De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Kansen dat Musk en Trump op het einde van de komende 4 jaar nog overeen gaan komen is natuurlijk niet groot.

Je moet maar een iets verkeerds doen en je hebt het vaak al verkorven bij Trump. Hij zou lang niet de eerste zijn. Enkel als je familienaam "Trump" is ben je veilig.

Desondanks gaat het deleten van accounts niet de verandering brengen die de EU nodig heeft. Helaas lijkt het dat er geen enkele urgentie te bespeuren is bij de EU, en lijkt ook dit momentum uit onze handen te ontglippen. Zoals ik had gevreesd wel, met verkiezingen die nog 5 jaar ver zijn is urgentie eigenlijk onmogelijk. De EU wordt bestuurd door politici, niet door staatsmannen.

Twitter probeerde neutraal te zijn en misinformatie in te dijken
Maar er zijn toch meerdere bewezen gevallen waar Twitter personeel aan zeer biased censuur deed? Dat je niet denkt dat Musk's twitter beter is, kan zeker. Maar je kan toch niet objectief claimen dat Twitter neutraal probeerde te zijn?

Natuurlijk probeerden die wel degelijk neutraal te blijven en dat lukte hen ook goed. Het is niet omdat ze soms een inschattingsfout gemaakt hebben dat ze niet hun best gedaan hebben. Veel conspiracy theoristen beweerden dat ze niet neutraal waren omdat ze aan fact checks deden en probeerden misinoformatie in te dammen en ja conservatief rechts en allerlei haat groeperingen botsten vaker tegen de regels maar die regels waren voor iedereen van tel, ook voor linkse misinformatie. Musk zelf beweerde ook dat ze niet neutraal waren wat op zich deel was van een valse smeercampagne en het is wel duidelijk nu waarom hij dat vals narratief spon. Hij was helemaal niet geinteresseerd in neutraliteit of vrije meningsuiting en heeft alle neutraliteit van twitter teniet gedaan en er een openlijk politiek gebiased instrument van gemaakt dat hij voor zijn eigen doeleinden hanteert.

Kansen dat Musk en Trump op het einde van de komende 4 jaar nog overeen gaan komen is natuurlijk niet groot.

Je moet maar een iets verkeerds doen en je hebt het vaak al verkorven bij Trump. Hij zou lang niet de eerste zijn. Enkel als je familienaam "Trump" is ben je veilig.

Desondanks gaat het deleten van accounts niet de verandering brengen die de EU nodig heeft. Helaas lijkt het dat er geen enkele urgentie te bespeuren is bij de EU, en lijkt ook dit momentum uit onze handen te ontglippen. Zoals ik had gevreesd wel, met verkiezingen die nog 5 jaar ver zijn is urgentie eigenlijk onmogelijk. De EU wordt bestuurd door politici, niet door staatsmannen.
Ik blijf het een speciale combo vinden want oke Musk wil minder regularisatie maar zijn Tesla staat haaks tov Trump's Policy voor meer te boren en focussen op fossil fuels.

Natuurlijk probeerden die wel degelijk neutraal te blijven en dat lukte hen ook goed. Het is niet omdat ze soms een inschattingsfout gemaakt hebben dat ze niet hun best gedaan hebben. Veel conspiracy theoristen beweerden dat ze niet neutraal waren omdat ze aan fact checks deden en probeerden misinoformatie in te dammen en ja conservatief rechts en allerlei haat groeperingen botsten vaker tegen de regels maar die regels waren voor iedereen van tel, ook voor linkse misinformatie. Musk zelf beweerde ook dat ze niet neutraal waren wat op zich deel was van een valse smeercampagne en het is wel duidelijk nu waarom hij dat vals narratief spon. Hij was helemaal niet geinteresseerd in neutraliteit of vrije meningsuiting en heeft alle neutraliteit van twitter teniet gedaan en er een openlijk politiek gebiased instrument van gemaakt dat hij voor zijn eigen doeleinden hanteert.
Hier geeft een voormalig C-level Twitter member aan het Hunter Biden verhaal te dempen van Twitter: ABC News
Tijdens corona kon je account gebanned worden als je het had over het dragen van mondmaskers, de oorsprong van covid of de mogelijke effecten van het vaccin.

Nogmaals, zie je dat als neutraal?

