De verkiezingsdag

Dat wordt vlaams belang bij u :unsure:
Zo'n reactie kan je hier natuurlijk meteen verwachten...
Ik vind dat je de diversiteit van de maatschappij ook bij zulke samenstellingen mag terugzien, wat hier duidelijk niet het geval was.

Het ging hier trouwens vrij vlot ondanks de grote rij, geen 15 minuten wachten. (y)

Zo'n reactie kan je hier natuurlijk meteen verwachten...
Ik vind dat je de diversiteit van de maatschappij ook bij zulke samenstellingen mag terugzien, wat hier duidelijk niet het geval was.
Ze kijken naar diplomas voor de bijzitters.
Daar zal het wel iets mee te maken hebben.

Stijn Baert in het panel van de VTM verkiezingsshow...waren Jan Mulder en Gert Verhulst niet meer beschikbaar?

Dat zal een dagje VRT kijken worden dus.

Diksmuide is toch gewoon vooruit bastion met Depraetere geworden. Het zou maar erg zijn moest ze daar niet kunnen overtuigen. Daar is toch niets bijzonders of representatief aan?

Voilà mijn dagske bijzitten zit erop. De meest waanzinnige en idiote mensen zijn vandaag de revue gepasseerd, ik bevestig bij deze dat onze hedendaagse samenleving volledig naar de kloten is en zie het eveneens niet direct goedkomen. Anderzijds heb ik er het beste van gemaakt en hadden we al bij al nog veel kunnen lachen

Het stembureau bij mij zag er erg gezellig uit met vlaaien, broodjes en bier :unsure:. Toevallig de carnavalsgroep van het dorp die het leidt dus ik hoop dat het niet opeens ongeldig wordt verklaard.

Voilà mijn dagske bijzitten zit erop. De meest waanzinnige en idiote mensen zijn vandaag de revue gepasseerd, ik bevestig bij deze dat onze hedendaagse samenleving volledig naar de kloten is en zie het eveneens niet direct goedkomen. Anderzijds heb ik er het beste van gemaakt en hadden we al bij al nog veel kunnen lachen
Ik ben heel benieuwd naar je avonturen, als je daar iets van mag delen 🙃

Hier 45minuten moeten wachten. Verliep toch redelijk chaotisch, met rijen voor verschillende stemlokalen door elkaar (en dus onnodig lang aanschuiven), zeer onlogische flow bij het stemmen, iedereen liep door elkaar, na het stemmen kreeg ik de stembrieven opnieuw in mijn handen geduwd, zo weinig overzicht was er.
Wel eens leuk om een overzicht te krijgen van de buurt. Wat viel er op: veel oudere mensen (rolstoelen, rekjes), zeer weinig mensen van vreemde origine (misschien gewoon niet opgedaagd?)

Euhm is dit geen majeur probleem als iemand beslist om de geldigheid van de kiezing aan te vechten?
Ik vraag me af hoeveel 16- en 17-jarigen 3 keer gestemd hebben zonder te beseffen dat het niet klopte.

Vanochtend dacht zelfs m'n vriendin nog dat ze 'voor 2 dingen' moest gaan stemmen. Ze wist ook niet dat je op een lijst kon stemmen en heeft dus drie keer een voorkeurstem gegeven aan iemand random op de lijst van de partijen waarop ze gestemd heeft.

Eigenlijk mag ik daar niet mee lachen. Als zij zulke dingen al voorheeft (ze heeft immers een master behaald en werd zelfs gevraagd om te doctoreren) vraag ik me oprecht af welk percentage van de bevolking gewoon op de wilde boef iets doet in het stemhokje. :laugh:

Als zij zulke dingen al voorheeft, als zogenaamd hooggeschoolde, vraag ik me oprecht af welk percentage van de bevolking gewoon op de wilde boef iets doet in het stemhokje. :laugh:

‘Zogenaamd’ ? Hopelijk leest ze hier niet mee :D.
Maar alle gekheid, ik denk dan toch dat ze een uitzondering is. Volgens mij weet toch 99% van de bevolking hoe ze correct kunnen stemmen. Kan toch ook enkel zijn omdat het haar geen bal interesseert en er dus ook nog niets over gelezen heeft.

Wel eens leuk om een overzicht te krijgen van de buurt. Wat viel er op: veel oudere mensen (rolstoelen, rekjes), zeer weinig mensen van vreemde origine (misschien gewoon niet opgedaagd?)
Hier hetzelfde, ik was verrast dat er zo weinig mensen van vreemde origine waren.

Als bijzitter? Of gedurende de hele dag?
Veel mensen van vreemde origine komen laat op de dag in onze omgeving. Wij waren er rond 9u en dan zie je veel meer oudere

:lol:

Mr Janssens wat is een succes voor u?
Chris Janssens: "vooruitgang is een overwinning. Een historisch (beste ooit) resultaat zou fantastisch zijn."

een uur later:

"Ja, Chris Janssens heeft gezegd dat hun beste resultaat ooit neerzetten absoluut hun doel is"

:unsure: de framing om het als een nederlaag te kunnen voorstellen is al bezig.

:laugh:

Mr Janssens wat is een succes voor u?
Chris Janssens: "vooruitgang is een overwinning. Een historisch (beste ooit) resultaat zou fantastisch zijn."

een uur later:

"Ja, Chris Janssens heeft gezegd dat hun beste resultaat ooit neerzetten absoluut hun doel is"

:unsure: de framing om het als een nederlaag te kunnen voorstellen is al bezig.
Ik vind het ook wel raar hoe sommigen de peilingen ipv de vorige verkiezing als referentiepunt gebruiken om van een nederlaag of overwinning te spreken...

Terug
Bovenaan