coffee_snorting
Active member
Osb eraf, tussen de kepers vol met glaswol, osb erop maar met rubber ertussen. Dan ondervloer en laminaat
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
11 tot 13€/m2 voor de muren, 18 tot 20€/m2 voor plafond.Hoeveel mag ik gemiddeld rekenen om ongeveer een 50 vierkante meter snelbouwstenen te pleisteren? Zou gaan over onze toekomstige bijbouw. Er zal een groot schuifraam komen en dan nog een raampartij van 4 meter lang op een halve meter hoog. Al bij al dus vooral platte, rechte stukken zonder al te veel hoeken en draaitjes.
Wat zou een correcte prijs moeten zijn (all-in) om dit te laten uitvoeren? Wil er nog geen offertes voor opvragen aangezien onze plannen nog in 'denkfase' zitten.
Great minds...@Rofco godmiljaar
en ook alles zoveel mogelijk zwevend maken. Maar voor het plafond beneden is dat wschl al te laat
Dat is best minder dan ik dacht. Dus een 50-tal vierkante meter (plafond gaan we zelf gyproc doen) zou maar een €650-tal euro kosten inclusief materiaal?11 tot 13€/m2 voor de muren, 18 tot 20€/m2 voor plafond.
Regio Zuid-West-Vlaanderen.

Ik vermoed wel dat dat prijzen zijn voor een volledig huis, voor kleine werken zal het meer zijn aangezien ze evenveel werk hebben om hun materiaal te verhuizen e.d.Dat is best minder dan ik dacht. Dus een 50-tal vierkante meter (plafond gaan we zelf gyproc doen) zou maar een €650-tal euro kosten inclusief materiaal?
Voor een keer verschiet ik nu op de goeie manier![]()
Er zullen wel nog mensen zijn gok ik die een aanbouw doen en kleine ruimtes willen laten plakken? Ik hoop lokaal wel iemand te vinden die dit kan en wil doen, maar nu heb ik alvast een prijsinschatting. Ik reken het in als een kleine €1000Ik vermoed wel dat dat prijzen zijn voor een volledig huis, voor kleine werken zal het meer zijn aangezien ze evenveel werk hebben om hun materiaal te verhuizen e.d.
Zal ook niet simpel zijn om iemand te vinden die zo een klein werk wil doen, de meeste (goede) plakkers hebben werk voldoende.

Voor zo een zaken volstaat het linken naar de kaart.Een paar weken geleden had ik hier gevraagd waar ik info kon vinden voor het aanbouwen van een berging.
Ik heb ondertussen gemaild naar de gemeente en antwoord gekregen van de omgevingsambtenaar.
Nogal een droog antwoord dat de voortuinstrook een zone is met bouwverbod volgens de verkaveling (donkergroene kleur) Een bijstelling van de verkaveling aanvragen hiervoor heeft dan ook geen zin.
Ik zou toch verwachten dat ze elke aanvraag minstens apart behandelen ipv verwijzen naar een kleurzone op een kaart.
Is het hopeloos om nog iets te doen, of zijn er mensen met ervaring hierin?
thanks,
Bouwaanvraag gedaan voor een bijbouwke hier, maar weet niet als het zal mogen.
Vermoedelijk hebben ze wel nog info nodig want ik was helemaal in de war door alle vragen op die website amai.
Ik had al even gecheckt en volgens het ruimteluik uitvoeringsplan zou de bouwdiepte 15 meter bedragen. Als ze spreken van bouwdiepte, is dat dan vanaf de rooilijn of vanaf de voorgevel?
Asl het vanaf de voorgevel is dan zal het wel mogen, anders niet, dan zit ik al aan 15 meter...
Heb hier achteraan een terras van gevelbreedte op 3,5m diepte en zou dat graag volledig overkappen als uitbreiding voor de garage voor mijn zelfstandige activiteit.
Zijn er toevallig mildere regels voor zelfstandigen? Dat ze dan iets door de vingers zien bv als je zelfstandig wil worden in je huis
Dat ligt nu al volledig tussen muren van buren, vanop de straatkant is dat niet zichtbaar, dus ik zou het wel jammer vinden als dat niet mocht... Ik moet enkel een paar schuttingen vervangen door muren, isoleren & binnenmuur metsen en dan een plat dak er op ...
Je spreekt ook al van ingesloten door de buren? Als het een gesloten perceel is heb je vrijwel altijd een architect nodig voor een achterbouw als deze op of vlakbij de zijgrens staat.
Bouwdiepte wordt geteld vanaf u "voorgevel". Uiteraard kan het ook zijn dat u voorgevel een stuk inspringt, maar ik dacht dat je minstens altijd een gedeelte van u woning op die lijn moet zetten. Dus je kunt dan van u muur tellen die het dichtst bij de straatkant is.
Ik ben uitzonderingen al tegen gekomen voor zelfstandigen, maar dat gaat dan meestal niet over andere bouwmaten. Meestal staat er dan bij dat hun wel uitzonderingen krijgen om meer parking te voorzien (maw die mogen meer m² verharden in hun voortuin. terwijl een 100% prive woonst strengere regels heeft) mogen reclameborden zetten in hun voortuin, terwijl 100% prive daar een vergunning voor moet aanvragen,.....
Onderstaande een foto om eerste alinia te verduidelijken. Zo'n woning zal van bouwdiepte moeten tellen vanaf zijn garage.
Als ik u foto zie, dan is de rode lijn u rooilijn en aan de hand van u situatie is de kans zeer groot dat u bouwlijn start aan u, voorgevel. Als de gemeente dan zegt dat je tot 15 meter diep mag bouwen, dan wilt dat zeggen van u bouwlijn.Uw foto is nie doorgekomen. Hier een bovenaanzicht van bij mij
![]()
Tussen "mijn woning" en de rode lijn is dus nog de oprit. Aan de andere kant van de rode lijn is het voetpad.
Mijn woning is +/- 11,5m diepte. Mijn oprit is +/- 4 meter en mijn terras daar achter is +/- 3,5m
Dus als het effectief bouwdiepte is vanaf mijn voorgevel, dan kom ik met mijn woning + terras exact aan 15 meter.
uW. SerieusAls ik u foto zie dan is de rode lijn u rooilijn en aan de hand van u situatie is de kans zeer groot dat u bouwlijn start aan u voorgevel. Als de gemeente dan zegt dat je tot 15 meter diep mag bouwen, dan wilt dat zeggen van u bouwlijn.
Dus op eerste zicht ziet het er goed uit voor u.
als je stedenbouwkundige vergunningen leest en ze daar spreken over bouwdiepte gaat dat altijd vanaf u bouwlijn.

Oei oei oei, wat een drama.uW. Serieus![]()
Idd, uw posts lezen zelden goed weg daardoor, maar nu was het toch wel erg.Oei oei oei, wat een drama.
Dan ga je me nog vaker mogen verbeteren hoor.