Ik blijf het een speciale combo vinden want oke Musk wil minder regularisatie maar zijn Tesla staat haaks tov Trump's Policy voor meer te boren en focussen op fossil fuels.
Ergens heb je een punt, anderzijds zal Musk de druk van Chinese goedkopere EV's ook voelen. Deze zouden zeker een groot marktaandeel wegnemen van Tesla. Door de beloofde tarrifs zou Elon zeker een betere marktpositie hebben met Tesla onder de mensen die toch elektrisch willen rijden.

Dat is dus die inschattingsfout waar ik op doelde en direct ook de enigste die ik me voor de geest kan halen en daar zijn heel wat caveats bij te maken aangezien het een groot deel was van de republikeinse laster campagne tegen Biden en het ook helemaal niet duidelijk was of er wel iets van aan was. Hindsight is 20/20 en ze geven zelf ook toe dat ze daar fout zaten. Maar dus ja ik zag hen wel degelijk als neutraal, het is niet alsof ze een politiek instrument waren zoals nu onder Musk die met zijn zever over neutraliteit praktisch zou moeten ontploffen van de hypocrisie. Hij heeft niet enkel kant gekozen, hij maakt er deel van uit en ipv misinformatie of bots tegen tegen te werken promoot hij zelf leugens en conspiracy theories en heeft hij alle neutraliteit van twitter volledig teniet gedaan.

Dat is dus die inschattingsfout waar ik op doelde en direct ook de enigste die ik me voor de geest kan halen en daar zijn heel wat caveats bij te maken aangezien het een groot deel was van de republikeinse laster campagne tegen Biden en het ook helemaal niet duidelijk was of er wel iets van aan was. Maar dus ja ik zag hen wel degelijk als neutraal, het is niet alsof ze een politiek instrument waren zoals nu onder Musk die met zijn zever over neutraliteit praktisch zou moeten ontploffen van de hypocrisie.
Is het niet hypocriet van je om de invloed die er is om Biden te beschermen te zien als "inschattingsfout", maar de invloed die Trump zou helpen meteen als politiek instrument? Op basis van wat wijs je dat verschil aan? En liefst iets feitelijk, niet gewoon dat Musk zevert.

Natuurlijk niet, dat maakte deel uit van de campagne tegen misinformatie en ze gaven zelf toe dat het achteraf een fout bleek te zijn zelfs al werd het natuurlijk wel degelijk door republikeinen gedeeld als deel van een smeercampagne. Dat ze bijvoorbeeld die naaktfotos van Biden weerden werd ook omschreven als censuur terwijl dat gewoon de regels zijn die voor iedereen gelden. Net zoals de regels tegen doxing of het te grabbel gooien van prive informatie. Moet ik je echt duidelijk maken hoe dat verschilt van Musk die openlijk kant kiest voor Trump, deel wil uitmaken van de regering, die hem financieel steunt, die leugens en fake news verspreid in zijn voordeel en zijn hele platform heeft omgetoverd in een roeptoeter voor conservatief rechts amerika? Nee toch. dat verschil zie je zelf ook.

Je kan een hele waslijst maken aan feitelijke zaken die het verschil aantonen maar scroll om te beginnen als eens door Musks eigen tijdlijn. Niets daarvan is neutraal en allemaal is het geboost voor extra visibiliteit op het platform om zoveel mogelijk leugens tot zoveel mogelijk oogballen te krijgen in het voordeel van Trump. Dat was onder Twitter ondenkbaar maar Musk heeft X omgetoverd tot een soort Fox news van social media maar dan erger.

Laatst bewerkt:
Je kan een hele waslijst maken aan feitelijke zaken die het verschil aantonen maar scroll om te beginnen als eens door Musks eigen tijdlijn. Niets daarvan is neutraal en allemaal is het geboost voor extra visibiliteit op het platform om zoveel mogelijk leugens tot zoveel mogelijk oogballen te krijgen in het voordeel van Trump.
Het gaat over het platform, niet om de mening van de CEO. Als de mening van de CEO meetelt moeten we Google, Facebook en andere ook meteen als links gaan tellen, puur op basis van hun eigenaar.

Uiteindelijk schiet je terug neer op Musk, zonder een feitief iets te tonen. Als jij gelooft dat alle censorship op Twitter puur "regels volgen" is, en alles wat Musk nu doet is puur propaganda. Tja.

