De verbouw-topic!

En waarom zouden zij dat niet kunnen?
Redelijk voor ingenomen van je.
Het zijn vaak gewoon goede en harde werkers.

Misschien wel maar het was vooral op basis van hun communicatie, nu aangezien ik wel wat vertrouwen heb in mijn sanitairman, zal het waarschijnlijk wel goed komen maar ik heb het altijd lastig met gastarbeiders, die mensen komen naar hier voor een appel en een ei maar de aannemers strijkt daar wel een mooie surplus op.

Onlangs was fiberklaar hier in de streek, schrijnende taferelen heb ik daar gezien. Achter de hoek is een nieuwbouw aan de gang, volk slaapt daar in een oude Touring voor de deur. Dat wringt allemaal wat.

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in.
Maar. Die 'polen' verdienen in hun ogen een shit load aan geld. Het minimum loon hier is nog altijd aanzienlijk hoger dan Oost-Europese landen.
Tijdens hun verblijf hier hebben ze vaak zelf gekozen voor een minimum aan comfort.
Ik ken van die mannen die hier niets lijken te hebben, maar in Polen meerdere villa's.

Iemand al eens (kippen?)eieren aangetroffen in zijn dakisolatie? :unsure:

Bij het weghalen van de isolatie in de badkamer stuk of 20 eieren weggehaald. Helaas zijn er ook een paar rotte gesneuveld, chance dat het het laatste werkje van de dag was ...

Iemand al eens (kippen?)eieren aangetroffen in zijn dakisolatie? :unsure:

Bij het weghalen van de isolatie in de badkamer stuk of 20 eieren weggehaald. Helaas zijn er ook een paar rotte gesneuveld, chance dat het het laatste werkje van de dag was ...
waarschijnlijk zal er ergens een marter gezeten hebben

Net melding gekregen dat onze nieuwe ramen en ons schuifraam voor de te renoveren aanbouw pas geleverd kunnen worden in week 49 (4 dec) we hadden echter origineel voorzien november. Is het een probleem om al afwerking te doen tot aan de vloer zonder ramen (wel moet dorpels al klaar) zolang we de gaten dicht timmeren met bv. OSB en isolatie?

Hier gaan we achteraan een dakkapel laten plaatsen, een groter dakraam vooraan en beneden een trapeziumvormig raam recht maken.
Voor de omgevingsvergunning een architect aangesteld die de plannen gaat tekenen.
Offerte: 4000 euro gewoon enkel en alleen al voor de plannen ..

Hier gaan we achteraan een dakkapel laten plaatsen, een groter dakraam vooraan en beneden een trapeziumvormig raam recht maken.
Voor de omgevingsvergunning een architect aangesteld die de plannen gaat tekenen.
Dat is toch al vrij prijzig denk ik dan, hoe groot is dakkapel?

Net melding gekregen dat onze nieuwe ramen en ons schuifraam voor de te renoveren aanbouw pas geleverd kunnen worden in week 49 (4 dec) we hadden echter origineel voorzien november. Is het een probleem om al afwerking te doen tot aan de vloer zonder ramen (wel moet dorpels al klaar) zolang we de gaten dicht timmeren met bv. OSB en isolatie?

Hebben wij ook voor, heb afgelopen weekend dan maar alles afgeslagen met osb. Nu het verschil is wel dat het nu 30 graden is en in november mogelijk niet. :unsure:

Ter vergelijking wij waren net geen €3000 kwijt voor het tekenen van een renovatie van de hele beneden verdieping plus uitbouw. Uren waren in regie.

Geschrokken van de leningen zeg.

Investeringskrediet simulatie gevraagd voor de bijbouw op de zaak, aan 5% zeg.
50k lenen, 70k teruggeven is wel een beetje insane.

Daardoor stel ik het hele boeltje wel weer in twijfel.

Heeft hier iemand een huis met dakplaten?
We waren de tuin aan het opkuisen dit weekend in het huis dat we gekocht hebben en de buurman kwam ons vragen naar de plannen met het huis. Hij zei dat dakplaten een hels lawaai maken als het regende.

Nu, het moet gezegd zijn: de man kwam wel een beetje hautain over, want melde ook terloops dat hij al 40 jaar in den bouw zat en zijn zoon ook 2 bouwbedrijven had. Desalniettemin, moeten we ook rekening houden met een dakvernieuwing? Of nog op te lossen met isolatie?

Van zodra het nog eens regent in de komende weken zal ik ook eens gaan luisteren, gisteren geen tijd.

We waren de tuin aan het opkuisen dit weekend in het huis dat we gekocht hebben en de buurman kwam ons vragen naar de plannen met het huis. Hij zei dat dakplaten een hels lawaai maken als het regende.

Nu, het moet gezegd zijn: de man kwam wel een beetje hautain over, want melde ook terloops dat hij al 40 jaar in den bouw zat en zijn zoon ook 2 bouwbedrijven had. Desalniettemin, moeten we ook rekening houden met een dakvernieuwing? Of nog op te lossen met isolatie?

Van zodra het nog eens regent in de komende weken zal ik ook eens gaan luisteren, gisteren geen tijd.
Ik zou je vooral niet bezig houden met zo'n uitspraken.
Bekijk het zelf als je er al last van zou hebben. En als jullie er geen last van ondervinden, is het niet jullie probleem.

Nog nooit een issue mee gehad. Wel hadden we eerste jaar een soort van "knallen" bij warm weer, was het plaatmateriaal die werkte maar dat ging er met de jaren uit. Wij slapen wel niet onder de platen maar lijkt me redelijk overdreven dat je er last van gaat hebben tov een gewoon dak.

Iemand een webshop aan te raden voor inbouw spotjes GU10? Mag heel simpel, moet zelfs niet richtbaar. Gewoon geen plastieke brol (:

Heeft er iemand weet van een online tool waar je makkelijk een basisplan van je huis kan maken?

We hebben momenteel een hele grote garage en wou eens proberen in te schatten of we hier op termijn iets meer mee kunnen doen. Maar zou het al eens overzichtelijk willen maken mbv een plannetje waar ik wat ik kan prutsen.

Doe uzelf en uw ogen een plezier en koop enkel lampen met hoge CRI...
hangt een beetje af waarvoor je ze wilt gebruiken hè.
Ik kan me inbeelden dat je in je living niet persé een CRI hoger dan 80 hoeft te hebben, maar in je dressing toch graag minstens een hogere CRI hebt.

Ik kan me inbeelden dat je in je living niet persé een CRI hoger dan 80 hoeft te hebben, maar in je dressing toch graag minstens een hogere CRI hebt.
Als je wil dat je living er in het donker met licht hetzelfde uitziet als in daglicht wil je dat juist wel natuurlijk.

Daarnaast zijn er ook wel wat gezondheidsimplicaties van te lage CRI:

Gezellig als ge volk uitnodigt. Iedereen ziet er uit gelijk een wandelend lijk...

Terug
Bovenaan