De Tesla thread

Aangezien ik bijna nooit autostrade rij en altijd korte afstanden:
- opladen iedere zondag
- tijdens de week 150km
- zaterdagavond batterij nog 150km resterend

Dus ik kan met mijn ‘Long range’ amper 250km rijden 👍

Aangezien ik bijna nooit autostrade rij en altijd korte afstanden:
- opladen iedere zondag
- tijdens de week 150km
- zaterdagavond batterij nog 150km resterend

Dus ik kan met mijn ‘Long range’ amper 250km rijden 👍
Wat is je gemiddeld verbruik volgens de auto?

En hoe denk je dat sentry mode werkt? Hoe denk je dat je wagen weet wanneer er beweging is?
Dus als ik sentry mode af zet, aka continu camerabewaking, dan mis ik deze feature? Dus als er dan vandalisme gebeurt kan ik geen beelden zien? Allé tof 😒

Ik rij nog even verder en zien tot hoeveel km ik eindig. Voorlopig triestig eerlijk gezegd. Als ik echt eindig op amper 250km ga ik naar Tesla want dit is schandalig. Kan ook een productiefout zijn.

Er is sowieso een battery drain door sentry mode maar ik denk dat jij gewoon thuis oplaadt? Dus dat kan het al niet zijn. Met uw verbruik kan je toch nooit aan 250km komen.
Hij laadt één keer per week op. Ik denk dat je makkelijk 1-2% drain hebt op een volledige dag sentry

Hij laadt één keer per week op. Ik denk dat je makkelijk 1-2% drain hebt op een volledige dag sentry
Meer zelfs denk ik. Maar inderdaad ik ging er van uit dat zijn auto gewoon elke nacht insteekt en de sentry thuis misschien zelfs niet zou aan staan.

Sentry staat bij mij automatisch af thuis, op kantoor en op een aantal adressen. Nooit last gehad van merkbaar verbruik eigenlijk.

250km klopt alleszins niet, dan is er iets mis met jouw wagen of perceptie 😁 best eens goed in het oog houden.

60kwh batterij, dus 0,6kwh.
24u in een dag, dus 25w verbruik.

Lijkt me niet overdreven voor een hoop camera's, een hoop sensoren, een processor en een HDD?
De camera’s beginnen wel enkel maar op te nemen als er iets gedetecteerd wordt natuurlijk, tot zolang heb je geen opnames.

Ja de sensoren die dat detecteren verbruiken wel iets, maar schrik er wel van dat dit 1-2% van de totale accucapaciteit is. Dat is een batterij van 375V en 200Ah uiteindelijk. Als je dat doortrekt dan zou uw laptop die sentry mode een goed 1,5u kunnen voeden. Terwijl die batterij wel u 6u middelmatige laptoparbeid kan bieden. En dat is ook een processor en enkele sensoren.

Hij heeft trouwens een LR dus is het geen 60kWh.

Laatst bewerkt:
De camera’s beginnen wel enkel maar op te nemen als er iets gedetecteerd wordt natuurlijk, tot zolang heb je geen opnames.

Ja de sensoren die dat detecteren verbruiken wel iets, maar schrik er wel van dat dit 1-2% van de totale accucapaciteit is. Dat is een batterij van 375V en 200Ah uiteindelijk. Als je dat doortrekt dan zou uw laptop die sentry mode een goed 1,5u kunnen voeden. Terwijl die batterij wel u 6u middelmatige laptoparbeid kan bieden. En dat is ook een processor en enkele sensoren.

Hij heeft trouwens een LR dus is het geen 60kWh.
Camera's nemen volgens mij altijd op. Want ze gaan x seconden voor de "sensor" al beelden hebben normaal. En ik vermoed dat de camera zelfs gebruikt wordt om te analyseren.

Je wagen heeft een beschikbare accu-capaciteit van 75 kWh
Dus 75/0.163 = 460 km
Heb je de camerabewaking continu opstaan? Dat verbruikt heel wat energie.
Sentry mode was ook het eerste waaraan ik dacht, dan lijkt het mij niet zo raar dat je met 1x per week laden redelijk wat batterijverlies hebt als sentry mode continu opstaat.

Zeker als je weet dat de beelden continu verwerkt en opgeslagen worden. Zoals @anders. al zei, je wilt ook de beelden van net voor de actie gebeurt, dus moet je wel continu opnemen.

Amai, dat mogen ze dan wel eens zeggen dat je die leuke feature best afzet. Ik zal deze bij een volgende oplaadbeurt eens afzetten. Ik laat weten of dat een verschil maakt. Ik eindig hier sowieso op max 250km met mijn ‘long’ range

Geen idee waarom ik op bekende plaats geacht wordt om het af te zetten trouwens. Meeste vandalisme en zelfs diefstal gebeurt altijd dicht bij jou deur of zelfs gewoon thuis.

Dus mijn dashcam ben ik dan ook kwijt met andere woorden?

Amai, dat mogen ze dan wel eens zeggen dat je die leuke feature best afzet. Ik zal deze bij een volgende oplaadbeurt eens afzetten. Ik laat weten of dat een verschil maakt. Ik eindig hier sowieso op max 250km met mijn ‘long’ range

Geen idee waarom ik op bekende plaats geacht wordt om het af te zetten trouwens. Meeste vandalisme en zelfs diefstal gebeurt altijd dicht bij jou deur of zelfs gewoon thuis.

Dus mijn dashcam ben ik dan ook kwijt met andere woorden?
Wanneer je stil staat. Als je rijdt heb je natuurlijk een dashcam.

En je bent die functionaliteit niet kwijt. Niets belet je de wagen een tweede keer aan de laadkabel te hangen, indien je altijd die beelden wilt hebben. Maar dat kost dus wel energie...

Het kan trouwens erger, een bedrijfje die apps maakt voor de aansturing van het laden van de batterij is er achter gekomen dat wanneer je een simpele API call doet naar de Skoda Enyaq om de batterij status op te halen, dat dit een gigantisch verbruik veroorzaakt.
Ik las het in een Skoda Enyaq thread, dus ik weet niet of het specifiek de Enyaq is die er last van heeft, maar ik vermoed dat op zijn minst de ID3/4 hier ook last van zal hebben.

Terug
Bovenaan