De Tesla thread

Ja dat zag ik, maar mijn vraag is eigenlijk wat de addertjes zijn, want ik zie er geen in vergelijking met een contante aankoop, in tegendeel.
Geen. Je kiest uw aanbetaling en afhankelijk daarvan veranderd het af te betalen bedrag. Als je uw aanbetaling, lening en afkoopsom optelt, zit je exact aan de waarde van een nieuwe auto. Dit is puur om sales te boosten.
Je kunt na 5 jaar ook gewoon de auto terug inleveren en uw afkoopsom niet betalen geloof ik.

Geen. Je kiest uw aanbetaling en afhankelijk daarvan veranderd het af te betalen bedrag. Als je uw aanbetaling, lening en afkoopsom optelt, zit je exact aan de waarde van een nieuwe auto. Dit is puur om sales te boosten.
Je kunt na 5 jaar ook gewoon de auto terug inleveren en uw afkoopsom niet betalen geloof ik.
Klopt, geen addertjes

Zie net dat ze ook gewone leningen doen aan 0%. Heb in september een Model 3 performance gekocht en als ik nu kijk komt die 0% toch wel een stuk voordeliger uit dan mijn 3.5% bij mijn eigen bank.
Achja, je weet nooit wat de toekomst brengt. Heb in ieder geval een auto die vrijgesteld is van verkeersficaliteit.

Zie net dat ze ook gewone leningen doen aan 0%. Heb in september een Model 3 performance gekocht en als ik nu kijk komt die 0% toch wel een stuk voordeliger uit dan mijn 3.5% bij mijn eigen bank.
Achja, je weet nooit wat de toekomst brengt. Heb in ieder geval een auto die vrijgesteld is van verkeersficaliteit.
Is die performance het waard? Ik twijfel aangezien het prijsverschil wel érg hoog ligt voor die 1,3s .. (model Y LR AWD)

Is die performance het waard? Ik twijfel aangezien het prijsverschil wel érg hoog ligt voor die 1,3s .. (model Y LR AWD)
Ik vermoed voor de meesten niet. Je biedt wat comfort en range in voor snelheid.

Maar als je een sportieve wagen wil, is de Model 3 Performance wel de moeite. Met de MYP heb ik niet gereden en heb ook geen interesse in SUV's.
Het verschil in acceleratie 3.1s vs 4.4s is groter dan je denkt. De gewone AWD LR is 40% trager in optrekken.

De M3P rijdt een stuk vlakker in de bochten (dikkere rollbar achteraan, hardere vering), heeft meer grip (adaptieve ophanging en performance banden), je blijft in uw stoel zitten ipv er af te glijden bij het betere bochtenwerk, ...

Nadelen zijn hoger verbruik. 19kWh/100km gemiddeld vs 14.2kWh/100km met de RWD. Range is dus amper meer ondanks de grotere batterij. Banden kost is hoger, slijtage van de ophanging lijkt me hoger.

De gewone gaat u goedkoper zijn in banden, laden en aankoop. Dus ik zou de gewone nemen als je dat vermogen en die betere ophanging niet gaat gebruiken. En voor comfort is gewone ophanging zelfs beter.

Geen HLN abbonement dus kan het artikel zelf niet lezen.
Gaat het over die lichten die bij Tesla opvallend vaak slecht afgesteld staan?

Maar wat er precies misloopt, is uit de statistieken niet altijd duidelijk af te leiden. Enkel de Deense FDM geeft meer uitleg. Daaruit blijkt dat vooral onderdelen van de ophanging en de aandrijflijn opvallend snel slijtage vertonen en speling krijgen. Dat kan de stabiliteit van de wagen aantasten en zelfs tot onveilige situaties leiden. Daaruit bleek immers dat bijna de helft van de Tesla Model Y’s in Denemarken niet door de keuring raakte. Van de 2.394 gecontroleerde wagens — allemaal modellen van 2021 of jonger — werden er 1.069 afgekeurd. Dat is maar liefst 45 procent. Ter vergelijking: een Volkswagen ID.7 van dezelfde leeftijd faalt in amper 2 procent van de gevallen. (ook in Duitsland en hier worden ze afgekeurd 15a 30%)

Laatst bewerkt:

Geen HLN abbonement dus kan het artikel zelf niet lezen.
Gaat het over die lichten die bij Tesla opvallend vaak slecht afgesteld staan?
Blijkbaar in België ook 26% van de reeds gekeurde Model Y's afgekeurd, waarvan 6% zich niet meer in het verkeer mochten begeven (ernstige gebreken). Redelijk absurd voor auto's van 4 jaar oud.

Volgens het artikel inderdaad vooral gebreken aan de ophanging.

Niet hun beste filmpje want geen kijkje onder de bodemplaten... en ook een Tesla met schade historie en een huidige eigenaar die geen onderhoud doet. Maar voor wat het waard is, een nazicht van een Tesla Model S met bijna 600.000km op de teller.

Trouwens... koelvloeistof bij de remolie gieten en je dan afvragen of het kwaad kan :oi22:

Productie Model S en X gaat stoppen:

Toch wel de auto die EVs cool maakte. En qua design eigenlijk nog niet verouderd (vind ik).
Werd echter nog maar amper verkocht. Ik vraag me af hoe Musk zijn doelen gaat halen met slechts 2 goed verkopende modellen en de Cybertruck. (koopt iemand die nog in de US?)

Productie Model S en X gaat stoppen:

Toch wel de auto die EVs cool maakte. En qua design eigenlijk nog niet verouderd (vind ik).
Werd echter nog maar amper verkocht. Ik vraag me af hoe Musk zijn doelen gaat halen met slechts 2 goed verkopende modellen en de Cybertruck. (koopt iemand die nog in de US?)
Je moet dit filmpje eens bekijken:

Ook al zie de auto er hetzelfde uit, is hij onder de motorkap serieus vernieuwend. Ik dacht niet gedacht dat het al zo snel gedaan ging zijn met de Model S en X. Maar ergens snap ik wel dat die niet populair zijn. Voor 100k kun je al iets moois kopen bij de Europese merken.

Ik ben benieuwd als ze met een nieuw flagship gaan komen.

Terug
Bovenaan