde kiezer.
Ik ervaar zelf bij iedere verkiezing dat het eigenlijk gewoon kiezen is tussen de cholera of de pest. Geen enkele partij zijn ideeëngoed sluit aan bij die van het individu, dus je maakt gewoon een keuze voor een aantal standpunten die op dat moment voor jezelf belangrijk zijn, de standpunten waarmee je het dan niet eens bent die moet je er gewoon bij nemen. Voor sommigen (idealisten) ligt de barrière hoog om bepaalde zaken erbij te nemen, voor anderen ligt de barrière een stuk lager en kunnen ze er wel mee leven, zolang hun prioriteit van het moment maar wordt aangepakt.
Verklaart toch ook waarom VLB veel succes heeft. De trado's bakken er al jaren niets van als je naar de schuldenlast kijkt waarmee we vandaag opgezadeld zitten (welke partij hier het meest voor verantwoordelijk is, is moeilijk te bepalen), maar waarom dan niet kiezen voor een partij die nog niet aan de macht is geweest, hoop doet leven uiteraard.
Zelfde aan de overkant van de oceaan, de meesten kiezen gewoon voor een partij waarvan men denkt er zelf beter van te worden als ze het beleid gaan voeren. Het kan dus perfect dat een werkeloze "rechts" gaat stemmen (misschien tegen zijn financiële situatie in) , als hij op dat moment de aanpak van instroom illegalen belangrijker vindt (die hij misschien als rechtstreekse oorzaak van zijn werkeloosheid identificeert).
Uiteindelijk moet je een keuze maken en de ideale keuze is er niet, alleen die waarvan we denken dat het de "minst slechte" is.

Thune eerder vandaag verkozen tot Senate Majority Leader. Hij is allesbehalve een Trump loyalist en op bepaalde vlakken leunt hij zelfs heel erg naar de Democraten.

Spijtig nieuws.
En ook meteen de eerste reality check voor de nieuwe administratie.
Er blijkt achter de schermen toch meer verzet te zijn tegen Trump dan verwacht. Ging hier over secret ballot.
En intussen is er schitterend nieuws in de House race. De meerderheid is ook daar binnen en de triple is dus compleet.
Let’s fucking go!

Trump nomineert hardcore loyalist Matt Gaetz als attorney-general. Opvallende keuze, zeker omdat de meeste establishment Republikeinen Gaetz haten (herinner u de speakerverkiezing vorig jaar) en omdat hij nog onderzocht wordt door de House Ethics Committee voor sexual misconduct, illicit drug use en sex-trafficking.

Zal een eerste test worden van hoeveel grip Trump heeft op de resterende establishment Republikeinen, zeker in de Senaat.

Deze informatie klopt niet.
Het wordt een rondje hoeveel criminelen kan ik in de regering steken. Verkrachter van minderjarige( n ) Gaetz als AG.

En met de meerderheid in het Huis binnen kan Trump de komende twee jaar zijn gang gaan zonder al te veel hindernissen.

Quo vadis, Europa?

Of ge nu links of rechts zijt, deze humor moet ge toch ergens wel apprecieren :p

Aan humor nooit gebrek bij het Trumpkabinet.
Die draaideurkomedie van 2016 tot 2020 was af en toe hilarisch, en het ziet er naar uit we geregeld weer de popcorn zullen mogen bovenhalen. Jammer genoeg is het vooral uitlachtelevisie, niet zozeer het komedische talent van de spelers.

Aan humor nooit gebrek bij het Trumpkabinet.
Die draaideurkomedie van 2016 tot 2020 was af en toe hilarisch, en het ziet er naar uit we geregeld weer de popcorn zullen mogen bovenhalen. Jammer genoeg is het vooral uitlachtelevisie, niet zozeer het komedische talent van de spelers.
Ik heb toch meer de indruk dat hij zijn land naar de kloten aan het helpen is, maar time will tell zeker.
Als je naar Trump luistert, komt daar voornamelijk toch bullshit uit?

Voor de aandelen en bitcoin is hij momenteel wel goed, de vraag is alleen hoe lang het nog gaat blijven duren. Ik denk niet lang eer het boeltje crasht. Als de gewone Amerikanen geen werk meer heeft (Trump wil al een hoop volk bij de overheid buiten gooien om te beginnen) en er onrust ontstaat. Elon Musk is ook zo'n figuur die niets geeft om zijn werknemers.

Ik heb toch meer de indruk dat hij zijn land naar de kloten aan het helpen is, maar time will tell zeker.
Als je naar Trump luistert, komt daar voornamelijk toch bullshit uit?

Voor de aandelen en bitcoin is hij momenteel wel goed, de vraag is alleen hoe lang het nog gaat blijven duren. Ik denk niet lang eer het boeltje crasht. Als de gewone Amerikanen geen werk meer heeft (Trump wil al een hoop volk bij de overheid buiten gooien om te beginnen) en er onrust ontstaat. Elon Musk is ook zo'n figuur die niets geeft om zijn werknemers.

Ik vrees vooral dat de boel niet zal crashen, maar gewoon beetje bij beetje achteruit zal gaan, net zoals tijdens Trump's eerste termijn: schandaal na schandaal over opeenvolgende bullshit, maar intussen wel overheidsadministraties vierkant laten draaien/opdoeken, benoemingen op elk niveau op basis van gatlikkerij ipv competenties, met als belangrijkste resultaat een verdeelder, armer en dommer kiespubliek.

Matt Gaetz als AG. Hahahaha Trump. Zo kansloos deze ploeg. Na het eerste jaar is de helft van z'n kabinet weg.

Ik ben (vooral voor de Amerikanen) blij met de Trump win en de GOP trifecta.

Maar deze is inderdaad een bizarre nominatie. Hetzelfde met Hegseth als secretary of Defense.
Kans is niet onbestaande dat het niet door de Senaat geraakt. Zeker als je ziet dat Thune het tegen de verwachtingen in heeft gehaald van Rick Scott als Senate Majority Leader (die laatste was de geliefkoosde kandidaat van de Trump inner circle)

Laatst bewerkt:
Zijn ze blij of momenteel nog naïef, gelovende dat Trump’s ingrepen geen impact gaan veroorzaken?

Pak nu de invoertaxen die hij wilt gaan heffen. Ik kan niet meer bijhouden hoeveel mensen ik online al heb zien verkondigen dat dit niet voor hogere prijzen gaat zorgen. Nee, het gaat er zelfs voor zorgen dat bedrijven massaal terug in de VS gaan produceren, met goedbetaalde jobs tot gevolg.

Ondertussen Musk die iedereen in feite in het gezicht uitlacht met zijn kinderlijke DOGE tweet. Wetende dat hij daar op alle vlak dikke winst uit gaat halen.

En eens binnen 1-2 jaar de financiële gevolgen duidelijker beginnen te worden, dan wil ik eens zien of de Amerikanen nog zo blij gaan zijn.

Terug
Bovenaan