De verbouw-topic!

Heb men badkader met tegels in verstek gedaan bedenk ik net, gaat idd vlot met ‘gewone’ tegel
Idd, met 1cm tegels doe ik dat met den tegel tussen mijn benen en de slijper in 1 hand.
Maar bij 2cm tegels creëert ge veel te makkelijk spanning bij het slijpen en dan breken ze in stukken.

Zitten hier geen architecten eigenlijk voor een kleinschalig project? :)

Mijn bijbouw positief antwoord gekregen van stedenbouw, maar moet via architect gaan...

Bah! Vandaag gordijnen die er al hingen af gedaan. Ik moest dan de rail waaraan de gordijn hang ook van de muur krijgen.
(Om nieuwe rails te plaatsen, voor de nieuwe gordijnen, de oude rails waren niet goed geplaatst dus die moesten eraf)

Wat blijkt? De vorige eigenaars hebben die rails er niet alleen met vijzen ingedraaid, ze hebben ook gewoon superlijm gebruikt en die rails nog extra tegen de muur geplakt! :confused:

Gevolg: Ik heb die rails er wel afgekregen maar de muur is daardoor nu wel beschadigd. OK gemakkelijk te herstellen, maar wie gebruikt er nu superlijm voor wat simpele rails?

Laatst bewerkt:
Bah! Vandaag gordijnen die er al hingen af gedaan. Ik moest dan de rail waaraan de gordijn hang ook van de muur krijgen.
(Om nieuwe rails te plaatsen, voor de nieuwe gordijnen, de oude rails waren niet goed geplaatst dus die moesten eraf)

Wat blijkt? De vorige eigenaars hebben die rails er niet alleen met vijzen ingedraaid, ze hebben ook gewoon superlijm gebruikt en die rails nog extra tegen de muur geplakt! :confused:

Gevolg: Ik heb die rails er wel afgekregen maar de muur is daardoor nu wel beschadigd. OK gemakkelijk te herstellen, maar wie gebruikt er nu superlijm voor wat simpele rails?
Amaai ik voel met u mee. In ons huis was de vorige eigenaar ook zo ne tiep.

Stang voor de douche sproeier? Lijmen
Haak in plafond? Pur
Gat in dak tuinhuis? Pur
Rookmelder? Kweeni wat het is maar het plakt en ik trek half mijn pleisterwerk mee

Amaai ik voel met u mee. In ons huis was de vorige eigenaar ook zo ne tiep.

Stang voor de douche sproeier? Lijmen
Haak in plafond? Pur
Gat in dak tuinhuis? Pur
Rookmelder? Kweeni wat het is maar het plakt en ik trek half mijn pleisterwerk mee
Ik ben zelf géén artiest hierin. Ik heb zelfs liggen zweten om rookmelders op te hangen, maar dat was zweet voor niks. Er is niks simpeler dan 2 gaten te boren, rookmelder er tegen, twee plugs (niet vergeten) en 2 vijzen erin (met een simpele boor) en klaar. :tongue:

Maar lijm gebruiken is not done, dan haal ik mijn nonkel erbij en dan doen we het samen (beter met twee dan het verknoeien alleen ;)). Zo heb ik alle verlichting opgehangen. Met twee man eraan gewerkt, werkske van iets en niks en ze hangen er nu netjes.

Same met een stopcontact in de garage. Ook met twee de bedrading eraan gekoppeld en aan de muur vastgemaakt.

Vraagje: wij zouden in ons nieuw huis onze badkamer eventueel willen vervangen. Omdat een loodgieter/badkamerwinkel sowieso een marge neemt op de toestellen die hij aankoopt ( wat hij jou aanrekent is niet wat hij ervoor betaald heeft) zouden we een beroep willen doen op een "manusje van alles" stielman die we via via hebben doorverwezen. Deze man levert naar verluid zeer goed en nauwkeurig werk af en rekent (1 op 1 de prijs van de toestellen/stukken door die hij kan aankoop met professionele korting. Hij steekt de facturen erbij als bewijsstuk.
Ik heb 3 voorbeelden ontvangen van een dergelijke factuur van dikke 3 jaar geleden ( eerste is van FACQ, tweede is douchestukken van MasterTech en 3e zijn de badkamertegels van Azuleo) en wou hier eens horen of iemand hier vrij snel kan inschatten of deze prijs de professionele prijs is of die voor particulieren?
Factuur 2 en 3 zijn exclusief BTW voor alle duidelijkheid. Dus daar komt nog 21% bij.
Want indien voor particulieren, valt een belangrijk voordeel weg natuurlijk...

Laatst bewerkt:
Het zeepplankje in onze douche is met x-tack opgehangen. Dat concludeert alles wat hier gelijmd is.

