Ik beluister het tijdens mijn wandelingen omdat het onderwerp mij wel heel erg interesseert maar ik erger mij ook wel het gegiechel en gekakel en soms het ronduit onrespectvolle karakter van de 2 dames (blij zijn omdat er een moord gebeurd is bij 1 van hun in het straat, ik bedoel wtf?). Dus het is echt een soort haat/liefde verhouding die ik heb met deze podcast.
 
Maar als die 2 straffe madammen mannen waren, dan werden ze geprezen als grote comedians. :D

Waanzin dat deze podcast zo succesvol is, terwijl het veel leukere Mij Gedacht nauwelijks aandacht krijgt.
 

My god, dat is dus echt razend populair. Dat kan er bij mij echt niet in, ik vind dit echt een draak van een podcast door het gezwets van de twee presentatrices. Soit, er kijken ook meer dan één miljoen Vlamingen naar thuis..
Hier moet ik toch weer mijn ogen van doen rollen.

Zou De volksjury nog populairder zijn als jullie mannen waren geweest?​

Scheerlinck: “Dat denk ik niet, maar we zouden wel minder kritiek krijgen op wie we zijn en hoe we doen. Het is nu eenmaal makkelijker als man.”

Vandenbroeck: “Natúúrlijk knaagt dat. Ik probeer mij erover te zetten, maar van de honderd reacties blijft vooral die ene negatieve hangen. Ik sta open voor kritiek, of alleszins voor onderbouwde kritiek. Wijs mij gerust op mijn fouten, maar wat is het nut van mij openlijk een trien te noemen? Je mag dat vinden, vertel het op café tegen je vrienden, maar ik heb daar geen boodschap aan.”
Alsof Alex Agnew al niet tig keer een arrogante kwal is genoemd geweest. Genoeg mensen die er ook niet naar kunnen luisteren.

Het is duidelijk dat heel veel mensen hun format en manier van presenteren wel erg goed vinden, anders ben je niet zo populair in BE en NL. Toch het grootste bewijs dat je geprezen wordt? Hebben volgens mij ook al prijzen gewonnen in podcast land?

Ze hebben blijkbaar wel de wens om het ook wat serieuzer aan te pakken, hopelijk doen ze hier ook effectief iets mee.
 
Haha, ooit eens een kans gegeven en gestart met "de wokmoord" - ik ben dus niet de enige die gek wordt van het gelach. Jammer inderdaad want de inhoud op zich interesseert mij wel. Ik ga Het Misdaadkabinet en De Stemmen van Assissen eens een kans geven
 
Een record deze keer denk ik: 30 minuten te skippen eer de aflevering echt begint... Om dan ook te "klagen" dat ze het in twee afleveringen hebben moeten splitsen door te veel content. Beetje een self fulfilling prophecy op die manier natuurlijk.

Wel interessante verhalen van luisteraars, dus uiteindelijk toch weer de moeite om te luisteren.
 
Ik blijf het maar opzetten omdat de inhoud mij wel boeit, maar mijn god wat een struggle telkens om er effectief aan te beginnen. Moet je 5 min. skippen? 15? 25? Al verschillende afleveringen gewoon overgeslagen omdat het mij teveel moeite kostte om het echte begin te vinden ipv hun persoonlijke gepalaver. Ik snap dat dat voor sommigen/velen ook heel tof is, maar van mijn part mogen ze 2 versies van hun afleveringen uitbrengen: met en zonder gezever.

Die zijn precies ook niet altijd even goed voorbereid en weten ook nooit echt wie wat gaat vertellen, nogal rommelig.

Zijn er eigenlijk nog Nederlandstalige true crime podcasts (naast De Kroongetuigen) die de moeite zijn?
Misschien van Moord Tot Verdict?
Is wel enkel Limburgs en de verteller is soms overdreven qua stem, maar op zich wel een goeie als je de cases of mensen wat kent.
 
Misschien van Moord Tot Verdict?
Is wel enkel Limburgs en de verteller is soms overdreven qua stem, maar op zich wel een goeie als je de cases of mensen wat kent.
Die luister ik intussen ja :) Soms wat langdradig en herhaling als er meerdere afleveringen zijn, maar wel interessant om heel lokale dingen te horen.
 
Iedereen heeft gewoon andere voorkeuren.
Ik luister nog steeds sporadisch naar maar meestal skip ik hun voorstukje.
Ik vind het niet zo erg om hen tijdens de zaak bezig te horen.
Maar heel het gedoe ervoor moet niet altijd voor mij.

Hun sponsordeals zijn wel dwaas. Streamz is duidelijk een sponsor, elke keer is 1 van hun tips wel over iets op Streamz

Stemmen van assissen is wel goed, heel droog, enkel de facts
 
Ik heb het een kans gegeven, namelijk de aflevering over de Parachutemoord.
Na 38 minuten heb ik het afgezet. Welgeteld vijf minuten hadden ze al over de inhoud gesproken, maar terug waren ze aan het afdalen naar diepzeeduiken. Begrijp totaal niet de populariteit ervan.
 
Ik heb het een kans gegeven, namelijk de aflevering over de Parachutemoord.
Na 38 minuten heb ik het afgezet. Welgeteld vijf minuten hadden ze al over de inhoud gesproken, maar terug waren ze aan het afdalen naar diepzeeduiken. Begrijp totaal niet de populariteit ervan.
Het is zaak van telkens te skippen tot het effectief begint. De ene keer 5 minuten, de andere keer 30 minuten. Ik vind ze nog altijd vaak wat rommelig, alsof ze niet goed voorbereid zijn of van elkaar weten wie wat gaat vertellen, maar de zaken zijn wel bijna allemaal interessant om over te horen. De laatste aflevering was ook weer een heftige.
 
Terug
Bovenaan