Ja, best wel. Het is het sterkste land ter wereld qua economie en militaire middelen en quasi alle innovatie van de laaste jaren komt van daar.
Ik houd van die ondernemingszin en voortgedrevenheid, dat past veel beter bij mijn eigen karakter dan het Europese (zorg)beleid dat in verval is.
Mja als je er effectief niet mee inzit een loopje met de werkelijkheid te nemen gewoon omdat je de dollar boven de euro zet dan ja, kan ik niet veel op zeggen natuurlijk.
De enige conspiracy theorie die ik hier lees is de jouwe over hoe je denkt dat de republikeinen massaal het onderwijs/wetenschap willen begraven om een soort theocratie van de USA te maken. Dat is gewoon complete onzin en het allerlaatste wat de republikeinen willen,
Amerika is al wel een stuk theocratischer dan wij maar je moet me geen woorden in de mond leggen, ik heb het over specifieke zaken zoals bijvoorbeeld die comissie om wetenschappelijk onderzoek naar misinformatie aan banden te leggen, hoe Trump in zijn eerste termijn onderzoek naar klimaat bemoeilijkte, dat Trump zegt dat hij Fauci wil vervolgen, ... Nu wil hij zelfs zaken als EPA en NOAA ontmantelen gewoon omdat wetenschappers zijn lijn niet willen volgen (soms letterlijk ivm de lijn van die storm die hij op dat kaartje had gekrabbelt). In onderstaand artikel vind je een bijna eindeloze lijst voorbeelden van hoe ze wetenschap hebben tegengewerkt en ontkent in hun eerste termijn.
In three years, the administration has diminished the role of science in policymaking while disrupting research projects nationwide. Experts say the effects could be felt for years.
www.nytimes.com
Dat ze het onderwijs willen uithollen is toch gewoon een feitelijk gegeven? Niet enkel door het afschaffen van het minsterie en financiering te linken aan hun eigen politiek, herinner je bijvoorbeeld zijn vorige termijn Betsy deVos. Ook hun anti wetenschappelijke retoriek en acties... Daar kan je toch allemaal niet rond of dat wegzetten als een conspiracy theory? Dat is allemaal wat ze zelf zeggen en doen? Kan je misschien iets feitelijk tegenspreken ipv maar wat vaag met je hand te zwaaien? Als dat zo'n onzin is waarom verkondigen ze het dan en doen ze het?
kijk bijv. gewoon naar zo'n topondernemer en uitvinder als Musk, denk die man zich in jouw bovenstaande visie kan terugvinden?
Kijk inderdaad eens naar Musk. Hij probeert Trump nog een beetje tegen te spreken als het aankomt op klimaat maar weet dat hij niet te ver mag gaan en de lijn moet volgen omdat anders ook hij er gelegen heeft. Hij wil zijn invloed vooral gebruiken om zichzelf te verrijken en ik weet niet echt in hoeverre die gelooft wat hij zegt, nu ja van Trump weet ik dat ook niet, die volgt ook maar gewoon wat hem het beste uitkomt maar of Musk nu zijn eigen onzin geloofd of niet, hij strooit evengoed met misinformatie en conspiracy theories en wil evengoed het ministerie van onderwijs ontmantelen. Gewoon het feit dat hij zich met zijn volle gewicht achter Trump geschaard heeft wil toch zeggen dat hij zich wel grotendeels in diens visie kan vinden (al is het dan maar omdat hij er rijker van wordt en niet uit principes).
De gemiddelde wetenschapper/onderwijzer moet daar niets voor vrezen, wel degenen die een woke/discriminatoire agenda hebben in het onderwijs/wetenchap.
Gelukkig is woke zo strak gedefinieerd en is het niet gewoon alles dat conservatieven niet leuk vinden. Biologie, aardrijkskunde, geschiedenis, medische wetenschappen, bevatten allemaal woke aspecten die gecensureerd en verboden moeten worden volgens hen. Die wetenschappers die onderzoek deden naar misinformatie, klimaat, ivermetcin, het pad van een orkaan, ... Velen daarvan hebben reeds zijn wraak over zich heen gekregen. Hoe kan je dan zeggen ze niets te vrezen hebben? Als een van z'n eerste acts gaat hij wederom federale bescherming ter bewaring van neutraliteit ontmantelen waarmee hij dus eender wie kan ontslaan, dat heeft hij op het einde van zn eerste termijn al eens geprobeerd maar alhoewel Biden dat evengoed had kunnen misbruiken in zijn voordeel heeft die beslist dat terug te draaien. Herinner je
Schedule F: "In October 2020, the Trump Administration issued an executive order that would have stripped protections from civil servants perceived as disloyal to the president and encouraged expressions of allegiance to the president when hiring." Daarnaast heeft hij effectief reeds aangegeven (check DOGE hierboven) enorm veel mensen te willen ontslaan en verwachten ze op alle niveaus totale loyaliteit aan Trump en diens agenda om zodoende wetenschap volledig te kunnen politiseren.
en.wikipedia.org
Maar nee hoor, niemand heeft iets te vrezen, behalve dan voor hun job en zelfs mogelijke vervolging.
Nu het is ook niet alsof dit allemaal uit het niets komt; dit boek bijvoorbeeld dateert al van 2005
en.wikipedia.org
Conservatieven lijden hier al langer onder dan vandaag maar je kan toch echt niet ontkennen dat Trump deze escaleert tot geheel nieuwe ongekende hoogtes.