Misschien de organisatoren van dat konvooi eens met een parachutje boven Syrie/China/Rusland/Noord-Korea/etc...Etc...etc... droppen en ze dan eens hun mening horen laten bijstellen over wat 'vrijheid' feitelijk is. Ze zullen rap genoeg terug naar hier willen komen.
 
Dat is dan ook exact de reden waarom ze die mensen filmen :)

Beetje zoals de verkiezingsoverwinning van Forza Ninove dus.

Yup

En in 2 jaar die van VB
Dat is toch bij elk protest of elke manifestatie zo dat ze mensen "op de straat" interviewen en dan een spilfiguur of woordvoerder. Hier is er geen overkoepelende organisatie dus blijft enkel die eerste groep over. Het is wat het is natuurlijk, en bij een vakbondsactie of mars voor het klimaat lijken die deelnemers ook niet altijd zo geïnformeerd uiteindelijk. Dit weer framen alsof er meer achter zit, wink wink, vind ik dan ook redelijk meh.

En puur persoonlijk, om uit de bol te gaan als je (lokale tak van een) politieke partij goed scoort moet je toch al redelijk vatbaar zijn voor dat soort gevoelens, vaak gekoppeld aan weinig kritisch denken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch bij elk protest of elke manifestatie zo dat ze mensen "op de straat" interviewen en dan een spilfiguur of woordvoerder. Hier is er geen overkoepelende organisatie dus blijft enkel die eerste groep over. Het is wat het is natuurlijk, en bij een vakbondsactie of mars voor het klimaat lijken die deelnemers ook niet altijd zo geïnformeerd uiteindelijk. Dit weer framen alsof er meer achter zit, wink wink, vind ik dan ook redelijk meh.

En puur persoonlijk, om uit de bol te gaan als je (lokale tak van een) politieke partij goed scoort moet je toch al redelijk vatbaar zijn voor dat soort gevoelens, vaak gekoppeld aan weinig kritisch denken.

Voor mij wordt er helemaal niets geframed hoor. Ik vind die deelnemers aan dat konvooi van de vrijheid één hoop onnozelaars.
 
Dat is toch bij elk protest of elke manifestatie zo dat ze mensen "op de straat" interviewen en dan een spilfiguur of woordvoerder. Hier is er geen overkoepelende organisatie dus blijft enkel die eerste groep over. Het is wat het is natuurlijk, en bij een vakbondsactie of mars voor het klimaat lijken die deelnemers ook niet altijd zo geïnformeerd uiteindelijk. Dit weer framen alsof er meer achter zit, wink wink, vind ik dan ook redelijk meh.
Dat is het uiteindelijk toch ook?
De welgeinformeerden interviewen brengt wss minder op.
En puur persoonlijk, om uit de bol te gaan als je (lokale tak van een) politieke partij goed scoort moet je toch al redelijk vatbaar zijn voor dat soort gevoelens, vaak gekoppeld aan weinig kritisch denken.
Akkoord. neemt niet weg dat het niet die mensen zijn die voor de overwinning zorgen, of dat deze representatief zijn voor de gehele kiezersgroep.

We schilderen toch ook niet alle groen-stemmers af aan de hand van de schitterende interviews van TvdS?
 
Ik ga over de middag eens gaan zien op de heizel. Volgens mij is dat nog wel lachen, zo'n paar verloren zielen die beteuterd op de grote parking van de heizel staan in grijs druilerig weer
 
Laatst bewerkt:
Dat is het uiteindelijk toch ook?
De welgeinformeerden interviewen brengt wss minder op.

Akkoord. neemt niet weg dat het niet die mensen zijn die voor de overwinning zorgen, of dat deze representatief zijn voor de gehele kiezersgroep.

We schilderen toch ook niet alle groen-stemmers af aan de hand van de schitterende interviews van TvdS?
Dus je negeert wat ik zeg om dan gewoon te zeggen "ja het is wel zo".

Er zijn trouwens genoeg "kringen" waar Groen-stemmers worden afgeschilderd als naïeve dwazen, of vakbondsmilitanten als tamzakken hoor. Is het dan ook omdat de media dat pusht, of is het misschien gewoon omdat als je random mensen interviewt in zo'n betoging de kans op een idioot vrij groot is?
 
Ik zou het wel ironisch vinden moest daar nu ergens een superverspreider tussen zitten en een hoop manifestanten goed ziek worden
 
hallokes.
https://calgaryherald.com/news/politics/0214-na-emergencies-act
For the first time since its creation, Prime Minister Justin Trudeau is invoking the Emergencies Act, giving the government far reaching powers, allowing the government to freeze financial accounts, press tow truck operators into service and end blockades.
Trudeau said the protests are causing havoc to the lives of people in Ottawa and doing serious economic damage across the country.
“Here in our capital city, families, small businesses have been enduring illegal obstruction of their neighborhoods, occupying the streets, harassing people and breaking the law. This is not a peaceful protest,” Trudeau said.

The Emergencies Act was created in 1988 as the modern-day replacement to the War Measures Act. It allows the federal government to force companies to essential services, which in this case could mean tow-truck drivers who have been reluctant to get involved with the Ottawa protests.
Dat zijn wel heel stevige maatregelen.
 
volgens een CA official kan de overheid onder deze act, de corporate assets van elke deelnemende truck bevriezen zonder court order.

Dissent = poof money gone.

Alweer een babystep dichter bij social credit system

Edit:
The Trudeau administration is going to freeze crowdfunding institutions, cryptocurrency transactions, corporate, and personal bank accounts that support the Canadian truckers.

"We are broadening the scope of Canada's anti-money laundering and terrorist financing rules..."


Ik vind dat toch maar scary shit.
Men kan deze truckers toch ook gwn verwijderen op basis van de huidige wetgevingen gewoon?
Dit speelt enkel in de kaart van de protesters, geeft ze gelijk
 
Ben gisteren eens tot daar gewandeld, het was wel echt een triestige bedoening. 9/10 van die parking stond leeg, 2 verloren vrijwilligers die pinda's onder de ruitenwissers van een paar pick-ups met een grote franse/belgische vlag aant steken zijn, een paar auto's die helemaal bestickerd zijn met allerlei samenzweringstheorieëen. Aangezien er geen bal te beleven was op die parking zijn ze dan maar te voet of met de metro richting het centrum getaffeld om daar een beetje met hun speciaal gemaakte vrijheidsconvooi vlaggen te gaan zwaaien tot het donker werd om vervolgens ergens een kroeg in te duiken. Heb nog gedacht om mee het centrum in te gaan met die mannen omdat ik er bijna mee te doen had. Bijna.
 
In Canada kan een bank zomaar uw assets bevriezen zonder court order.
En de overheid zal hen beschermen van civiele aansprakelijkheid.

Communisme staat aan de deur
 
Terug
Bovenaan