Ik weet goed genoeg hoe een discussieforum werkt, dankjewel. Ik dacht echter dat men wel op de kwestie moest antwoorden, en niet lekker stukjes gaan knippen om dan die aparte stukjes uit context te gaan aanvallen. Je zegt wat ik "letterlijk" zeg en knipt dan twee zinnetjes uit een heel betoog. Proper!Zo werkt een discussieforum, iemand plaatst iets en iemand reageert daar op (een deel van de post of de hele post). Je schreef letterlijk:
Voor de volledigheid quote ik dat volledige stuk uit mijn post snel even. Ik heb de stukjes waar jij op "reageerde" even in het vet gezet.
Ik ken het gezegde hoor. "It's the economy, stupid". Met dat in gedachte begrijp ik het hoge aantal stemmen voor Trump. Ik hoop echter dat die stemmers beseffen dat ze in ruil voor hun (mogelijks, want niet eens zeker!) goedkopere eieren wel zeer grote opofferingen gaan moeten maken op andere vlakken. Ik hoop dat de goedkope eitjes het waard zijn wanneer hun dochter of vrouw sterft omdat ze geen levensreddende abortus mocht ondergaan.
Ik pleit niet eens voor doorgedreven klimaathysterie, trouwens. Nu Trump in het ovalen kantoor zit zal Europa een van de enige grootmachten zijn die nog zeer doorgedreven strijdt voor het klimaat. Als we strijdvaardig willen blijven moeten we daar mogelijks wat van terugschroeven. Dat is de harde realiteit en ik zou dat begrijpen en -met pijn in het hart- zelfs aanmoedigen omdat we anders nog harder achterop vallen.
Dus excuseer, maar ik weet goed genoeg dat het om de economie ("centjes") draait en dat we realistisch moeten zijn qua klimaatsoplossing en al van die dingen. Dat jij de economie -waar geld deel van is, of niet soms?- belangrijker vindt dan ecologisch beleid moet je voor jou rekening nemen. Dat is echter zeker geen objectieve waarheid die voor iedereen geldt. Men kan zeker een en-en verhaal vertellen, waar er ook plaats is voor ecologie. Helaas moeten dan bijna alle grootmachten meespelen en dat is nu niet het geval.
Ik ga niet met jou in een discussie verzeild raken over wat belangrijker is. Dat mag namelijk iedereen voor zich nemen. Het gaat er mij om dat je door mijn post -nu al voor de tweede keer- in stukjes te knippen mij probeert te "pakken" op dingen die ik niet gezegd heb. Een fatsoenlijk debat onwaardig. Ik heb al spijt dat ik me in P&A heb gewaagd. Waarom het uberhaupt toegestaan is om posts zo te verknippen begrijp ik eerlijk gezegd ook niet.