ik heb met beiden ervaring. het is handig dat ze je plannen uittekenen ed, maar eigenlijk moet je wel alles zelf doen, met heel beperkte ondersteuning. ben je handig genoeg (of heb je handige familie), dan zou het geen probleem moeten zijn.
- ventilatie heb ik met sack gedaan, en eigenlijk niet zo content van:
- in de showrooms zitten goede verkopers, maar echte techniekers zijn het niet.
- ventilatieunit is begetube, en is toch goed hoorbaar. daarnaast waren er wel wat problemen met de levering (+- een maand later dan afgesproken).
- De technieker die alles ingelezen had, was een amateur volgens mij (werkte daar nog maar een paar dagen, maar er was ook geen ancien mee op pad).
- ook het inwisselen van materiaal is nogal lastig: je moet het opsturen naar den depot, wat natuurlijk geld kost. als laatste heb ik dan nog lang moeten zagen over een creditnota (na terugsturen materiaal).
--> als ik dit opnieuw zou doen zou ik werken met ventilatieland of Solyd, +- zelfde service (als in zeer beperkt), maar wel beter en vooral goedkoper materiaal
- water, afvoer & vloerverwarming heb ik met easykit gedaan. Daar was mijn ervaring veel beter:
- planning was vrij snel & ging vlot
- leveringen waren altijd correct & zoals afgesproken
- technieker die langskwam voor aansluiten ketel wist waar hij mee bezig was.
- vloerverwarming was met thermoduct (via easykit), en heb vloerverwarming komen controleren. konden heel snel na aanvraag komen
- teruggave is simpel: je gaat naar een easykit filiaal, geeft de stukken terug, en wordt direct teruggestort (1d later op je rekening)
voor vloerverwarming zou ik opnieuw easykit durven kiezen