Bjorn
Well-known member
iddwat is verbouwen toch plezant![]()
Vooral als de plannen on the go constant veranderen hahaVolg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
iddwat is verbouwen toch plezant![]()
Vooral als de plannen on the go constant veranderen hahaRenovate a house, they said. It will be fun they said... FUCKING LIARS!wat is verbouwen toch plezant![]()

Ik vat dit zeker niet op als commentaar, je hebt 100% gelijk. Als ik nu wat tips kan geven is het identiek hetzelfde, huur degelijk materiaal, en schakel zoveel mogelijk hulp inAl zeer hard gewerkt, maar zoals velen werk je je steendood bij de afbraakwerken.
En tegen dat je gaat afwerken ben je de werken kotsbeu.
Een minigraver van 1000kg + breekhamer + een elektrische kruiwagen kost 200-250 voor een weekend, en dan kan je 2x14 uur echt tempo maken.
(al dump je die 6 vrachten grond in je tuin binnen laten voorgaan.)
Ik werk met ervaring in verbouwingen nu vooral luier/efficienter en uiteindelijk sneller en niet altijd duurder.
vat dit niet op als commentaar, soms hoeft hard zwoegen niet altijd.

Build a new house is niet veel beterK ging het ook zeggen, want heb het allemaal ook nog gedaan.
Renovate a house, they said. It will be fun they said... FUCKING LIARS!
Het belachelijk grote voordeel is dat je kan spreiden in tijd en dus ook je budget kan spreiden.Zeer interessant verslag inderdaad.
Bij zo'n grote renovaties vraag ik me altijd af of het niet meer de moeite waard is de boel te slopen, en een nieuwbouw te zetten die volledig naar je zin is. Al is het huis in dit geval nog vrij jong natuurlijk. Zou dit financieel zo'n gigantisch verschil maken? Heb zelf nog geen ervaring met bouwen/renoveren.
.
.Goh, volledig afbreken en opnieuw opbouwen zou financieel helemaal niet haalbaar zijn. Dan komt er nog eens de prijs van een ruwbouw bovenop, en de materialen zijn er niet goedkoper op geworden. We hebben ons wel een paar keer afgevraagd of we niet beter gebouwd hadden, maar dan hadden we niet de grond gehad op de locatie die we nu hebben, die is top. Dan hadden we ook veel kleiner gebouwd want we zijn maar met 2 en er gaan ook geen kinderen komen, dus de 4 grote slaapkamers die we nu hebben zijn overkill. Het had ons wel heel wat gepuzzel en gedoe bespaard, maar het is zoals Mulan ook zegt, we wilden op het moment van de aankoop niet meer lenen, en op dit moment is er heel veel nog niet gedaan, maar we kunnen er al wel in wonen en de rest pakken we aan als het budget er weer is. Op een bouwwerf zal ik niet wonen, het comfort moet er zijn, maar helemaal klaar dat is ook pas voor binnen een goeie 5 jaar schat ikZeer interessant verslag inderdaad.
Bij zo'n grote renovaties vraag ik me altijd af of het niet meer de moeite waard is de boel te slopen, en een nieuwbouw te zetten die volledig naar je zin is. Al is het huis in dit geval nog vrij jong natuurlijk. Zou dit financieel zo'n gigantisch verschil maken? Heb zelf nog geen ervaring met bouwen/renoveren.

Achteraan al een sneak peek van hoe de uitbouw zou moeten worden (als alles goed gaat, wat het natuurlijk niet zal doen).

Noord-LimburgProper werk! Welke regio als ik vragen mag?
De betonnen constructie hier in de grond is een sterfput die er al zat, we laten deze ziten en gebruiken de opening die al gemaakt was voor de oude riolering. Dat is een meevaller.

Valt idd mee voor wat er daar allemaal al gebeurd is. Echt wel knap werk hoor, zeker iets om trots op te zijn.Ondetussen staat de teller op 63k dat we erin gestoken hebben, valt al bij al nog wel mee. De enige grote kost die dan nog nodig is, dat is een nieuwe keuken.