Voorheen was Twitter een roeptoeter voor extreem links, met tal van bewezen censorshipzaken. Musk zet het nu "open", dan blijkt dat er meer rechts is. Toon me aan dat er meer rechtste bots zijn dan links? Nogmaals, nergens feiten, veel assumptie.

Ergens heb je een punt, anderzijds zal Musk de druk van Chinese goedkopere EV's ook voelen. Deze zouden zeker een groot marktaandeel wegnemen van Tesla. Door de beloofde tarrifs zou Elon zeker een betere marktpositie hebben met Tesla onder de mensen die toch elektrisch willen rijden.
En vooral verlaging van de vennootschapsbelasting en reduceren van wetten en regels die het een bedrijf lastig kunnen maken.
Bij zulke bedrijven gaat dat om enorme sommen!

Nee want die CEOs houden zich in tengestelling tot Musk wel behoorlijk neutraal en staan ook niet naast Trump op het podium te springen. X is Musk, hij is het platform, zijn leugens zijn het nieuws dat geboost wordt. En als het vroeger zogezegd een roeptoeter was voor extreem links met tal van bewezen censorhipzaken mag je die gerust eens oplijsten. Als er al iets van aan is zal dat een heel kort lijstje zijn dat je weer met een serieuze korrel zout gaat moeten nemen maar zet dat lijstje dan eens tov de waslijst aan censorship, bias en leugens die Musk zelf hoogstpersoonlijk en rechtstreeks ten voordele van Trump in zijn korte tijd als CEO heeft weten op te bouwen.

Dat je hier een bothsides argument van tracht te maken kan ik niet vatten. Je kan toch onmogelijk ontkennen dat Musk X gebruikt om Trump te steunen? Dat je dat wil gelijkstellen aan een eenmalig voorval waarin een medewerker een inschattingsfout gemaakt heeft betreffende misinformatie waarvan ze dan nog hun fout erkenden... Denk je dat je Musk ooit gaat horen erkennen dat zijn eindeloze stroom leugens en fake nieuws foutjes zijn?

En vooral verlaging van de vennootschapsbelasting en reduceren van wetten en regels die het een bedrijf lastig kunnen maken.
Bij zulke bedrijven gaat dat om enorme sommen!
Federale contracten:
9pMlQtC.png

Regulaties:
NHR3SEM.png

credits: NY Times

Trump is de beste investering die Musk ooit gemaakt gaat hebben.

Met alle respect, maar je kan dat echt geen inschattingsfout noemen en doen alsof Twitter desondanks neutraal was.

Je kan dan beter de mening verdedigen: vroeger probeerde men neutraal te zijn, ondanks dat er weliswaar een bias was.
Nu pretendeert/probeert men eveneens neutraal te zijn, maar nu is er gewoonweg een stevigere bias in de andere richting.

Het is niet omdat iets nu verslechterd is, dat het vroeger goed was. Twitter is altijd al een modderpoel geweest, met een megafoon voor ridicule en extreme meningen aan alle zijden van het spectrum in alle dimensies.
Extreem-rechts of -links. Antiwetenschappelijke onzin, woke meningen die je in realiteit aan de straatstenen niet verkocht zou krijgen, beledigingen die mensen in het echt niet zouden durven uitspreken want gewoonweg strafbaar...

En wat Musk betreft, tja, je kan die z'n afglijden richting de karikaturale figuur die hij aan het worden is betreuren, je kan hem bekritiseren als miljardair die Trump aan de macht geholpen heeft, ... in een ideale wereld zou die niet meer of minder invloed hebben dan een andere kiezer.
Aan de andere zijde heb je dan weer een hele hoop belerende celebrity endorsements die beter er ook het zwijgen toe zouden doen, al is het maar omdat ze averechts lijken te werken, in plaats van te helpen, ondanks dat ik zelf voor een aantal van die mensen heus wel respect heb (voor anderen dan weer verre van).

Som van twitter x blijft hetzelfde voor of na musk overname.
Riool.

