zeldoxx

New member
Korte Beschrijving: Laura en Silke speculeren op een onverantwoorde manier over onopgeloste moordzaken.
Link: https://www.facebook.com/devolksjury/
Taal: Nederlands

118729512_2847971615433801_4487032165549957723_o.jpg

Laura en Silke halen oude moordzaken van onder het stof en vertellen alles stap voor stap tot in de details.
(kan soms heftig zijn)

Deze week zijn ze begonnen met de bende van Nijvel (waar ze zeer lang aan gewerkt hebben). Het is een bende van voor mijn tijd maar we horen de naam toch regelmatig vallen de laatste jaren.
Door deze podcast kan je u wat voorstellen bij de gebeurtenissen.
 
Ik ben hier nu eindelijk mee begonnen.
Met die Bende van Nijvel aflevering.
Heel interessant zolang ze zich serieus houden. Helaas vindt men het nodig om een poging tot humor te pompen in een daarvoor veel te serieus onderwerp. Dat constante gegiechel ook heel storend.

Is dit in iedere aflevering, of heb ik er net een slechte uitgepikt?

Je doet dan al die research, zet daar wat sfeerscheppende muziek onder, en stop met die heel flauwe ongepaste moppen, en je hebt een toppodcast.
 
Ik stoor me daar soms ook aan, maar meestal is het zo erg niet. Ze hebben die 6u bende afleveringen opgenomen op 1 dag, wat het veel erger maakt, zeker in het laatste deel als ze aan de cava zitten.

't Is eigenlijk de enige Nederlandstalige podcast ik (nog) luister, dus ze doen zeker iets goeds, maar je moet er voor zijn. Zeker omdat ze soms kwartier over hun privéleven lullen - de zogenaamde "losse flodders". Mijn vriendin vindt het verschrikkelijk bijvoorbeeld, maar die heeft dan ook weer een hekel aan My Favorite Murder.

De afleveringen uit 2020 zijn veel beter dan die uit 2017, dus ik zou omgekeerd chronologisch werken tot je het niet meer ziet zitten :unsure:
 
Soms kan het giechelen wel wat de overhand nemen inderdaad, de ene aflevering al wat meer dan de andere. Maar desondanks vind ik het toch wel een leuke podcast om te luisteren.
 
Ik ben hier nu eindelijk mee begonnen.
Met die Bende van Nijvel aflevering.
Heel interessant zolang ze zich serieus houden. Helaas vindt men het nodig om een poging tot humor te pompen in een daarvoor veel te serieus onderwerp. Dat constante gegiechel ook heel storend.

Is dit in iedere aflevering, of heb ik er net een slechte uitgepikt?

Je doet dan al die research, zet daar wat sfeerscheppende muziek onder, en stop met die heel flauwe ongepaste moppen, en je hebt een toppodcast.
Ze behandelen boeiende onderwerpen, maar dat gelach en die misplaatste grapjes is de reden waarom ik er mee ben gestopt.
 
Ik stoor me eerlijk gezegd niet aan het gegiechel maar het komt inderdaad veel voor in de podcasts...
 
Is het enkel ik of storen er zich hier nog mensen aan dat ze ongelofelijk veel keren (beiden) euh zeggen,....
 
Is het enkel ik of storen er zich hier nog mensen aan dat ze ongelofelijk veel keren (beiden) euh zeggen,....
Ik stoor me aan enorm veel zaken in deze podcast. Genoten van de afleveringen van De Bende Van Nijvel, maar daar zal het bij blijven vrees ik.
 
Ik heb ze enkele gehoord, over zaken waar ik zelf al van op de hoogte was. Hun research is zeer slordig en onvolledig, en het wordt idd niet bijster goed gebracht. Tweede kan ik mee leven, eerste niet.
 
Ik heb hier ook enkele van de eerdere podcasts van beluisterd. Stoorde mij er ook wat teveel aan om goed te zijn en ben er dan ook mee gestopt. Zeker als het over zaken of onderwerpen gaat waar je zelf al iets over weet, valt het op hoe onvolledig / onzorgvuldig ze zijn. Dat geeft me dan ook niet al te veel goesting om hun te horen leuteren over zaken die ik nog niet kende...
 
Ik reed op de autostrade op een slecht wegdak/met daktent zodat het volume vrij hoog moest staan om alles in deze podcast goed te kunnen verstaan. Met als gevolg dat mijn trommelvliezen regelmatig ontploften door dat irritant gegibber van die twee giecheltrienen. Ik vind de hosts dan ook verschrikkelijk irritant.

