De verbouw-topic!

Ik moet na het verwijderen van de deur de dagkant wat bijwerken omdat de nieuwe deur deze keer in het midden komt te staan.
Moet ik eerst iets smeren op de hoeklatten? En met wat kan ik dat best opvullen (voorgemaakt, weinig zin om dat zelf te doen). Het is een 6 lopende meter, maar dit is het ergste, de rest zijn meer lokale gaten.

54513626106_9995ebf06a_c.jpg
Ge bedoelt om te pleisteren? Wij hebben op de beton en de (snelbouw)stenen primer gesmeerd. Edit: inderdaad Betokontact.

Laatst bewerkt:
Voor het plat dak met EPDM zou ik de offerte eens goed bekijken en de mogelijkheid inschatten om het zelf te doen.
Wij zaten jaren geleden met een lek op ons plat dak en omdat het dan snel moest gaan heb ik zelf de materialen besteld voor er EPDM over te leggen. Heb dit toen gedaan tussen twee shiften bij meer dan 30°C zonder enige ervaring, was wel maar 16m². Meer dan tien jaar geen problemen en toen opnieuw laten maken door een vakman om zeker te zijn.
Als je een bereidvolle handige Harry hebt in je vriendenkring zou ik zeker overwegen om dit zelf te doen.
Zeker een goed punt, zal wat afhangen van wanneer de werken kunnen /zullen starten. in ieder geval voor zo'n nieuw dak te leggen op die nieuwe houtstructuur denk ik alsnog liever alles gewoon over te laten aan die werkmannen, we hebben het budget toch goed gerekend.

maar ik neem het zeker mee want afhankelijk van hoe alles vlot wil ik wel de handen uit de mouwen steken en hier en daar wat besparen op werkuren.

Zal maar eens een poging wagen, dat ik mij daar weer mee moet bezig houden.
voor een vakman is dat een half uur werk mss, al vragen ze er 250 euro voor, I don't care... mja.

Dat is erg ruw, dus wel beetje opletten met uw vel en kledij.

Maar voor de volledigheid, je wilt dus dat stukje gevelsteen voorbereiden om te pleisteren?

Ik heb hier nog het schuren van een hele trap (incl+leuning) + deuren met kaders op het programma staan.

Om mijzelf wat te helpen, zou ik een deftig schuurmachine willen kopen/huren. Een Festool Rotex lijkt hiervoor het beste, maar dat is wel erg duur voor een éénmalig project (en ook niet te huur in de buurt). Iemand aanraders voor een ander en meer betaalbaar excentrisch schuurmachine voor dit type klus?

Festool is de rollsroyce van de tools :unsure:
Ik heb iets gelijkaardig van het Lidl merk, is ok maar nu ook niet 100% content van

Eventjes mezelf quoten. Inmiddels een festool gekocht en ik heb maar van één ding spijt: dat ik dat ding niet veel eerder heb gekocht. Dat werkt gewoon waanzinnig goed, het klussen wordt bijna leuk! Niet te vergelijken met de andere schuurmachines die ik gebruikt heb.

Joeng het is ons nog geen ene keer gelukt om bij het effectieve kiezen van materialen/toestellen/enz om ons aan het voorgestelde budget te houden :(

Dan tonen ze ons wat eerst geoffreerd was en dan zien wij natuurlijk iets anders wat we mooier vinden….

Vandaag de sanitaire toestanden gaan kiezen, veel uit de offerte was van het merk “Treemme” => wij wandelen daar buiten met alles van het merk “Axor”, wat uiteraard veel prijziger is :angry:

Axor is toch een premium merk van Hansgrohe? Bekijk het dan nog eens nuchter en kies iets dat goed genoeg en goedkoper is van Hansgrohe zelf?

Axor is toch een premium merk van Hansgrohe? Bekijk het dan nog eens nuchter en kies iets dat goed genoeg en goedkoper is van Hansgrohe zelf?
Die hadden de kleur niet die we wilden. En als je dan ene keer iets neemt vind ik het maar logisch om de rest van de badkamer te laten matchen.

Voor handenwassertje op de wc’s zijn we nu inderdaad geschakeld naar een (stuk) goedkoper merk. Kraan in de keuken is ook minder prijzig geworden, iets genomen wat ons prijs/kwaliteit wel ok leek (O-plus)

Zo'n 'handenwasser'. Ik zou dat het liefst van al gewoon weg laten in mijn toekomstige WC's (3x) maar dat is dan weer niet volgens de algemene beleefdheid.
Die dingen zijn toch altijd veel te klein om deftig uw handen te wassen. Hangt ook meestal in de weg en vangt alleen maar stof.
Wel handig om de lege rollen WC-papier in te leggen.

Zo'n 'handenwasser'. Ik zou dat het liefst van al gewoon weg laten in mijn toekomstige WC's (3x) maar dat is dan weer niet volgens de algemene beleefdheid.
Die dingen zijn toch altijd veel te klein om deftig uw handen te wassen. Hangt ook meestal in de weg en vangt alleen maar stof.
Klopt.

Gewoon van die vochtige doekjes leggen in de wc zodat ze toch hun handen al aan iets kunnen reinigen en nadien kunnen ze gewoon hun handen wassen hier aan de pompbak in de keuken of badkamer (ze mogen nog kiezen . ;) )

Waarom dat niet rechtstreeks de container in? In zo een letterlijke puinhoop zou ik niet kunnen werken :D

Ik heb destijds 15 containers met de schop & kruiwagen gevuld ...
Goed voor de lijn! Wel mijne rug naar de kl*ten

Anyway, in onze nieuwe woning vind ik de muren nogal ruw gepleisterd en totaal niet afgewerkt. (oneffen op plaatsen etc)
Wat is de beste strategie ?
Muren zijn wel geverfd ...

Helaas wel met schup en kruiwagen... Het is op gelijkvloers dus geen stortkoker.

Enige tips om een 10 kuub container te vullen tot de bovenkant?

Terug
Bovenaan