Dit vat het mooi samen eigenlijk. 😅

@zwarten
Twitter probeerde neutraal te zijn

Dat was en is dan ook het punt dat ik verdedig. Het lukte misschien niet altijd maar men deed wel moeite. Dan had je Musk die beweerde dat hij het wou overnemen omdat het zogezegd niet neutraal genoeg was om dan eens hij het zelf in handen had helemaal alle neutraliteit te laten varen en naast Trump campagne begint te voeren.

Anderzijds is het nog steeds een riool maar net zoals dat swamp van Trump is het wel dieper geworden.

Nee want die CEOs houden zich in tengestelling tot Musk wel behoorlijk neutraal en staan ook niet naast Trump op het podium te springen. X is Musk, hij is het platform, zijn leugens zijn het nieuws dat geboost wordt. En als het vroeger zogezegd een roeptoeter was voor extreem links met tal van bewezen censorhipzaken mag je die gerust eens oplijsten. Als er al iets van aan is zal dat een heel kort lijstje zijn dat je weer met een serieuze korrel zout gaat moeten nemen maar zet dat lijstje dan eens tov de waslijst aan censorship, bias en leugens die Musk zelf hoogstpersoonlijk en rechtstreeks ten voordele van Trump in zijn korte tijd als CEO heeft weten op te bouwen.

Dat je hier een bothsides argument van tracht te maken kan ik niet vatten. Je kan toch onmogelijk ontkennen dat Musk X gebruikt om Trump te steunen? Dat je dat wil gelijkstellen aan een eenmalig voorval waarin een medewerker een inschattingsfout gemaakt heeft betreffende misinformatie waarvan ze dan nog hun fout erkenden... Denk je dat je Musk ooit gaat horen erkennen dat zijn eindeloze stroom leugens en fake nieuws foutjes zijn?
Ik vraag je nu al 3 berichten om iets feitelijks neer te plaatsen. Dat doe je niet.

Grote tech-ceo's zijn niet unbiased, ze doneren al jaren 100'en miljoenen aan de democratische partij. Fair point, ze staan niet op het podium te springen (als we die 3cm vertical van Musk zelfs springen kunnen noemen).

Ik hoef verder niets op te noemen, want jij steekt mijn feitelijke zaken weg als "foutjes" en "met een korrel zout". Denk je nu echt, maar echt echt, dat die laptop case iets was wat 1 werknemer kan doen? Echt?

Noem mij de waslijst op van censorship, bias en leugens die Musk heeft weten te bouwen?

Ik maak er wel een both-sides argument van, want al jaren worden platformen gebruikt om beide kanten te steunen. Hier op het forum heb ik nog nooit zo een grote weerstand gezien tegen dat feit, tot het nu is voor een persoon die ze niet aan het hoofd willen. Voor zover ik weet, zijn er geen cases waar Musk dingen op het platform censored. Het feit dat Musk als eigen persoon uitkomt voor Trump, is een volledig losse zaak. Musk heeft een mening, net zoals miljarden andere mensen. Die van hem komt nu eenmaal meer naar voor gezien zijn roem en faam.

Het gaat me hier echt niet om links of rechts. Maar wel om jouw duidelijke tekortkoming om dingen objectief te bekijken.

Je kan het met je eigen ogen elke dag zien en hij gaat verdorie waarschijlijk zelfs een regeringspostje krijgen. Musks bias, censuur en politieke inmenging op X zijn gelijkaardig aan Trump in de zin dat er zoveel voorbeelden zijn dat je met timelines moet werken of lijstjes.
Dit is al een goed begin. Check vooral de hoofdingen "handling of dis and misinformation" of "increases in hate speech". Ook de hoofdingen policy changes and account reinstatatements of het hoofdstuk "banning of journalists" of die verbonden aan state affiliated media of buitelandse mogendheden, en ga zo maar door. Elk hoofdstuk bevat talloze bewijzen.

Maar wat Musk zegt en doet op zijn platform zijn en blijven natuurlijk het voornaamst en zijn al meer dan genoeg bewijs.

Nu goed hier nog een paar maar ze zijn allemaal zo obvious dat het eigenlijk niet veel zin heeft het te delen. Iedereen, ook jij, weet dit;

Als je niet kan erkennen dat waar er vroeger nog neutraliteit bestond en het platform probeerde die te bewaren en dat deze onder Musks bewind helemaal verdwenen is dan denk ik eerder dat jij problemen hebt dingen objectief te bekijken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan