De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

267 voor Trump, het is nog maar een kwestie van tijd voor het definitief, definitief is.
Swing states blijven ook stelselmatig meer en meer rood te worden.

Termen als clown zijn voor niks nodig.
Ale de clown is terug verkozen. Wat dat geeft voor de binnenlandse politiek kan me weinig schelen. Het buitenlands beleid ik ben benieuwd .

Ik denk dat ik mijn geloof in de mensheid helemaal kwijt ben. Hoe kunnen zoveel mensen zo slecht zijn?

Fuck, fuck, fuck. Ik had het gevreesd maar had ergens gehoopt dat de Amerikaan zich toch voldoende bewust zou zijn van de impact van een mens Trump, niet alleen op zichzelf maar evengoed op de standing van de USA in de wereld, maar nee. Deplorable is echt wel een goede omschrijving voor de Republikeinse partij onder Trump.
8 jaar geleden kon je het nog een kans geven, maar na een mislukte staatsgreep die man toch nog verliezen. ongelooflijk. Ik vrees vooral wat dit voor ons betekent en voor de vrede in Europa nu ik hier twee kleine kinderen heb rondlopen heb ik minder zin in zo’n avontuurtjes.

Wordt nogmaals bewezen wat voor een echokamer Reddit wel niet is. Als je daar de laatste weken vertoefde leek het alsof het al in the pocket was voor Harris.

Heb er toch maar een wrang gevoel bij, dit resultaat.

Ik had het verwacht, en tegelijk blijf ik vol ongeloof kijken hoe een volk zich zo massaal kan scharen achter een criminele gek. Enfin, we hebben het al in verschillende landen gezien, maar het blijft absurd.

Het machtigste land ter wereld en onze grootste bondgenoot zien we hier live afglijden naar een autoritaire oligarchie. Ondertussen vechten we tegen een van die andere autoritaire grootmachten, Rusland, een proxyoorlog in onze achtertuin uit, en blijft de derde supermacht China zich overal inkopen zodat de halve wereldbol economisch afhankelijk is van hen. En wat doen we in Europa? Navelstaren, terugplooien op onze eigen kleine landsgrensjes en de kop ik het zand steken. Ik word steeds pessimistischer over onze toekomst en die van onze kinderen. Ik vrees dat vandaag de langzame doodsteek wordt voor de vrede en welvaart die we sinds WOII in het Westen hebben gekend. Het zal door velen wel afgedaan worden als doemdenken, maar ik heb hier zelfs de supporters van Trump feitelijk zien hopen dat Trumps soep niet zo heet gegeten zal worden. Laat ons hopen dat die mensen niet gigantische naïevelingen blijken.

Trump kon perfect verslaan worden, net zoals 4 jaar geleden gebeurde. De Democraten hebben heel wat kandidaten in de coulissen die dat zouden kunnen, ook vrouwen, ook zwarten, ook zwarte vrouwen. Maar Harris zat daar niet bij.

De vraag is niet waarom Trump verkozen kon worden. De vraag is waarom Harris, iemand die 4 jaar eerder een totaal mislukte presidentscampagne had, als VP een approval rating had die 10% lager was dan die van Trump, en geen enkele ervaring had met buitenlands beleid, plots op de ballot stond en er daar geen vragen bij gesteld mochten worden.

Net op het VTM nieuws: De electrificatie van Amerika gaat teruggedraaid worden met Trump als klimaatontkenner.

Maar met schaduwpresident Musk zou je toch het tegenovergestelde verwachten, nee?

Eerlijk, het zijn toch eigenlijk boeiende tijden waarin we vertoeven.

Of het goede tijden (zullen) zijn, dat is dan weer iets anders.

Slecht en racistisch niet. Dom daarentegen…

Ik denk het toch niet.
Mensen als dom wegzetten is natuurlijk de makkelijke optie.

Maar als we geen begrip tonen waarom mensen stemmen zoals ze doen vind ik dat nu ook niet zelf een slimme keuze.

Vele latino's en black voters hebben wellicht thuis gebleven. Waar de MAGA-aangang wel ging stemmen op het platteland

Van wat blijkt nu gaat Trump er op vooruit bij blacks en latinos.

Anderzijds veel Amerikanen zeggen misschien wel identiek hetzelfde over die verschikkelijke slechte 'domme' Belgen die op het VB stemmen.
(Neen het VB is niet hetzelfde maar ik bekijk het even vanuit dat standpunt)

Of dit goed of slecht nieuws is voor Europa? We shall see. Maar het is wel een 'wake up' call.

Net op het VTM nieuws: De electrificatie van Amerika gaat teruggedraaid worden met Trump als klimaatontkenner.

Maar met schaduwpresident Musk zou je toch het tegenovergestelde verwachten, nee?
Ja kijk Trump kan wel A zeggen maar als de grote investeerders B zeggen wat wordt het dan?
Hij gaat véél van zijn programma realiseren maar echt alles? Er zijn ook nog anderen in de achtergrond die iets te zeggen hebben hé. Dat is een feit.

Ik denk het toch niet.
Mensen als dom wegzetten is natuurlijk de makkelijke optie.

Maar als we geen begrip tonen waarom mensen stemmen zoals ze doen vind ik dat nu ook niet zelf een slimme keuze.

Van wat blijkt nu gaat Trump er op vooruit bij blacks en latinos.
Zou het dan toch kloppen dat die gemeenschappen liever geen vrouw willen ? (Alhoewel Mexico nu een vrouwelijke president heeft.)

Krijgen de democraten deze keer ook de kans om een coup te plegen omdat het resultaat hen niet aanstaat ? :unsure: Zou toch maar eerlijk zijn met het precedent dat gezet is vorige keer.

Ben wel benieuwd wat de democraten gaan doen na deze zware nederlaag. Een sterke ruk naar rechts of deze verkiezing (hopelijk niet de laatste :unsure: ) afschrijven als het Trump effect ?

Terug
Bovenaan