Mulan
Well-known member
Ja hoor: eerst omdraaien en van onderen beginnen doorzagen. De stof die dan de bovenkant bij elkaar houdt, knip je met een schaar door.'t is nen lederen zetel, geen idee of dat zo gemakkelijk gaat gaan?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja hoor: eerst omdraaien en van onderen beginnen doorzagen. De stof die dan de bovenkant bij elkaar houdt, knip je met een schaar door.'t is nen lederen zetel, geen idee of dat zo gemakkelijk gaat gaan?![]()
Tuurlijk wel doe ik ook altijd, das immers een miserie als je dat niet uitéén zaagt.Ik had hier vroeger een Amerikaanse frigo op 2deverdiep.Ik heb die helemaal uiteengehaald in corona tijd lol en men droogkast ook en zo naar het containerpark gedaan, veel makkelijker zo.'t is nen lederen zetel, geen idee of dat zo gemakkelijk gaat gaan?![]()
Wij hebben Ongeveer 12.500 EUR betaald voor dakwerken aan een plat dak. Daar zat wel nog asbest in, is ook dikke isolatie in gestoken en was 33 m². Edit: Zie dat het over de garage gaat. Bij ons was dit wel voor het gedeelte boven de keuken en het overtrekken van een veranda waar nog geen dak op stond (buiten wat golfplaten).We hebben een plat dak op ons garage en ik vemoed dat er nu ergens wel een klein lekje is, want er sijpelt soms water binnen zie ik aan de vochtige houten balken. Nu is dat dak wel al makkelijk 50jaar oud, ik denk niet dat het al eens vernieuwd is.
Dus het vernieuwen van een platdak, wat is zowat de richtprijs per m waar ik mij aan mag verwachten bij het opvragen van offertes? Het is iets van een 25m²

Ik zou die lange balk dat aan het plafond hangt, iets verder naar binnen leggen(dikte van de dwarse balken van de voorkant) .
En de dwarse balkjes tot tegen het plafond.
De onderste balk dan iets omhoog (dikte van de dwarse balken) en de dwarse balken tot tegen muur.
Op die manier kan je je dwarse balken gemakkelijker en steviger monteren.
En mdf is vrij zwaar, ik zou gaan voor waterwerende gyproc, maar dan moet je wel plamuren![]()
Bump!
Blijkbaar is onze vloer van de benedenverdieping niet geisoleerd. Enkel welfsels en chape. Hieronder is een (relatief hoge naar mijn mening) kruipkelder waar nu dus veel water staat en dus een niet efficient geheel vormt voor mijn woning.
Zijn er mensen die aannemers voor die isolatie kunnen aanraden in Antwerpen? Mijn Google zoektochten leveren alleen maar schimmige dingen op waar ik zelfs geen offerte wil bij laten opmaken. Liefst van al iemand die isoleert tegen het plafond van de kruipkelder zodzt die nog dienst kan doen bij andere werken.
Merci!
74cm is nu niet echt "relatief hoog" voor een kruipruimte eerlijk gezegd.Experts der BG, I need your help
In navolging van volgende post:
As we speak is het watervolume van 22 naar 13 gegaan, en zou dat vanavond/morgenvroeg weg moeten zijn. Daarna plaatsen we de dompelpomp ook definitief in de kelder met een aansluiting op de afvoer zodat we niet meer met dezelfde problemen geconfronteerd worden.
Wat voor oplossing voor de kruipkelder lijkt jullie het beste? Het is dus weefsels en chape. Een kruipkelder van 74 cm hoog die ongeveer 100m2 bedraagt. Panelen tegen het kelderplafond? Op de keldervloer is geen optie aangezien er durft water inkomen? Moeten de buitenmuren meegepakt worden?
Naar de toekomst toe zullen we wel nog in die kruipkelder moeten zijn voor bv extra kabels te leggen ifv laadpaal dus we maximaliseren liefst de beschikbare ruimte en mogelijkheden.
Merci!
Ik dacht dat een kruipruimte altijd echt kruipen was. Hier kan ik al net iets gemakkelijker in bewegen. Maar eerlijk is eerlijk: ik ben nog nooit in zo een ruimte geweest buiten die van mij74cm is nu niet echt "relatief hoog" voor een kruipruimte eerlijk gezegd.
Isolatie op uw keldervloer en buitenwanden heeft weinig zin, het doel is niet die ruimte isoleren maar wel uw ruimte erboven.
Dus ofwel tegen de onderkant van die gewelven platen hangen (EPS, PiR, PuR,...) maar de haalbaarheid daarvan hangt ook af van de staat van die gewelven en eventuele aanwezigheid van leidingen. PuR ertegen spuiten is vaak wel makkelijker maar kan je natuurlijk niet zelf doen. Bij EPS ga je wel al redelijk wat cm's moeten hangen en dus vrij veel ruimte verliezen, PuR en zeker PiR kan je dunner gaan.
Het beste is eigenlijk nog steeds boven die ruimte isoleren, maar dat is vermoed ik geen optie?
.We hebben in de kelder van onze vakantiewoning een beetje last van vocht, wegens te weinig ventilatie en wasmachine enzo. Daarom zou ik 2 ventilatoren steken, eentje om lucht aan te voeren, de andere om de vochtige lucht weg te doen.
Ik vind ventilatoren die op de aanwezige vrije buizen passen: https://www.delva.be/nl-nl/d/product-detail/48589-kanaalventilator-type-7121-standaard-100-wit
Maar kan ik gewoon de richting waarin ze blazen veranderen door de electriciteitskabels om te draaien? of moet ik specifiek zoeken naar een ventilator die "aanblaast" en "uitblaast"?
(ter info: de achterkant van zo'n type ventilator is hier te zien: https://www.snuffelmarkt.be/nl-nl/d...anaalventilator-renson-7120-dia125mm-ral-9010 )
In het algemeen is dit geen goed idee, omdat de schoepen hiervoor niet voorzien zijn. tenzij dit specifiek vermeld is.Ja, gewoon heel dat spel omgekeerd zetten.
Zo werkt dat ook voor PC case fans. Al jaren. Het is hier toch een gaming forum of niet? :')
omgekeerd monteren gaat jammer genoeg niet, gezien de ventilator te breed is omgekeerdIn het algemeen is dit geen goed idee, omdat de schoepen hiervoor niet voorzien zijn. tenzij dit specifiek vermeld is.
bij DC-spanning zal dit mss wel werken, maar niet echt ideaal vanwege uw schoepen. Tenzij specifiek vermeld. Werkt ook niet altijd, sommige ventilatoren laten dit niet toe. (extra diode in het circuit)
Bij AC zal dit niet werken. Want hier heb je niet echt een polariteit, hence, the AC.
Hier zal je de ventilator omgekeerd moeten monteren. Tenzij er bij de instructies iets anders staat dat dit wel kan.
Dat is dan ook wat ik bedoelde, niet de stroom ofzo omkeren, maar heel het fysieke object omkeren.Hier zal je de ventilator omgekeerd moeten monteren. Tenzij er bij de instructies iets anders staat dat dit wel kan.