De verbouw-topic!

Wij hebben hier een heel ruim gerekende factuur ontvangen van onze plakker. Daarnaast vraagt hij nog eens om alles in het zwart te betalen.
Qua werkuren is hij beginnen tellen bij vertrek van thuis alsook tijd voor te lossen achteraf. Wat zouden jullie hiermee doen?

Wij hebben hier een heel ruim gerekende factuur ontvangen van onze plakker. Daarnaast vraagt hij nog eens om alles in het zwart te betalen.
Qua werkuren is hij beginnen tellen bij vertrek van thuis alsook tijd voor te lossen achteraf. Wat zouden jullie hiermee doen?
Geen offerte gehad?

Wordt tegenwoordig wel meer gedaan hoor dat het vervoer etc ook gerekend wordt.
Maar als jij een factuur hebt gekregen, kun je wel controleren hoeveel het je per m2 ongeveer gekost heeft. Als dat echt veel scheelt met wat normaal is zou ik hem er toch nog eens over aanspreken en of zelf een rekensom maken.
Ik neem aan dat je wel weet hoelang hij effectief ongeveer is bezig geweest.

Maar laat het een les zijn. Aannemers die kort dag tijd hebben, zijn meestal niet de aannemers waarmee je graag wilt samen werken.

Neen, alles moest rap rap gaan. Meeste plakkers die we contacteerden hun agenda zat allemaal vol. We waren al content dat we nog iemand vonden en dat hij kon komen. Anders moesten we heel onze renovatie uitstellen.
Een prijszetting als het rap moet gaan is altijd anders, waardoor je een zwakke positie hebt in zulke onderhandelingen.

Hebben er hier ervaring met een bouwdroger? Wij zitten met een deadline voor onze keuken. Er is woensdag geplakt en 3 juli komt de keukenbouwer. Het plaksel moet dus droog zijn. Ik lees nogal tegenstrijdige dingen. Dat het met zo een weer beter is om gewoon alle ramen en deuren open te zetten, ipv alles te sluiten en die bouwdroger te laten werken.

Heel goede ervaringen met bouwdroger hier. Ik zou er niet mee wachten, want een deadline binnen 10 dagen is nogal kort om een bouw droog te krijgen. Maar alle beetjes zullen zeker helpen. Misschien kan je het stookprotocol van de vloerverwarming ook tegelijk doen om het nog een zetje te geven?

Bij de weersvoorspelling dien je vooral naar de luchtvochtigheid te kijken. Die is momenteel 95%, dus het verhaaltje dat je het gaat redden met alles open te zetten, is zever in pakjes.

Zet gewoon een bouwdroger en zorg ervoor dat de woning potdicht is. Als je nog een verhuurder zoekt, kan ik bouwdroger-verhuur.be van harte aanraden. Van de zaakvoerder krijg je steeds veel uitleg en tips mee.

De vorige keer dat ik er was, wist hij een verhaal te vertellen van klanten die hun bouw eerst gingen drogen met open ramen, terwijl de luchtvochtigheid buiten te hoog was. Na een week ofzo gingen ze kijken, en hun nieuw gepleisterde plafond zag pikzwart van de schimmels...

Bouwdroger-verhuur.be heb ik ook zeer goede ervaring mee.
Ze geven eerlijk advies van aantallen etc. Top firma!

Ik heb ook een bouwdroger (van mijn toenmalige manager) gebruikt. Gewoon kijken naar de relatieve vochtigheid, je wil die weer niet te laag als je bvb een houten trap hebt. Maar het duurt wel een tijdje voor die fel zakt.

En de eerste dagen op tijd leegmaken, op mijne zat geen veiligheid en dat kon gewoon overlopen.

Gewoon kijken naar de relatieve vochtigheid, je wil die weer niet te laag als je bvb een houten trap hebt.
Toch wel vreemd om een houten trap te laten plaatsen als de bouw nog nat is? Bij ons zijn ze die pas komen plaatsen nadat het binnen kurkdroog was.

Zolang het gebouw vochtig is binnen, mag je er überhaupt niks van hout in leggen (een werftrap buiten beschouwing gelaten). Ken zo nog een verhaal van een slimme die zijn nieuwe parket al gestockeerd had op de zolder, nog voor de aanvang van de pleisterwerken. Guess what: na de pleisterwerken had dat hout al het vocht geabsorbeerd en was zijn parket dus rijp voor de container!

