De verbouw-topic!

Na 10-11 maand eindelijk goedkeuring voor de Mijn VerbouwLening... :unsure: (nog aan 0%)

Amaj veel geduld gehad dan. Dingen al ingepland of gewacht tot de lening was goedgekeurd ?

Ik kwam niet in aanmerking voor de lening en achteraf gezien goed anders was de verbouwing precies minstens een jaar naar achter geschoven als ik zo hoor.

Amaj veel geduld gehad dan. Dingen al ingepland of gewacht tot de lening was goedgekeurd ?

Ik kwam niet in aanmerking voor de lening en achteraf gezien goed anders was de verbouwing precies minstens een jaar naar achter geschoven als ik zo hoor.
Dit was maar een klein stuk van onze totaal renovatie (I know...) dus verder gedaan, maar kwam wel stilaan op punt dat al het geld op is. We gaan naast dit stuk nog bij moeten lenen bij de bank nu.

Verbouwen, would be fun they said... :sarcastic:

Dit was maar een klein stuk van onze totaal renovatie (I know...) dus verder gedaan, maar kwam wel stilaan op punt dat al het geld op is. We gaan naast dit stuk nog bij moeten lenen bij de bank nu.

Verbouwen, would be fun they said... :sarcastic:
Ja bij ons mag het nu ook wel is gedaan zijn. Of toch tenminste de dingen die ons tegenhouden terug te verhuizen.

Hier ook eindelijk goedgekeurd (aanvraag in december).
Ik dacht eigenlijk dat het niet meer ging goedkomen, dus was al aan het uitkijken naar welke investeringen ik zou verkopen om het gat op te vullen, maar dus niet meer nodig :D

Je kon trouwens al beginnen verbouwen sinds de aanvraag. vb Facturen moeten na aanvraag datum zijn, niet na goedkeuringsdatum ;)

Ik dacht eigenlijk dat het niet meer ging goedkomen, dus was al aan het uitkijken naar welke investeringen ik zou verkopen om het gat op te vullen, maar dus niet meer nodig :D

Je kon trouwens al beginnen verbouwen sinds de aanvraag. vb Facturen moeten na aanvraag datum zijn, niet na goedkeuringsdatum ;)

Ah zo ik dacht dat je moest wachten (wat dus wat vreemd leek want je offertes zijn toch al lang verlopen na 10 maanden).

Heb zelf uiteindelijk bij de bank geleend in januari zonder bijkomend hypotheek mandaat aan 2,8% dus viel nog wel mee (toen werd de verbouwlening ook 2,5% dacht ik dus amper verschil)

Als ik u was zou ik niet het gehele bedrag opvragen, laat een klein stukje nog even open staan. Je begint pas terug te betalen zodra alles opgenomen is :unsure:

Heb zelf uiteindelijk bij de bank geleend in januari zonder bijkomend hypotheek mandaat aan 2,8% dus viel nog wel mee (toen werd de verbouwlening ook 2,5% dacht ik dus amper verschil)
sinds 1/02/2023, maar goed een merde en een stress in ieder geval :p Zeker als je einde rit toch nog zou worden afgekeurd

Ik ga binnenkort facturen binnenbrengen voor de lening. Benieuwd hoe vlot die gaan worden verwerkt en of/hoe men de premies van mijnverbouwpremie gaan aanvragen en verrekenen.

Hier alles uit eigen zak gedaan maar we naderen de finish en het zal verdomme nipt zijn hoor :eek:

Ondertussen ligt er een groot deel van de vloer en zijn de muren bijna gezet, er is haast bij want dan kan de vloerverwarming opstarten.

Als ik u was zou ik niet het gehele bedrag opvragen, laat een klein stukje nog even open staan. Je begint pas terug te betalen zodra alles opgenomen is :unsure:
ah ik dacht dat je al begon terug te betalen van zodra je iets indiende (allee, van zodra dat je geld kreeg).
Ik ga vrijdag gaan tekenen, dus zal dan nog wel wat uitleg krijgen vermoed ik, en anders vraag ik het wel :)
Ik ga binnenkort facturen binnenbrengen voor de lening. Benieuwd hoe vlot die gaan worden verwerkt en of/hoe men de premies van mijnverbouwpremie gaan aanvragen en verrekenen.
Ik mag vrijdag pas gaan tekenen, en voorlopig nog niet genoeg om al premies en zo aan te vragen.
vb. voor ramen moet je bewijs hebben dat ventilatie er is (bij mij systeem D), maar dat kan ik pas laten inregelen nadat het gepleisterd is.
elektriciteit pas nadat er een keuringsverslag is
warmtepomp is nog niet geïnstalleerd, wel al geleverd en betaald

Dus voorlopig is het nog ff sparen van facturen en documenten tot ik op zijn minst voor 1 premie alles heb en dan beginnen indienen. :D
Maar ik vraag me dus ook af hoe vlot dat gaat gaan. Hopelijk wat sneller dan de goedkeuring van de lening.

Dus voorlopig is het nog ff sparen van facturen en documenten tot ik op zijn minst voor 1 premie alles heb en dan beginnen indienen. :D
Maar ik vraag me dus ook af hoe vlot dat gaat gaan. Hopelijk wat sneller dan de goedkeuring van de lening.

Hier is het zo (normaal gezien) dat het energiehuis de aanvragen voor MijnVerbouwpremie voor u afhandelt (en dan de premiebedragen aftrekt voor uw lening). Op zich praktisch, maar ik vraag mij of die dat wel kunnen bolwerken.

Zouden hier volgend jaar een nieuwe keuken willen zetten en combineren met een nieuwe vloer.

De huidige vloer is nog in goede staat, de voorkeur gaat dus naar het aanbrengen van een nieuwe vloer bovenop de bestaande ipv alles uit te breken.

Huis dateert van 1994, het zijn kunststof (PVE) waterleidingen. Dat gaat nog wel een tijdje mee zeker?
Niemand?

Ik zou ook geen leidingen vervangen tenzij je een goede reden hebt. Kunststof leidingen zouden zeker nog in goede staat moeten zijn

Waarom gaat je voorkeur naar een vloer op de bestaande in plaats van de vloer openbreken tot op de chape en daar een nieuwe opzetten ?

Dat lijkt me maar minimaal extra werk en dan creëer je geen extra hoogteverschil. Hoe plan je het te doen bij de deuren bijvoorbeeld ?

Fcking kutaannemer die de start weeral verschuift. Nooit schriftelijk antwoorden en steeds verschuiven. Beloofde 23/10 te starten en dat we alles leeg konden maken. Nadat die de originele start op 8 augustus al had uitgesteld naar eind september.
Ik bel vanavond om nog eens te bevestigen: "ja het zal toch wat later zijn, ik heb nog iets extra gedaan". What the fuck?! Is er dan geen enkele aannemer die u niet in u gezicht uitlacht en getekende offertes compleet negeert? Ook al gezever had met grote ontwikkelaars voor mijn appartement.

Als die volgende week niet starten verschuiven wij het wss naar nen anderen door hem in gebreke te stellen. Eerst even navragen bij onze rechtsbijstand of hij ons iets kan aansmeren van kosten.

Den bouw is echt rot tot op het bot. Zowel aannemers als projectontwikkelaars.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan