Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Of is dit eerder iets wat je aan werkuren telt ipv m2?Zou ik wel doen, al is het maar om kleine oneffenheden op te vangen.Op onze gerenoveerde bovenverdieping ligt nu overal OSB op de vloer.
We gaan een impermo(Vinyl vloer | 23x153 cm | VYGO Purewood) vloer leggen. Deze heeft een geïntegreerde ondervloer.
Zou daar nog iets van extra ondervloer onder nodig zijn? Nog iets geluidsdempend, tegen contactgeluiden of zo?
Tegel + lijm = vaak 15mm, misschien kan je dat wat minderen als de osb helemaal waterpas ligt. Een Vinyl is meestal wat dunner, 4-5mm + 2 mm ondervloer.Heel de verbouwde bovenverdieping ligt nu OSB. We willen daar overal vinyl plank maar in de badkamer een tegel. Gaat er dan geen hoogteverschil zitten. Kan dit vermeden worden of opgevangen worden? Nog mensen die die combo hebben? Andere opties?
hhhm ja, dat zijn inderdaad wat de algemene adviezen die ik ondertussen kreeg. Merci!Tegel + lijm = vaak 15mm, misschien kan je dat wat minderen als de osb helemaal waterpas ligt. Een Vinyl is meestal wat dunner, 4-5mm + 2 mm ondervloer.
Mogelijkheden die ik zie:
- laminaat nemen ipv vinyl (bv. 9mm + ondervloer 2 mm)
- osb platen in badkamer vervangen door een dunnere of in de andere ruimtes extra osb laag erop lagen van 9mm
Misschien zijn er nog alternatieven?
In onze woning hebben we ook die combinatie, daar heeft de chapper een verschillende hoogte gebruikt voor de badkamer
Slijpschijf? Breekmes? een soort oplosmiddel https://www.manutan.be/nl/mab/nl-oplosmiddel-en-reiniger#productBeginIndex:0&![]()
Is er een gouden tip om twee verlijmde natuurstenen uit elkaar te krijgen? Is niet gewoon cement maar echt een of andere lijm. Onderste steen mag kapot maar bovenste moet intact blijven…
Hier hebben we op de bovenverdieping fineerparket van 7,2mm. In de badkamer, WC en berging gaat deze over naar een tegelvloer van 12mm + ong. 3mm tegelkol. Om het verschil op te vangen hebben we gekozen voor een dikkere ondervloer. Zo is het verschil al iets minder. Dat in combinatie met overgangsprofielen in dezelfde houtsoort als de vloer geeft dit een heel mooi resultaat.Heel de verbouwde bovenverdieping ligt nu OSB. We willen daar overal vinyl plank maar in de badkamer een tegel. Gaat er dan geen hoogteverschil zitten. Kan dit vermeden worden of opgevangen worden? Nog mensen die die combo hebben? Andere opties?
Toeval wil dat ik in dezelfde situatie zit. Onze poort is wel een meter smaller. Ik heb er eentje met Sommer motor in bestelling staan, maar zonder de geïntegreerde deur. Men raadde dit af omdat dit inbrekers aantrekt. Zo'n deuren zijn een koud kunstje om te forceren.Onze 40 jaar oude kantelpoort heeft het vorige week begeven dus zijn we halsoverkop eigenlijk op zoek naar een oplossing. Het gaat om een dubbele poort met aparte zijdeur, in totaal een 6m20 breed.
![]()
Is er een gouden tip om twee verlijmde natuurstenen uit elkaar te krijgen? Is niet gewoon cement maar echt een of andere lijm. Onderste steen mag kapot maar bovenste moet intact blijven…
Toeval wil dat ik in dezelfde situatie zit. Onze poort is wel een meter smaller. Ik heb er eentje met Sommer motor in bestelling staan, maar zonder de geïntegreerde deur. Men raadde dit af omdat dit inbrekers aantrekt. Zo'n deuren zijn een koud kunstje om te forceren.
Van welke streek ben je?