De verbouw-topic!

Helaas wel met schup en kruiwagen... Het is op gelijkvloers dus geen stortkoker.

Enige tips om een 10 kuub container te vullen tot de bovenkant?
Gewoon paar stevige planken. Ge kiept eerst uw kruiwagens zo ver mogelijk naar achter en zo hoog mogelijk. Daarna die plank er opleggen zodat je een ‘ramp’ hebt en er nog wat kruiwagens bovenop kiepen.

Zo naar voren toe werken en de plank ook stelselmatig opschuiven.

Thanks, plankenmethode werkt goed. Een rolband had nog makkelijker geweest maar budgetmatig is dit wel het goedkoopst.

Weet er iemand waar ik aan basic binnenramen geraak? Moet niet open kunnen, gewoon van hout, enkel glas. Is om in een (nog te bouwen) binnenmuur bovenaan licht door te laten. Moet echt niet fancy zijn, zelfs niet op maat want ik kan de muur aanpassen aan de ramen. Ik zocht eigenlijk tweedehands maar vind ik ook niet gemakkelijk.

Weet er iemand waar ik aan basic binnenramen geraak? Moet niet open kunnen, gewoon van hout, enkel glas. Is om in een (nog te bouwen) binnenmuur bovenaan licht door te laten. Moet echt niet fancy zijn, zelfs niet op maat want ik kan de muur aanpassen aan de ramen. Ik zocht eigenlijk tweedehands maar vind ik ook niet gemakkelijk.
Gewoon een stuk glas kopen en zelf met hout inwerken? Zo is dat hier ook gedaan boven enkele binnendeuren.

Zoiets?? Of dit??

Google is your friend :tongue:

Pleisterwerk verwijderen valt hier dik tegen 😭. Die blijkt nog in enorm goede staat en is vrij dik, en komt er bij het afschieten echt zeer moeilijk en in kleine brokjes af. Schieter en brede beitel en waar het er in andere huizen heel vlot afkomt gaat het hier echt tergend traag.
Ik dacht eerst dat het aan mij lag toen het bij mij amper vooruit ging, maar ook de aannemer heeft enorm veel moeite.

Het probleem is dat men indertijd over de waterkering en tot onder de chape heeft gepleisterd met opstijgend vocht tot gevolg. Om later geen spijt te hebben lijkt het me dus best om gewoon alles af te kappen en opnieuw te doen, om later problemen te vermijden. Alleen lijkt dat dus minder evident dan verwacht...

Pleisterwerk verwijderen valt hier dik tegen 😭. Die blijkt nog in enorm goede staat en is vrij dik, en komt er bij het afschieten echt zeer moeilijk en in kleine brokjes af. Schieter en brede beitel en waar het er in andere huizen heel vlot afkomt gaat het hier echt tergend traag.
Ik dacht eerst dat het aan mij lag toen het bij mij amper vooruit ging, maar ook de aannemer heeft enorm veel moeite.

Het probleem is dat men indertijd over de waterkering en tot onder de chape heeft gepleisterd met opstijgend vocht tot gevolg. Om later geen spijt te hebben lijkt het me dus best om gewoon alles af te kappen en opnieuw te doen, om later problemen te vermijden. Alleen lijkt dat dus minder evident dan verwacht...
Het feit dat die pleister nog zo vast hangt zegt mij dat er eigenlijk geen probleem was met die pleister :p

Hier kon ik die er gewoon met de spade afsteken in lappen van een halve vierkante meter :D

Het feit dat die pleister nog zo vast hangt zegt mij dat er eigenlijk geen probleem was met die pleister :p

Hier kon ik die er gewoon met de spade afsteken in lappen van een halve vierkante meter :D
Er is geen probleem inderdaad, behalve dan dat er wel vochtplekken zijn onderaan door het overpleisteren van de waterkering 😛 en het lijkt me niet ok om dat gewoon te gaan overschilderen en klaar.

Nu, zonet besproken met de plakker en we gaan voor de volle muren maar afschieten tot 1m hoogte. Het zal achteraf geen perfect resultaat zijn, maar we gaan toch afwerken met kleistuc wat ook al wat vergevingsgezinder is naar oneffenheden.

Ferm! Lang aan gewerkt?
Hier vandaag ook een 5tal uur met twee plakwerk zitten afschieten, blijft toch een stevig werkje.
Hmmm van 13 tot 19 mei kappen. ( 1 dag ziek en zondag niet gewerkt). Dan van 20 tot 23 container vullen (met een dag extra kappen). Alles alleen gekapt. Twee halve dagen hulp gehad voor container te vullen (iemand haalde al het hout uit de plak)

Hmmm van 13 tot 19 mei kappen. ( 1 dag ziek en zondag niet gewerkt). Dan van 20 tot 23 container vullen (met een dag extra kappen). Alles alleen gekapt. Twee halve dagen hulp gehad voor container te vullen (iemand haalde al het hout uit de plak)
Wauw, wij met 2 man een dag of 20-30 denk ik.
Plafonds waren een hel

Plafonds zijn hier allemaal plak op houten latten. Da's dan de koevoet er in en trekken. Wel pittig voor de schouders. Muren allemaal klassiek plak op steen.

De eerste verdieping is anders. Daar zijn plafonds maar ook de binnenmuren met latten. Enkel de buitenmuren is plak op steen normaal gezien.

De zolder is Gyproc en dat is al weg.

Is het aangeraden om nieuwe chape voor te strijken alvorens te egaliseren? Ik wil op onze zoldervloer gene tegel lijmen maar de egaline als eindlaag nemen (met de juiste coating natuurlijk), maar ik lees overal dat je alvorens je egaliseert, je best primer gebruikt, geldt dit ook voor verse chape? Ik zou zeggen van wel want chape is best zuigend?

Laatst bewerkt:
In ons nieuwe huis hebben we een vliegenraam (schuivend) , maar ik zou dit graag terug automatisch laten sluiten omwille van huisdieren.
Ben al efkes aan het googlen , maar ik vind hierover niks terug om op een bestaand vliegenraam iet te monteren.
Misschien gebruik ik de foutieve zoektermen.
Iemand idee?

edit: via pm oplossing doorgestuurd gekregen :)
thx

Laatst bewerkt:
In ons nieuwe huis hebben we een vliegenraam (schuivend) , maar ik zou dit graag terug automatisch laten sluiten omwille van huisdieren.
Ben al efkes aan het googlen , maar ik vind hierover niks terug om op een bestaand vliegenraam iet te monteren.
Misschien gebruik ik de foutieve zoektermen.
Iemand idee?

edit: via pm oplossing doorgestuurd gekregen :)
thx
Kan je de oplossing even delen? Kan ook voor anderen interessant zijn en heb ook wel interesse.

Deurdranger (schuifdeur) of slideback schuifdeur is de term om op te zoeken.
of deze

Is het aangeraden om nieuwe chape voor te strijken alvorens te egaliseren? Ik wil op onze zoldervloer gene tegel lijmen maar de egaline als eindlaag nemen (met de juiste coating natuurlijk), maar ik lees overal dat je alvorens je egaliseert, je best primer gebruikt, geldt dit ook voor verse chape? Ik zou zeggen van wel want chape is best zuigend?
Voor de zekerheid toch maar Mapei primer van 5Kg gaan halen om op de chape uit te strijken.

Terug
Bovenaan