de truuk met de spuitbus & de vlam (films)

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
D

Deleted member 451

Guest
je kent het wel, je bricket aansteken, en dan met een spuitbus op de vlam blazen, om steekvlam te creëren.

iemand idee of dit effectie werkt, en zonder gevaar is?
want stel dat je iets te schuin spuit, en met je spuitbus in het gaatje van je bricket wat spuit, kan deze dan niet ontploffen in je hand?

lijkt me een gemakkelijk idee om een mieren nest snel uit te roeien, zonder vergif te moeten leggen, maar durf het voorlopig niet aan...
 
je kent het wel, je bricket aansteken, en dan met een spuitbus op de vlam blazen, om steekvlam te creëren.

iemand idee of dit effectie werkt, en zonder gevaar is?
want stel dat je iets te schuin spuit, en met je spuitbus in het gaatje van je bricket wat spuit, kan deze dan niet ontploffen in je hand?

lijkt me een gemakkelijk idee om een mieren nest snel uit te roeien, zonder vergif te moeten leggen, maar durf het voorlopig niet aan...

Als ge alleen uzelf wat verwondt hebt ge toch minstens enkele 10-talle mieren mee hé.
 
Wanneer komt TRUMP aan de beurt bij het vagenvuur ?
Sorry, maar ik heb het even aangepast naar de geest van dit onderwerp :p.

Om even ontopic te gaan: volgens mij kan die niet (gemakkelijk) ontploffen, omdat er te weinig lucht in de aansteker zit, en daardoor de verhouding gas/zuurstof nooit goed gaat zijn voor een degelijke explosie. Hetzelfde geldt volgens mij voor de spuitbus.

Zoals het gelinkte artikel wel aantoont kan de verhouding gas/zuurstof in een apartement wel goed worden, dus ik zou dat niet aanraden in een slecht verluchte ruimte. En er zijn ook andere vanzelfsprekende gevaren buiten het ontploffen van de aansteker of de spuitbus, waardoor ik het buiten eigenlijk ook niet zou aanraden.

Maar we hebben het vroeger allemaal wel eens geprobeerd, niet?
 
Sorry, maar ik heb het even aangepast naar de geest van dit onderwerp :p.

Om even ontopic te gaan: volgens mij kan die niet (gemakkelijk) ontploffen, omdat er te weinig lucht in de aansteker zit, en daardoor de verhouding gas/zuurstof nooit goed gaat zijn voor een degelijke explosie. Hetzelfde geldt volgens mij voor de spuitbus.

Zoals het gelinkte artikel wel aantoont kan de verhouding gas/zuurstof in een apartement wel goed worden, dus ik zou dat niet aanraden in een slecht verluchte ruimte. En er zijn ook andere vanzelfsprekende gevaren buiten het ontploffen van de aansteker of de spuitbus, waardoor ik het buiten eigenlijk ook niet zou aanraden.

Maar we hebben het vroeger allemaal wel eens geprobeerd, niet?
klinkt als een verstandig antwoord. ik zal maar gewoon vergif kopen in de aveve.... heb al een huid transplantatie achter de rug gehad, is geen pretje...
 
Spuitbus staat op druk, dus kan de vlam omzeggens niet in de bus slaan. Spuitbus bevat zoals aangehaald ook geen zuurstof, dus ook geen mogelijkheid tot ontbranding binnenin. Door de druk kan er ook geen zuurstof in geraken.
edit: Je moet wel opletten dat de bus zelf niet te heet wordt en op die manier faalt. Beter gewoon niet doen hoedanook.
 
...wat hierboven al staat dus.

Wil je zonder gif werken kan je ook met je waterkoker kokend water op de nesten kappen (bij mij thuis krijg ik ze hier elk jaar zo van tussen mijn terrastegels).
 
Of je neemt een gevulde jerrycan, besprenkel de mieren en omliggende omgeving hiermee.
Steek dit aan met aansteker, of combo aansteker en spuitbus als je gewaagd wilt doen.

Dan heb je geen risico dat de spuitbus kan ontploffen. Wel genoeg benzine gebruiken, anders overleven de mieren!
 
je kent het wel, je bricket aansteken, en dan met een spuitbus op de vlam blazen, om steekvlam te creëren.

iemand idee of dit effectie werkt, en zonder gevaar is?
want stel dat je iets te schuin spuit, en met je spuitbus in het gaatje van je bricket wat spuit, kan deze dan niet ontploffen in je hand?

lijkt me een gemakkelijk idee om een mieren nest snel uit te roeien, zonder vergif te moeten leggen, maar durf het voorlopig niet aan...
Not sure if serious…

Een mierennest gaat vrij diep met allerlei kleine gangetjes. Dat ga je met een vlam op de top van de mierenhoop echt niet aanpakken.
 
ge moogt ze gratis komen halen, en steek ze in uw slaapkamer als huisdier
Als jij ze allemaal tot de laatste mooie verzameld komen ze wel halen. Maar alleen indien je ze niet mishandelt en in top conditie kan afleveren.

De kans dat je met je vlammenwerper je huis in de fik steekt is groter dan de kans dat je dat mierennest gaat vernietigen op die manier. Vergeet niet dat het nest ook ergens onder de grond zit. Wanneer je huis in de fik gaat is dat nest er natuurlijk ook aan maarecht efficiënt is dat niet.
 
Terug
Bovenaan