Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De verkiezingen zeggen nochtans dat bijna de helft van Vlaanderen daar wel warm van wordt. Bij mij komt het dan vooral vanuit het standpunt van N-VA, van VB moet ik ook niets hebben laat dat duidelijk zijn. Maar het zijn wel dergelijke reacties die uiteindelijk tot dit resultaat en de groei van VB geleid hebben. Ik zie ook niet wat er mis is met een rechtse ideologie. Ik kan net zo goed zeggen dat de Vlaming duidelijk ook niets moet hebben van de naïve (extreem) linkse ideologie van bepaalde partijen. Ik geloof gerust dat rechtse ideologie u niet ligt aangezien je uitgesproken links bent, maar je kan moeilijk de resultaten die er nu zijn negeren.Is dat een serieuze vraag? Omdat het Vlaams-nationalisme al jaar en dag gehuwd is met een rechtse ideologie, waarbij mensen die niet hetzelfde denken niet als échte Vlamingen worden beschouwd. Het is een negatief nationalisme, geen positief. Gecombineerd met de jarenlange besmeuring door extreemrechts, collaboratie, racisme en separatisme, ... en is het dan zo bizar dat een groot deel van de Vlamingen daar niet warm van wordt?
Niet mijn VlaanderenAmai, vanwaar de haat voor het Vlaamse volkslied?
Oei we gaan al richting het classificeren van de rechtse stem tot een 'cultus'Ik ben sowieso geen fan van volksliederen maar daarnaast vind ik het ook wat raar dat je enerzijds rationele argumenten aanhaalt voor Vlaamse onafhankelijkheid maar langs de andere kant wel volop inzet op de emotionele en romantische kant van het nationalisme met volksliederen, vlaggen, herdenkingen en dubieuze geschiedenis. Beetje cultachtige vibes.
Met Antwerpen op kop. Ik vind dat N-VA het niet slecht doet in Antwerpen, maar een PVDA aan zet zou toch wel een héél ander accent kunnen geven.Voor mij dè verrassing is toch wel de hoge score van PVDA in de Vlaamse steden.
Ik ging het ook net zeggen.Sammy heeft precies niet door dat hij de verkiezingen niet heeft gewonnen.
Bijna niet of net wel of net boven de 50% zelfs , wordt wel warm van Vlaams-Nationalisme.Is dat een serieuze vraag? Omdat het Vlaams-nationalisme al jaar en dag gehuwd is met een rechtse ideologie, waarbij mensen die niet hetzelfde denken niet als échte Vlamingen worden beschouwd. Het is een negatief nationalisme, geen positief. Gecombineerd met de jarenlange besmeuring door extreemrechts, collaboratie, racisme en separatisme, ... en is het dan zo bizar dat een groot deel van de Vlamingen daar niet warm van wordt?
Valt niet te achterhalen waarschijnlijk maar ik vraag idd oprecht af welk percentage de allochtone stem uitmaakt van de pvda.Dewinter over de groei PVDA: dat komt omdat alle moslims voor de Partij Van De Allochtonen stemmen
![]()
Dat is mijn punt toch niet? Je vroeg waarom mensen problemen hebben met dat volkslied. Dat is omdat dat volkslied niet verbindend is, want het huidige Vlaams-nationalisme sluit mensen uit die anders denken en anders zijn. Het is een nationalisme dat niet alleen gekoppeld is aan waar je geboren bent, maar ook aan je politieke kleur. Je bent pas een goeie Vlaming als je rechts stemt. Dan vind ik het bizar dat je het vervolgens verrassend vindt wanneer die andere Vlamingen een afkeer krijgen van de Vlaamse nationalistische symboliek.De verkiezingen zeggen nochtans dat bijna de helft van Vlaanderen daar wel warm van wordt. Bij mij komt het dan vooral vanuit het standpunt van N-VA, van VB moet ik ook niets hebben laat dat duidelijk zijn. Maar het zijn wel dergelijke reacties die uiteindelijk tot dit resultaat en de groei van VB geleid hebben. Ik zie ook niet wat er mis is met een rechtse ideologie. Ik kan net zo goed zeggen dat de Vlaming duidelijk ook niets moet hebben van de naïve (extreem) linkse ideologie van bepaalde partijen. Ik geloof gerust dat rechtse ideologie u niet ligt aangezien je uitgesproken links bent, maar je kan moeilijk de resultaten die er nu zijn negeren.
Puur ethisch zouden moslims best wel eens voor het Vlaams Belang kunnen gaan, maar die partij gaat die deur nooit open zetten voor hen. Zou ook nogal schizofreen zijn. Al zit er wel een ongebruikt potentieel in, zeker in de centrumsteden.Valt niet te achterhalen waarschijnlijk maar ik vraag idd oprecht af welk percentage de allochtone stem uitmaakt van de pvda.
Conservatieve moslims kunnen wel eens op het VB stemmen, al kaapt de PVDA daar ook een groot deel van( omdat nu eenmaal veel migranten arbeiderjobs doen)Puur ethisch zouden moslims best wel eens voor het Vlaams Belang kunnen gaan, maar die partij gaat die deur nooit open zetten voor hen. Zou ook nogal schizofreen zijn. Al zit er wel een ongebruikt potentieel in, zeker in de centrumsteden.