utolor.
Well-known member
Jij rijdt blijkbaar op heel andere wegen dan ik.En hoe vaak rijden die Nederlanders dan over die paar wegen die we nog hebben waar putten in zitten?
Ik heb vorige week nog schade gereden door een put in de weg. In provincie Antwerpen zijn vele banen in slechte staat, zowel de asfalt- als betonbanen. Ik moet toegeven dat de snelwegen ondertussen inderdaad een stuk beter zijn dan vroeger, maar nog steeds totaal niet te vergelijken met Nederland.Da's waar en begrijp wel dat het geld van ergens moet komen. Het is gewoon niet goed geregeld in Europa. Nederland heeft super goede wegen, maar betalen ook veel belastingen op hun auto (BPM, hoge verkeersbelasting, hoge brandstofprijzen). Zij gaan nu nog eens extra moeten betalen om bij ons te mogen rijden ook. Wij betalen minder autobelasting en kunnen wel gratis over hun goede wegen rijden. Uiteraard heeft lokale belasting niets te maken met rijden in het buitenland, maar begrijp het sentiment wel. Voor Nederlanders wordt auto rijden nog maar weer eens duurder.Natuurlijk is een deel van de reden van de slechte staat, ook gewoon omdat buitenlanders die erover rijden er niet voor betalen...
En ze zeggen bij ons dat het budgetneutraal moet blijven voor Belgen, maar dat laat Europa nooit toe en daarbovenop zal Nederland dan ook wel snel een vignet gaan invoeren. Daardoor wordt het voor ons dus sowieso duurder.
Ik denk/hoop dat het met een grote sisser zal aflopen, want anders zal het een kostelijk grapje worden voor ons.
)