De Tesla thread

Ik begrijp het verschil niet tussen het positieve Frans rapport en het slechte Deense rapport.
Komt het door het USA - Groenland debacle dat ze plots zo negatief doen over Tesla?
Ik heb eigenlijk ook geen noemenswaardige problemen met m'n 2 Tesla.

Laat maar weten hoe het gegaan is. Wat ze gedaan hebben, en ook hoeveel het gekost heeft! Thanks!
Het staat er letterijk. Het is niet gebaseerd op een technische keuring.

That's how they get you. Ignorance is bliss!
Ja, ik vrees dat ik daar wel ga buiten wandelen met een "shut up and take my money!"-gevoel. 😅

PK's zijn leuk, maar dat vinden mijn passagiers vaak niet. ;) Met de RWD hou ik mij vaak al in als ik volk meepak.

Sowieso wel het plan om de renting van mijn RWD wel minstens uit te doen tot maart 2028. En, afhankelijk van de fiscaliteit, waarschijnlijk langer.

Juniper AWD: 514pk, 4,5s naar 100.
Juniper Performance: 620pk, 3,5s naar 100.

Ga je dat echt merken?
Ik heb een 2022 Model Y met 514pk en Model 3 2024 met 500pk, heb ze altijd in Chill mode staan, nog meer dan rap genoeg voor 90% van de verkeerssituaties.
Voor de andere ophanging of zetels, tot daar, maar voor het vermogen?

Ga je dat echt merken?
Ik heb een 2022 Model Y met 514pk en Model 3 2024 met 500pk, heb ze altijd in Chill mode staan, nog meer dan rap genoeg voor 90% van de verkeerssituaties.
Merk jij dan geen verschil tussen je 2 Tesla’s? Ik kom van een M3LR en heb nu een MYLR en het verschil in 0-100 is amper 0.6 sec en toch voel ik dat verschil heel hard.
Met de vorige M3P was het contrast nog veel groter.

Morgen mijn eerste groot onderhoud ingepland met de Model Y RWD (2023).

Tesla staat wel hevig om nieuwe wagens te verkopen, want ze stelden voor of ik tijdens het onderhoud een testrit wilde doen met één van de nieuwe modellen.

Dan heb ik maar een testritje ingepland met de Model Y Performance Juniper. :) Wel eens benieuwd naar.
Ze doen dat al heel lang hoor. De P rij je beter niet of het gaat kriebelen :p

Ga je dat echt merken?
Ja, dat merk je goed. Das bijna 30% meer acceleratie. En boven de 100kmh trek de performance ook langer door.

Ik merk zelfs veel verschil tussen insane (3.3s) en standaard (3.8s) naar 100.
In insane is hernemen echt instant. In de andere modes moet je wat op toeren komen zoals bij de AWD/RWD. Dat rijdt iets gezapiger als het nat ligt bv.

In chill mode merk je geen verschil natuurlijk.

Tja, ik rij hier in de Kempen waar het vol staat met flitspalen en trajectcontroles. En snelweg is meestal van Turnhout naar Antwerpen, waar ik in de file ga staan, of in Nederland waar het 100 is overdag.
Na 5x is de fun van die sprintjes er ook wel af voor mij.

Dus eerlijk gezegd, ik rij liever met mijn oude MX-5 als ik vol gas wil geven.

Laatst bewerkt:
Ze doen dat al heel lang hoor. De P rij je beter niet of het gaat kriebelen :p
Dat geloof ik best, maar ga toch zo lang mogelijk proberen te doen met mijn RWD. :) Is ook al een best vinnige wagen, maar ik vervloek die achterwielaandrijving wel meestal 1 week per jaar (wanneer het hier in Vlaanderen sneeuwt).

Het staat er letterijk. Het is niet gebaseerd op een technische keuring.
Ok. Als ik me niet vergis, heb ik hier een poosje geleden een YouTube video gepost van een Franse onafhankelijke garage die een Tesla & chinese EV heeft gecheckt. Het verdict was dat Tesla qua bouwkwaliteit superieur is aan de Chinese EV.

Ben ook eens benieuwd naar het "groot onderhoud". Mijne is 2,5j oud nu, maarja, vraagt de auto dat dat je binnen moet of?
Je kijkt best deze pagina eens na:

Interieurluchtfilter bijvoorbeeld raden ze toch aan om 2 de jaar een nazicht te laten doen. HEPA-filter om de 3 jaar. Remmen laten nazien om de 4 jaar. De auto geeft deze dingen zelf niet aan voor zo ver ik weet.

Ik laat de remmen en remvloeistof morgen ook nakijken, ook al is dat strikt gezien niet nodig volgens die pagina. Maar de remmen zijn toch niet meer zoals in het begin. Ik probeer wel zoveel mogelijk "regenerative braking" toe te passen om de slijtage op de remmen te minimaliseren.

Laatst bewerkt:
Ik heb vrijdag een groot nazicht staan omdat de wagen bijna 4 jaar is.
Zie nu pas dat dit niet op 1 dag klaar is, krijg je gratis een vervangwagen mee?
Er staat: Transport: loaner vehicle.

Dat knopje op je stuur om de spraakassistent (AI) te activeren, werkt dat bij jullie?

Bij mij zegt die ALTIJD dat hij het commando niet begrijpt.

Dat knopje op je stuur om de spraakassistent (AI) te activeren, werkt dat bij jullie?

Bij mij zegt die ALTIJD dat hij het commando niet begrijpt.
"Speel kabouter plop af op spotify" werkt perfect hier. Of "navigeer naar poepertjesweg 199A Gent"

Allé zal ook maar eens afspraak maken voor onderhoud voor HEPA en interieurfilter

+ soms hoor ik bij traag rijden een schurend geluid metaal over metaal of een steentje die ergens vast zit, weet het niet, maar het gaat door merg en been...

Staat dat ergens bij als je een loaner krijgt of niet?

Geen zin om dat zelf te doen? Ik ben alleszins van plan om dat zelf te doen.

Ochja nee eigenlijk niet, en ze kunnen dan terwijl eens kijken naar dat geluid.
Kost nu ook zo onnoemelijk veel niet ne het is op de zaak, als het nu particulier was oké mss wel dan.

Terug
Bovenaan