Multiboxer
Well-known member
Zeg wat je wil maar dankzij Trump zijn overwinning zijn mijn index funds al bijna €4000 in waarde gestegen.
Thankyou Mister President!

Thankyou Mister President!

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Dit is idd opnieuw een momentum. De vraag is of we, in tegenstelling tot de vorige keren, er deze keer ook iets mee zullen doen.Ik ben eigenlijk heel optimistisch voor Europa. Dit is hét momentum om ons heruit te vinden. Te beginnen met minder regulering en meer investeren in Defensie.
Ik bedoelde eerder dat onze leiders ook niet altijd evengoed in het nieuws komen. En ons land elke verkiezingen voor een veel te lange periode onbestuurbaar lijkt/is.Bwa nee op zich uiteraard niet. Ik ben zelf wat verbaasd maar democratisch verkozen president is democratisch verkozen president, ik begrijp niet hoe het kan, maar het is gebeurd. Hoop enkel dat de vele Trump stemmers mee zijn met voor wie ze exact gekozen hebben, daar vrees ik wat voor maar kijk het is niet anders.
Hopelijk geen te dramatisch gevolgen voor Europa, dat is echt mijn enige echte bekommernis nu.
Uitlachen zou ik niet durven. Ik hoop (en denk) mee met je dat 't allemaal zo geen vaart zal lopen.Nee, je zei "we zullen zien, vorige keer was het ook zo erg niet".
Als je enkel zei "we zullen zien", had ik die post niet gemaakt.
We zullen inderdaad zien. Ik hoop dat er over 100 jaar niet in de schoolboeken komt te staan dat dit het begin van het einde was. En ik hoop dat over 4 jaar een zeker kay-gell me komt quoten en uitlachen.
Dit is idd opnieuw een momentum. De vraag is of we, in tegenstelling tot de vorige keren, er deze keer ook iets mee zullen doen.
Je bent een grap aan het maken toch? Ik ben zeer links en er is niks maar dan ook niks radicaal links aan de Democraten. Als je beide partijen echt wilt vergelijken met België zijn de Democraten de MR met een vleugje Cd&V en ik zou MR of Cd&V nooit links noemen, de Republikeinen zijn dan weer Nva met een sausje Vlaams Belang erop.Feitelijk hadden de Democraten best kunnen winnen als ze hun beleidstandpunten ietsjes naar rechts hadden opgeschoven (momenteel zijn ze radicaal-links)
Deze landslide (wie had trouwens gedacht dat DJT ook de popular vote ging winnen?) is een duidelijk signaal van de Amerikaanse kiezer.
Ze zijn het overdreven woke-isme beu.
Ze snakken naar doortastende beslissingen op vlak van grensbeleid / illegale immigratie (het gevoel, correct of niet, dar Democraten soms illegalen voorkeur geven op de eigen bevolking, speelt hier ook)
Ze hebben hun buik vol van de soft-on-crime aanpak aan de linkerkant (zie retail theft in staten zoals CA, waar je voor kleinere bedragen amper tot niet wordt gestraft)
Ze willen een sterke economie, zonder te veel absurde regulering (zie oa. DOJ/FTC onder Biden-appointed Khan)
Als de Democraten een klein beetje redelijker waren geweest inzake deze standpunten, hadden ze dit kunnen winnen.
Hoog tijd dat ultra-linkse figuren zoals The Squad, Warren, Sanders, etc. richting exit gaan (of realistischer gezien: minder aandacht krijgen vanuit de top van de partij) en dat de Democratische partij van weleer weer opstaat.
Als ze dat niet doen zal de gemiddelde Amerikaan buiten steden zoals LA, SF, NY, SEA, POR altijd meer voeling hebben met het beleid van de GOP.
Soit, mooie dag vandaag.
Wat voor negatieve impact heeft dat gehad voor de gemiddelde Amerikaan? De stem op Trump was indertijd een stem tegen het globalisme en voor meer protectionisme in de USA en dat heeft hij gebracht, met een sterk groeiende economie in zijn kielzog. De gemiddelde Joe ligt meer wakker van zijn jobzekerheid dan van politieke discussies rond immuniteitskwesties of "mogelijk doorspelen van topgeheime documenten". Ik kijk alleszins niet slecht terug op die periode en afgaande op het stemresultaat van vandaag deelt de gemiddelde Amerikaan daar mijn mening.
Nu heb je het over "negatieve impact voor de gemiddelde Amerikaan". Daarnet zei je "het viel dik mee ondanks de horrorverhalen". De horrorverhalen gingen over corruptie, machtsmisbruik... en dat viel gewoon niet "dik mee". Je mag het nu verschuiven naar impact voor de gemiddelde Amerikaan en ook daar gaan we van idee over verschillen. Want die corruptie en fraude, wiens geld is dat? De belastingbetaler, hè. Dus de gemiddelde Amerikaan wordt daar zeker niet beter van. En als je kijkt naar het gevoel van welvaart en hoe goed het met het land gaat, is de gemiddelde Amerikaan er zéker niet op vooruit gegaan onder Trump. Hij heeft als geen ander ooit mensen in het meest welvarende land ter wereld aangepraat dat zij het slecht hebben en dat het vreselijk gaat. Ook dat is een impact op de gemiddelde Amerikaan.Wat voor negatieve impact heeft dat gehad voor de gemiddelde Amerikaan? De stem op Trump was indertijd een stem tegen het globalisme en voor meer protectionisme in de USA en dat heeft hij gebracht, met een sterk groeiende economie in zijn kielzog. De gemiddelde Joe ligt meer wakker van zijn jobzekerheid dan van politieke discussies rond immuniteitskwesties of "mogelijk doorspelen van topgeheime documenten". Ik kijk alleszins niet slecht terug op die periode en afgaande op het stemresultaat van vandaag deelt de gemiddelde Amerikaan daar mijn mening.
Ja ons systeem nodigt natuurlijk inderdaad een stuk meer uit tot eeuwige onderhandelingen voor er een regering is, het Amerikaans systeem is daarin een stuk eenvoudiger.Ik bedoelde eerder dat onze leiders ook niet altijd evengoed in het nieuws komen. En ons land elke verkiezingen voor een veel te lange periode onbestuurbaar lijkt/is.
.Klimaat is het enige waar ik me oprecht zorgen maak. Maar dat is meer een globaal probleem dan een Trump probleem. Kijk naar Europa en hoe men daar achter de feiten aan blijft lopen op dat vlak en de ambities terugschroeft.
al de rest loopt meestal niet zo een vaart.
Neen hoor, de vorige keer dat Trump aan de macht was viel dat dik mee ondanks de horror voorspellingen van het anti-Trump kamp.
Dat gaat deze keer niet anders zijn.
Ze maken het zichzelf ook wel met opzet moeilijk door op voorhand al grote partijen uit te sluiten waardoor ze dan compromissen moeten zoeken met kleintjes die weten dat ze onmisbaar zijn en dus eisen kunnen stellen waar ze anders electoraal geen aanspraak op hadden, maar soit, dat komt hen ook weer goed uit want zo blijven ze makkelijker aan de macht.Ja ons systeem nodigt natuurlijk inderdaad een stuk meer uit tot eeuwige onderhandelingen voor er een regering is
-Miljoenen illegalen binnenlaten, sanctuary cities, face-off tussen federale overheid en Texas national guard (waar die laatste de grenzen van zijn eigen staat probeerde te verdedigen). The list goes on.Je bent een grap aan het maken toch? Ik ben zeer links en er is niks maar dan ook niks radicaal links aan de Democraten. Als je beide partijen echt wilt vergelijken met België zijn de Democraten de MR met een vleugje Cd&V en ik zou MR of Cd&V nooit links noemen, de Republikeinen zijn dan weer Nva met een sausje Vlaams Belang erop.
Dat is precies wat het probleem is met onze mentaliteit.Zeg wat je wil maar dankzij Trump zijn overwinning zijn mijn index funds al bijna €4000 in waarde gestegen.
Thankyou Mister President!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De vangrail heeft de vorige keer perfect gehouden - is zelfs niet gebogen - en zal dat nu ook doen wat ze is onveranderd. Die vangrail is de Grondwet, niet een adviseur of het SCOTUS.Onbegrijpelijk voor mij deze houding. De vangrails hebben de vorige meer nét gehouden.
Trump is enorm pro-Noorwegen. Herinner me nog een bezoek in z'n vorige ambtstermijn en dat was allemaal rozengeur en maneschijn. Hij zei ook dat hij meer Noorse immigranten wilt in de VS.Woonde jij niet in Noorwegen? Een directe grens met Rusland. Hoe denk je dat de Noorse overheid zal moeten reageren wanneer Trump constant artikel 5 in twijfel trekt, bijvoorbeeld.
Zijn dat niet gewoon standpunten / maatregelen waar je het niet mee eens bent?-Miljoenen illegalen binnenlaten, sanctuary cities, face-off tussen federale overheid en Texas national guard (waar die laatste de grenzen van zijn eigen staat probeerde te verdedigen). The list goes on.
-In sommige blue states werden zaken zoals winkeldiefstal grotendeels gedecriminaliseerd (felony naar misdemeanor). Zie oa Prop 47 in Californie. Vaak doen ze zelfs de moeite niet meer om tussen te komen/de politie te bellen, want ze weten dat het niets uithaalt. Winkels worden stilaan verplicht om alles van waarde (zelfs tot waszeep toe) achter slot en grondel te zetten.
-De vrije markt proberen te fnuiken via agencies zoals DOJ en FTC (een extreme anti-business en anti-merger agenda)
Dat getuigt, in mijn ogen, van een radicaal linkse ideologie.
De vergelijking met Belgie gaat niet op.
Dat deel snap ik dus ook niet. Waarom zou Musk, Trump aanmoedigen. Die staat voor alles waar Musk niet voor staat..Net op het VTM nieuws: De electrificatie van Amerika gaat teruggedraaid worden met Trump als klimaatontkenner.
Maar met schaduwpresident Musk zou je toch het tegenovergestelde verwachten, nee?
De beste maatstaf om te zien wat er klopte van die horrorverhalen is door na te gaan wat de gemiddelde Amerikaans meemaakte onder Trump 1. Jij zal die zaken die je hierboven aanhaalde wel ervaren als verschrikkelijke factoren, mij is dat nauwelijks bijgebleven en de gemiddelde Amerikaan ligt er anno 2024 ook blijkbaar niet van wakker.Nu heb je het over "negatieve impact voor de gemiddelde Amerikaan". Daarnet zei je "het viel dik mee ondanks de horrorverhalen". De horrorverhalen gingen over corruptie, machtsmisbruik... en dat viel gewoon niet "dik mee". Je mag het nu verschuiven naar impact voor de gemiddelde Amerikaan en ook daar gaan we van idee over verschillen. Want die corruptie en fraude, wiens geld is dat? De belastingbetaler, hè. Dus de gemiddelde Amerikaan wordt daar zeker niet beter van. En als je kijkt naar het gevoel van welvaart en hoe goed het met het land gaat, is de gemiddelde Amerikaan er zéker niet op vooruit gegaan onder Trump. Hij heeft als geen ander ooit mensen in het meest welvarende land ter wereld aangepraat dat zij het slecht hebben en dat het vreselijk gaat. Ook dat is een impact op de gemiddelde Amerikaan.