De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Maar dat is het net.
Dat maakt allemaal niet uit en je kan dat blijven herhalen en herhalen (wat de democraten deden) maar dat gaat geen verschil uitmaken.
Ze gaan echt bij de democraten eens moeten bezinnen hoe ze er binnen 4 jaar terug willen gaan staan.
Wat het dus extra schrijnend maakt zoals ik zei. Amerika is toch allang niet meer het land waar we naar moeten opkijken imo.

De democraten moeten eerst nog maar eens een goeie kandidaat vinden die zichzelf kan bewijzen in voorverkiezingen e.d.

Deze nederlaag is ook deels de schuld van Biden zijn koppigheid.

Trump heeft gewoon gelijk als hij zegt dat hij morgen op een kruispunt iemand kan doodschieten en het niet zou uitmaken.

En daar heeft niemand een antwoord op en de kiezer geeft hem gelijk.
Dat toont hoe slecht deze ook het alternatief inschat.
Maar dat is het net.
Dat maakt allemaal niet uit en je kan dat blijven herhalen en herhalen (wat de democraten deden) maar dat gaat geen verschil uitmaken.
Ze gaan echt bij de democraten eens moeten bezinnen hoe ze er binnen 4 jaar terug willen gaan staan.
Als het niet uitmaakt wat Trump zegt of doet, waarom zou het dan uitmaken wat democraten zeggen of doen?

En denk je dan dat bij een renteverhoging de armere Amerikaan niet plots een stijging in haar uitgaves zou zien? Ditmaal bij hypotheek-, schuld-, en creditcard-aflossingen? Dan zou het ook de schuld zijn van Biden.
Alsof renteverhoging een zaligmakend redmiddel is.
Uiteraard komen renteverhogingen met andere gevolgen, maar het is wel de snelste methode om inflatie af te koelen.

Als het niet uitmaakt wat Trump zegt of doet, waarom zou het dan uitmaken wat democraten zeggen of doen?

Omdat zij een ander verhaal gaan moeten brengen dan wat ze tot nu gebracht hebben en zij hem (en de Republikein) moeten stoppen.
Enfin, ze doen wat ze willen voor mij maar het is gewoon duidelijk dat ze op dit moment niet het antwoord hebben gevonden op Trump en ze het geweer van schouder gaan moeten veranderen.

Inderdaad, ook interessante evolutie:

7v0NgIQ.jpeg
Lees ik dat nu goed dat er in 2020 20 miljoen meer democratische stemmen waren dan in 2024?
Ok Covid heeft er voor gezorgd dat er meer mail in ballots waren en dat mensen niet moesten gaan aanschuiven maar das toch best wel een stevig aantal stemmen. Had daar maar een derde van uit hun zetel gekomen zag het er nu mogelijks wel een pakje anders uit.

Lees ik dat nu goed dat er in 2020 20 miljoen meer democratische stemmen waren dan in 2024?
Ok Covid heeft er voor gezorgd dat er meer mail in ballots waren en dat mensen niet moesten gaan aanschuiven maar das toch best wel een stevig aantal stemmen. Had daar maar een derde van uit hun zetel gekomen zag het er nu mogelijks wel een pakje anders uit.
Er moeten nog wel wat stemmen geteld worden in Californië o.a. maar idd. Toont nog maar eens aan dat 2020 eerder een referendum was over Trump dan een keuze voor Biden.

Omdat zij een ander verhaal gaan moeten brengen dan wat ze tot nu gebracht hebben en zij hem (en de Republikein) moeten stoppen.
Enfin, ze doen wat ze willen voor mij maar het is gewoon duidelijk dat ze op dit moment niet het antwoord hebben gevonden op Trump en ze het geweer van schouder gaan moeten veranderen.

Ik vrees dat het enige antwoord dat zou werken een is dat meegaat in die race to the bottom. Dat ze iemand naar voor moeten schuiven die zo luid kan roepen en zo hard kan liegen als trump en die hem openlijk belachelijk maakt en uitscheld zoals hij met zijn rivalen doet. Politiek mag vandaag niet meer elitair zijn of trachten de maatschappij te leiden, ze moet dumbed down populistisch de gemiddelde tiktokker aanspreken en meer beloven dan de tegenpartij zelfs al is het onzinnig of niet haalbaar. Civiele debatten zijn passe. De tegenstand moet geowned worden. Waarheid of feiten doen er niet zoveel meer toe. Het gaat om wat leeft bij de bevolking en als het merendeel in complot theorien begint te geloven of zich afzet tegen evolutieleer en bijbels in de klas wil dan moet de politiek volgen.