Vraagje: wij zouden in ons nieuw huis onze badkamer eventueel willen vervangen. Omdat een loodgieter/badkamerwinkel sowieso een marge neemt op de toestellen die hij aankoopt ( wat hij jou aanrekent is niet wat hij ervoor betaald heeft) zouden we een beroep willen doen op een "manusje van alles" stielman die we via via hebben doorverwezen. Deze man levert naar verluid zeer goed en nauwkeurig werk af en rekent (1 op 1 de prijs van de toestellen/stukken door die hij kan aankoop met professionele korting. Hij steekt de facturen erbij als bewijsstuk.
Ik heb 3 voorbeelden ontvangen van een dergelijke factuur van dikke 3 jaar geleden ( eerste is van FACQ, tweede is douchestukken van MasterTech en 3e zijn de badkamertegels van Azuleo) en wou hier eens horen of iemand hier vrij snel kan inschatten of deze prijs de professionele prijs is of die voor particulieren?
Factuur 2 en 3 zijn exclusief BTW voor alle duidelijkheid. Dus daar komt nog 21% bij.
Want indien voor particulieren, valt een belangrijk voordeel weg natuurlijk...

ik ga geen commentaar geven op u facturen want ik ken er niet genoeg van.
Maar loodgieterij vind ik toch al geen manusje van alles werk.
'tis niet alleen het installeren he, als er iets mis is wilde ook dat diene mens er is op ne goeien tijd.

Ge had dat pand in ruisbroek gekocht he? dan kan ik u echt maar 1 iemand aanraden:
Gast werkt alleen, als em hulp van doen heeft is da zijn pa of zijn broer da komt helpen, staat er als er iets mis is met u loodgieterij in gans u huis, kunde in het weekend of savonds ook bellen als het echt nodig is.

Ik ken veel volk da door hem een badkamer heeft laten plaatsen en nog nooit klachten gehoord, en prijzen meer dan fair.

ik ga geen commentaar geven op u facturen want ik ken er niet genoeg van.
Maar loodgieterij vind ik toch al geen manusje van alles werk.
'tis niet alleen het installeren he, als er iets mis is wilde ook dat diene mens er is op ne goeien tijd.

Ge had dat pand in ruisbroek gekocht he? dan kan ik u echt maar 1 iemand aanraden:
Gast werkt alleen, als em hulp van doen heeft is da zijn pa of zijn broer da komt helpen, staat er als er iets mis is met u loodgieterij in gans u huis, kunde in het weekend of savonds ook bellen als het echt nodig is.

Ik ken veel volk da door hem een badkamer heeft laten plaatsen en nog nooit klachten gehoord, en prijzen meer dan fair.
Ok thanks! En hoe werkt dat dan juist? Hij koopt alle materialen/toestellen aan tegen professional prijzen en neemt daar dan een marge op? Of rekent hij dat ook 1 op 1 door?

Hoe verhouden die prijzen zich tov een facq of van marcke bvb? Want die plaatsen ook vermoed ik?

Ok thanks! En hoe werkt dat dan juist? Hij koopt alle materialen/toestellen aan tegen professional prijzen en neemt daar dan een marge op? Of rekent hij dat ook 1 op 1 door?

Hoe verhouden die prijzen zich tov een facq of van marcke bvb? Want die plaatsen ook vermoed ik?

Uiteindelijk gaat dat om een totaalpakket he, toestellen+werkuren+klein aansluitingsmateriaal.
Ik dacht altijd dat dat de gedachtengang van die grote proffesional korting was, die mannen krijgen korting, maar rekenen volle pot en die korting da's voor hun uren om het aan te sluiten.
Of ze dan de korting doorgeven en uren aanrekenen dat komt op praktisch hetzelfde.

'tis pas als er een de volle marge pakt + de uren volle pot aanrekent dat je weet dat hij in je zakken zit!

Hij koopt alles aan bij Desco, dus je kan daar altijd al is zien wat je wil, en hem prijs komen laten maken, dat kost je niets.

Over de prijzen op een ander kan ik je niet veel zeggen, alleen dat hij serieus vloekte als hij zag dat mijn nieuwbouw app van marcke gerief had, toen 2maand na dat ik er woonde den boiler intern leegspoot omdat er een stuk in ontbrak.

Hoe maakt dat nu uit hoe diene mens aan zijn marges komt?

Denk dat je je beter focust op kwaliteit ipv zien wie er het meeste procentjes meetietst.

Vraag verschillende offertes op en vergelijk het totaalpakket.

Ofwel doe je het allemaal zelf en vraag je de zelfplaatskorting, ofwel laat je het doen en dan telt uiteindelijk eindelijk de eindafrekening en hoe goed het werk gedaan is.

Hoe maakt dat nu uit hoe diene mens aan zijn marges komt?

Denk dat je je beter focust op kwaliteit ipv zien wie er het meeste procentjes meetietst.

Vraag verschillende offertes op en vergelijk het totaalpakket.

Ofwel doe je het allemaal zelf en vraag je de zelfplaatskorting, ofwel laat je het doen en dan telt uiteindelijk eindelijk de eindafrekening en hoe goed het werk gedaan is.
Je hebt 100% gelijk!