Toch wel vreemd om een houten trap te laten plaatsen als de bouw nog nat is? Bij ons zijn ze die pas komen plaatsen nadat het binnen kurkdroog was.

Die trap zijn ze enkele weken na de pleisterwerken komen plaatsen, ver van kurkdroog, maar ook niet zeiknat.
Mag voor hardhout ook niet zo een probleem zijn denk ik.

Hebben er hier ervaring met een bouwdroger? Wij zitten met een deadline voor onze keuken. Er is woensdag geplakt en 3 juli komt de keukenbouwer. Het plaksel moet dus droog zijn. Ik lees nogal tegenstrijdige dingen. Dat het met zo een weer beter is om gewoon alle ramen en deuren open te zetten, ipv alles te sluiten en die bouwdroger te laten werken.

Ik vrees dat dat wel kort dag zal zijn hoor, zelfs met een bouwdroger. En je wil geen kasten plaatsen tegen een muur die niet droog is..Vergeet ook niet dat een muur vaak nog niet droog is terwijl die er al droog uitziet!

Ik heb hier een vraag in verband met een verbouwing.
7 jaar geleden hebben wij een woning gekocht en daar eigenlijk nog niets aan veranderd. Enkel 10 zonnepanelen en een thuisbatterij geplaatst.

Nu willen wij beginnen met de beneden te renoveren. Simpel gezegd: een deel van de (niet functionele) garage wordt toegevoegd aan de living en ook een deel van het terras wordt bij de woning gevoegd + gigantische lichtkoepel in de keuken (we vinden de benedenruimte ietwat te klein, zeker met 2 kinderen + we willen meer lichtinval in de living) . Onze woning beschikt over CV, maar in de keuken en living is er enkel verwarming op gas. Welk systeem zou dan het best geschikt zijn om die groter ruimte te verwarmen? Ik neem aan dat tijdens de renovatie de vloer op het benedenverdiep ook zal worden aangepakt, dus we zijn aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.

We beschikken over 10 zonnepalen (4,1kwh) + 5kwh batterij, maar in de wintermaanden niet rendabel genoeg om de vloer op te warmen? Eventueel icm pallets? Of is vloerverwarming niet meer interessant?

Onze bevindingen zijn doorgestuurd naar een architect en die ging aan de hand van ons budget een voorstel doen. Wij maken hier wel de afweging van de kostprijs en de 'doorverkoopbaarheid' in de toekomst, want de afweging tussen 'nieuw huis kopen' en 'verbouwen' is niet altijd even gemakkelijk.

Nog een beetje een leek in het hele verbouwen, maar is het een idee om (een) kruiwagen(s) te kopen tweedehands? Zoals bvb deze: https://www.2dehands.be/v/tuin-en-terras/kruiwagens/m1992704626-5-kruiwagens

Gezien hoe lang die mee gaan en dat je al rap aan 250-300 euro zit voor twee ... na de verbouwing zullen die toch nog maar minimaal gebruikt worden.

Of misschien eentje tweedehands en eentje nieuw...

Als je zware verbouwingen gaat doen: Pak ene met een vol wiel. Anders rijdt ge constant lek

We zitten wat vast en de tijd dringt. We hebben een familielid als architect dat ons geholpen heeft met de plannen voor onze renovatie. Ze heeft op zich goed werk geleverd, maar nu we nog hulp nodig hebben bij het kiezen van een nieuwe gevelsteen die past bij het nog bestaande gedeelt, horen we niets meer behalve excuses.

Gezien bestellingen al snel 6 tot 8 weken kunnen duren, zijn we dan maar zelf op zoek aan het gaan, maar door de vele keuzes zitten we wat vast.
Hoewel stijl persoonlijk is, bestaat er imo toch een zeker harmonie tussen kleuren. Daarom mijn vraag: wat kan bij deze bordeaux/bruine steen? Wetende dat we de arduin rond alle vensters gaan behouden en dat ook de nieuwe vensters wit gaan blijven. Het te renoveren deel is de garage dat verschuift naar achter en dat stukje met platdak waar je een bruine deur ziet.

Terug
Bovenaan