De verbouw-topic!

Heb nog geen hardhout gedaan, dit was gewoon tuinhout op gedrenkt grenen geschoten.
Hier met een Paslode FN1665.2 op een 10bar compressor en T16-50 bradsen geen probleem, maar da's wel op thermowood.
Staat de schietdiepte juist afgesteld?

Hier met een Paslode FN1665.2 op een 10bar compressor en T16-50 bradsen geen probleem, maar da's wel op thermowood.
Staat de schietdiepte juist afgesteld?
Ik vermoed van wel, want 95% van de nagelkes gaan er goed in.
Hier en daar blijft er gewoon eentje een paar mm uitsteken. Ik vermoed als ie ergens een knoop in het hout raak of zo.

Ik vermoed van wel, want 95% van de nagelkes gaan er goed in.
Hier en daar blijft er gewoon eentje een paar mm uitsteken. Ik vermoed als ie ergens een knoop in het hout raak of zo.

Ik vermoed dat op het moment dat u nagels schiet en deze er niet ver genoeg inzitten u compressor net aan het aanslaan is / te weinig druk heeft.
Dit is iets die vrij veel voorkomt. Veel compressors slaan maar tussen de 5 en de 6 bar aan (en als ze al geen groot drukvat hebben) is dit voor een tacker dikwijls te weinig (komt met grote nagel schieters dikwijls voor)

als ik in de Specs van de paslode kijk dan zie ik dat deze minmaal 5.5bar nodig heeft. mijn ervaring leert dat je er best minimum 6.5 hebt,.... en liefst 8.

Mijn compressor staat zo ingesteld om zoveel mogelijk druk te maken (10bar) en slaat op 8 bar al terug aan (wat voor een grote nagelschieter al bijna te weinig is). Dan gebruik ik een drukregelaar die is ingesteld op in u geval 8bar voor mijn tacker op aan te sluiten. waardoor ik er maar 8 bar op heb.

Mijn compressor staat zo ingesteld om zoveel mogelijk druk te maken (10bar) en slaat op 8 bar al terug aan (wat voor een grote nagelschieter al bijna te weinig is). Dan gebruik ik een drukregelaar die is ingesteld op in u geval 8bar voor mijn tacker op aan te sluiten. waardoor ik er maar 8 bar op heb.
Compressor en tacker van mijn pa, maar zelfde hier, 10 bar en die slaat ook heel snel terug aan, nooit problemen met te weinig druk.

Om een eletriciteits meter te verbergen in de muur, ben ik zoek naar zoiets. Die gaatjes hoeven zelf niet. Maar dus een frame met een duur. Iemand een idee?

Ik had gewoon een afdekkader gekocht voor een zekeringskast, de goedkoopste die ik kon vinden die de juiste maat had. De uitsteeksels afgeslepen aan de achterkant en dat op de muur bevestigd. een primer erover en wit geverfd.

Huis gekocht waarbij in de toekomst vloer zal moeten uitgebroken worden (ligt op zavel) en alles opnieuw zal opgebouwd worden in combinatie met vloerverwarming.

Iemand enig idee hoelang je dan geen gebruik kan maken van de benedenverdieping?
Best door een totaalaannemer laten doen of verschillende aannemers? Bedoeling is om het meeste uit te besteden

is te zien hoe hard ze werken. En of je een betonplaat gaat gieten, en er leidingen in de weg zitten?
Hoe diep je uitgraaft. En hoe groot de oppervlakte is.

ik gok:
1 week uitgraven
1 week betonplaat
1 week leidingen (indien nodig)
1 week isolatie leggen
1 week vloerverwarming (leggen zelf is zelfs maar 1 dag)
1 week vloeren.

dit is allemaal met een korrel zout te nemen dus ik gok een 6-tal weken?

kan sneller, maar kan tegenvallen ook.

lijkt me moeilijk te voorspellen eigenlijk

Ik had gewoon een afdekkader gekocht voor een zekeringskast, de goedkoopste die ik kon vinden die de juiste maat had. De uitsteeksels afgeslepen aan de achterkant en dat op de muur bevestigd. een primer erover en wit geverfd.
Kunt ge dat ergens apart vinden? Online? Thanks!

Vraagje over elektrische rolluiken. Offerte gevraagd bij vijftal leveranciers voor plaatsing voorzetrolluiken op zonne-energie. Vier van de vijf werken met Somfy-motor en eentje met Becker-motor. Is hier een wezenlijk verschil in kwaleteit in, of is dit gewoon eerder een keuze die leverancier ooit maakt.
Die van Somfy zetten dat extra in de verf in hun offerte, die van Becker staat meer en passent vermeld...

(rolluiken circa 1.2 x 1.8m dagmaat)

Ligt het aan mij of zijn badkamermeubels met twee lavabo's schandalig duur?
Zowel bij Facq, Van Marcke als X2O zit je heel snel aan +5000 € :crazy:

Epdm is ook geen klein beetje duurder geworden zeg :o

500 euro voor een rol van 1m x 30m

Iemand ervaring met oude kelders opnieuw opfrissen?
We willen deze opnieuw proper zetten voor de gasketel etc te plaatsen.
Is een oude bakstenen muur met reeds een laag cementering en soort van (kalk)verf op.

Welk product zetten we hier best op?

In mijn nieuwe woning, waar ik binnen een paar maanden intrek, is er nog geen keuken geïnstalleerd. Alle voorzieningen zijn wel al aanwezig allemaal aan één wand (stopcontacten, gas, aan/afvoer water etc.). Nu zou ik graag een kookeiland met ingebouwd afzuigsysteem laten plaatsen in het midden van de keuken (enkel koken, niet wassen want geen zin om waterleidingen en afvoer te verleggen). Ik wil in de keuken en living laminaat/parket leggen, maar eerst moet er dus waarschijnlijk een sleuf uitgeslepen worden uit de chape om een electriciteitskabel te kunnen leggen tot op de plaats waar het kookeiland komt.

Hoe kan ik dit best aanpakken/coördineren? Eerst naar keukenbouwers gaan met mijn plannen en vragen hoe de keuken ingepland kan worden in de ruimte? Vervolgens een aannemer zoeken die de elektriciteitskabel kan doortrekken , dan het parket laten leggen en ten slotte de keuken laten installeren door de keukenbouwer?

Qua timing zal het ook nipt worden en zal ik me misschien moeten behelpen met een tijdelijke oplossing? (elektrische kookplaat op een roltafel en een mini frigo + microgolfoven). Geen idee of de onderaannemers van die keukenbouwers ook het bouwverlof volgen...

Alvast bedankt voor jullie tips, ervaringen, antwoorden!

201800290_77993973268sqkrq.jpg

Ik zou persoonlijk snel die kabel zelf leggen.
Als ge de juiste type kabel pakt mag die gewoon in de chape liggen. Anders legt ge die in een stukje buis (is wel makkelijker voor als ge daarna er nog iets extra wilt doortrekken)

Aftakken zou ik doen op bestaande punt.

U chape ligt die er al?

Afhankelijk wat onder die chapes ligt van leidingen of eventueel wapening en afhankelijk van waar tot waar zou ik dat gewoon uitslijpen en terug opvullen.

Wat die kelder betreft hangt het wat af van de situatie en of je last hebt van vocht.
Ik zou dat afkappen en terug bezetten met thoroseal WR en eventueel fijner afwerken.

Meestal is die oude laag niet helemaal intakt meer.

Terug
Bovenaan