Voor mijn verbouw project:

Ik heb voor mijn eigen woning in de dressing gyproc platen gekleefd tegen de snelbouw muur met rectavit spul uit een tube. (alternatief is L kleefgips) Dit was een super snelle oplossing en er kwamen toch kasten voor.

Want als je hier gaat op tikken hoor je soms holle geluiden. (1-2cm van de snelbouw af)

Nu had ik van een collega gehoord dat zij bij verbouwingen de Gyproc platen gewoon met Tegellijm tegen de snelbouw gelijmd hadden om zo holle geluiden te vermijden. (snel geplaatst ook.) Eigenlijk lijkt me dit geen verkeerde oplossing.

Bezetten wil ik zelf niet meer doen/laten doen. i.v.m snelheid/droogtijd.
Jullie idee?

Is voor een verhuurpand. dat over 3-4-5 jaar van eigenaar wisselt.

Staat zijn naam niet op de lijst van cerga? Www.gas.be bij installateurs:

Edit:

mijn loodgieter heeft cerga attest en nummer op eigen naam en heeft btw nummer als startend zelfstandige.
Zijn Cerga nummer hangt echter nog onder zijn werkgever btw nummer. Hij doet nog 30 uren daar en 10-20 onder eigen naam.
Mijn factuur is onder zijn eigen btw nummer maar gas.be meldt dat het dus niet ok is....

mijn loodgieter heeft cerga attest en nummer op eigen naam en heeft btw nummer als startend zelfstandige.
Zijn Cerga nummer hangt echter nog onder zijn werkgever btw nummer. Hij doet nog 30 uren daar en 10-20 onder eigen naam.
Mijn factuur is onder zijn eigen btw nummer maar gas.be meldt dat het dus niet ok is....
Dat komt omdat hij zijn retributie niet betaald heeft. Voor 500/jaar komt zijn naam op die lijst.

Dezelfde gansterpraktijken als RESCERT. Verplichte opleiding, examen en dan 250 EUR dokken om uw papieren te krijgen. Anders krijgen uw klanten geen subsidies.

Het tuinhuisproject begint zich te concretiseren. Ik ben er ondertussen ook uit dat ik de fundering gewoon uit een betonplaat ga doen. Is voor een 7x3 (3x3 tuinhuis, 4x3 luifel) een plaat van 20cm voldoende? Qua afwerking ga ik er waarschijnlijk keramisch parket op lijmen. Is het nuttig om een hydrofuge beton te voorzien of zijn dat gewoon verloren kosten?
Is het de moeite om te wapenen met staalvezels? Ik heb ongeveer 4.5 kuub nodig en dan komt dat op 150 EUR supplement.
Als ik gewone netten zou gebruiken kom ik ergens tussen de 80 en 100 uit voor enkel de netten.
Kleine nota: wij zitten hier op het hoogste punt van de naburige regio en als het stormt dan stormt het hier echt goed. Dat tuinhuis moet dus solide zijn alsof het een huis is.

Iemand buiten Qlikbeton nog een goede suggestie waar hem te bestellen? Het moet wel met een pompwagen gezien het van de straat tot de plaats waar het moet gegoten worden een 40-50m is.

Is uw huis 20cm? Dan is 15 gewapend ruim voldoende. Steek liever wat moeite in vriesneus (officieel 80 maar 60 is al goed zeker..)

ik heb er nog ringbalk opgegoten in fase 2 met inox draadstaven voor houtskelet op te zetten, naar storm en naar waterindringing toe. Dit is al overkill maar goed, DHZ banale kost.

de netten..tsjah persoonlijk, u kennende doe jij dat liever zelf voor die besparing. Of als je aan blote beton als afwerking denkt of iets dun erover als epoxy is vezelwapening ook beter te vermijden.

Is uw huis 20cm? Dan is 15 gewapend ruim voldoende. Steek liever wat moeite in vriesneus (officieel 80 maar 60 is al goed zeker..)

ik heb er nog ringbalk opgegoten in fase 2 met inox draadstaven voor houtskelet op te zetten, naar storm en naar waterindringing toe. Dit is al overkill maar goed, DHZ banale kost.

de netten..tsjah persoonlijk, u kennende doe jij dat liever zelf voor die besparing. Of als je aan blote beton als afwerking denkt of iets dun erover als epoxy is vezelwapening ook beter te vermijden.
Mijn huis staat op 30cm :p

Vorstrand moet dat aan 1 zijde of helemaal rond?
De ringbalk heb ik meestal gezien dat ze dat in douglas doen, maar in beton met ingegoten draadstangen is misschien wel geen slecht idee.

Blote beton gaat het hier niet worden, dan moet ge die polieren en voor zo een klein oppervlak ga ik niemand laten komen. Over het prijsverschil gaat het mij niet, eerder dat het hier geen fantastische ligging is om met stalen netten van 2x3m naar te sleuren.

Terug
Bovenaan