Na een aantal minuten dus afgezet. Jammer, want de inhoud op zich spreekt me zeker aan.
 
Ik reed op de autostrade op een slecht wegdak/met daktent zodat het volume vrij hoog moest staan om alles in deze podcast goed te kunnen verstaan. Met als gevolg dat mijn trommelvliezen regelmatig ontploften door dat irritant gegibber van die twee giecheltrienen. Ik vind de hosts dan ook verschrikkelijk irritant.

Na een aantal minuten dus afgezet. Jammer, want de inhoud op zich spreekt me zeker aan.

Hoor toch van veel mensen dat dit hun probleem is met deze podcast.

Sterk onderwerp, gebracht door de foute mensen. Of toch op de foute manier.
 
Ik had deze dames al in een podcast of 2 gezien (ik denk oa WTTAA) en vond ze al irritant, maar ik heb deze podcast eergisteren toch een kans gegeven. Na 20 minuten kon ik het niet meer aanhoren. Verschrikkelijke manier van praten, met dom gegiechel tussen.
 
enige dat ik hier wat minder aan vind is de "losse flodders" aan het begin van elke aflevering.
Snap wel dat sommige mensen afknappen op het gegiechel en het lak aan expertise op sommige vlakken.
Maar het is dan ook een podcast gemaakt door mensen die totaal niet in die sector werken of opleiding hebben.

Ze brengen het op een toegankelijke manier waardoor ze vrij populair zijn.
Hopelijk treden ze in de toekomst wat vaker uit hun comfortzone en brengen ze meer controversiële zaken.
 
Ik blijf het maar opzetten omdat de inhoud mij wel boeit, maar mijn god wat een struggle telkens om er effectief aan te beginnen. Moet je 5 min. skippen? 15? 25? Al verschillende afleveringen gewoon overgeslagen omdat het mij teveel moeite kostte om het echte begin te vinden ipv hun persoonlijke gepalaver. Ik snap dat dat voor sommigen/velen ook heel tof is, maar van mijn part mogen ze 2 versies van hun afleveringen uitbrengen: met en zonder gezever.

Die zijn precies ook niet altijd even goed voorbereid en weten ook nooit echt wie wat gaat vertellen, nogal rommelig.

Zijn er eigenlijk nog Nederlandstalige true crime podcasts (naast De Kroongetuigen) die de moeite zijn?
 
Ik blijf het maar opzetten omdat de inhoud mij wel boeit, maar mijn god wat een struggle telkens om er effectief aan te beginnen. Moet je 5 min. skippen? 15? 25? Al verschillende afleveringen gewoon overgeslagen omdat het mij teveel moeite kostte om het echte begin te vinden ipv hun persoonlijke gepalaver. Ik snap dat dat voor sommigen/velen ook heel tof is, maar van mijn part mogen ze 2 versies van hun afleveringen uitbrengen: met en zonder gezever.

Die zijn precies ook niet altijd even goed voorbereid en weten ook nooit echt wie wat gaat vertellen, nogal rommelig.

Zijn er eigenlijk nog Nederlandstalige true crime podcasts (naast De Kroongetuigen) die de moeite zijn?
De Stemmen van Assisen is ook goed.
 
Ik blijf het maar opzetten omdat de inhoud mij wel boeit, maar mijn god wat een struggle telkens om er effectief aan te beginnen. Moet je 5 min. skippen? 15? 25? Al verschillende afleveringen gewoon overgeslagen omdat het mij teveel moeite kostte om het echte begin te vinden ipv hun persoonlijke gepalaver. Ik snap dat dat voor sommigen/velen ook heel tof is, maar van mijn part mogen ze 2 versies van hun afleveringen uitbrengen: met en zonder gezever.

Die zijn precies ook niet altijd even goed voorbereid en weten ook nooit echt wie wat gaat vertellen, nogal rommelig.

Zijn er eigenlijk nog Nederlandstalige true crime podcasts (naast De Kroongetuigen) die de moeite zijn?
Ik vind Het Misdaadkabinet niet slecht en idd De Stemmen van Assissen van de journalisten van Het Nieuwsblad. Er is ook nog de podcast van HBVL, Van Moord tot Verdict.
 

My god, dat is dus echt razend populair. Dat kan er bij mij echt niet in, ik vind dit echt een draak van een podcast door het gezwets van de twee presentatrices. Soit, er kijken ook meer dan één miljoen Vlamingen naar thuis..
 
Terug
Bovenaan