Maar waar zijn we dan eigenlijk nog mee bezig? Men vecht al lang niet meer voor idealen of principes. Men vecht voor te winnen, voor macht, geld en aanzien. Ik denk dat de democraten beter bij hun kern blijven en hopen dat de kiezer tot zijn zinnen komt ipv altijd maar verder mee op te schuiven naar rechts en post truth alternative facts.

Welverdiende verpletterende overwinning.

Tzou misschien eens geen slecht idee zijn om na zijn termijn van 4 jaar een thread op te starten waar er uitgewezen word hoeveel van die bangmakerij propaganda er effectief uitgekomen zal zijn. Als de wereld tegen dan natuurlijk al niet vergaan is door hem :sarcastic:

Welverdiende verpletterende overwinning.

Tzou misschien eens geen slecht idee zijn om na zijn termijn van 4 jaar een thread op te starten waar er uitgewezen word hoeveel van die bangmakerij propaganda er effectief uitgekomen zal zijn. Als de wereld tegen dan natuurlijk al niet vergaan is door hem :sarcastic:

Heeft dat nut dan? Er is reeds meerdere malen opgesomd wat er allemaal verkeerd liep in zijn vorige ambtstermijn (onder andere corruptie, poging tot verkiezingsfraude, etc) en dat wordt gewoon genegeerd of onder de mat geveegd want "they're eating the doogggsss".

Laatst bewerkt:
Heeft dat nut dan? Er is reeds meerdere malen opgesomd wat er allemaal verkeerd liep in zijn vorige ambtstermijn (onder andere corruptie, poging tot verkiezingsfraude, etc) en dat wordt gewoon genegeerd of onder de map geveegd want "they're eating the doogggsss".
Zou de media niet deels zelf verantwoordelijk zijn voor het verlies van vertrouwen? Dan denk ik bijvoorbeeld aan de verhalen rond de "koi-vissen", (hier heeft de media voor mij persoonlijk wel een deuk gekregen), hunter biden laptopstory, en recent nog het incident met Liz Cheney en de vuurpeloton-uitspraken. Hoe gaat het gezegde weeral? Vertrouwen komt te voet en gaat te paard?

Wanneer de media haar geloofwaardigheid op het spel zet door bepaalde zaken (en dat hoeven er niet veel te zijn) tendentieus te brengen, wordt het publiek uiteindelijk minder ontvankelijk voor andere, oprechte berichtgeving vermoed ik. Hierdoor kunnen de schandalen en niet koosjere zaken die wel aandacht verdienen minder impact hebben, omdat een deel van het potentieel kiespubliek ze dan simpelweg negeert. Het label "fake news" is zo wel heel gemakkelijk te gebruiken en ik ben vrij zeker dat dit minder het geval zou zijn als de media zorgvuldiger omging met haar verslaggeving.

Dit zet de deuren dan open naar alternatieve facts of 'they are eating the dogs' op sociale media waardoor mensen nog verder gedistantieerd geraken.

Geen zorgen, als zijn eerste termijn een indicatie is gaat het hier bijna dagelijks wel over een ander schandaal van hem gaan. Als hij effectief uitvoert wat hij allemaal beloofd heeft tijdens zijn campagne dan kan je er moeilijk rond dat veel mensen bang zijn en zullen worden. En dan heb ik het nog niet eens over zijn ondemocratisch fascistisch kantje of project 2025 of alle andere loesje zaken waar hij aan verbonden is. Hij zal waarschijnlijk al direct Putin te hulp schieten en Oekraine zijn grondgebied op een dienblaadje aan RU laten aanbieden. Of in eigen land NOAA en FEMA ontbinden en het FDA verlammen. Hopelijk is hij al terug vergeten dat hij dat allemaal beloofd heeft of zijn er nog mensen rond hem die wijzen op de gevaren daaraan verbonden maar al direct genoeg om beetje angstig van te worden.

Terug
Bovenaan