De Tesla thread

Die AI generated datum in de app die zegt wanneer de auto zou geleverd worden, mogen ze ook afschaffen van mij.
Trekt op niks

Vandaag een proefritje gemaakt met de xpeng g6 performance. Ik had hoge verwachtingen maar er zijn toch nog net te veel schoonheidsfoutjes. Tesla software blijft toch wel de beste voorlopig.

Ik denk dat ze dat doen om het aantal FSD gebruikers wat te verhogen. Ik had ergens gelezen dat het in de US maar een 10% is?
Als de "grote" kost nu wegvalt, zie ik wel meer mensen dat gebruiken als ze bv eens ver moeten rijden voor 1 maand,
99 EUR per maand, is ook wel 5j tegen dat je zelfs al maar aan de prijs van 7.500 EUR zit.
Ik vraag me wel af of dit nu gedaan is om het systeem te verbeteren. De instapkost verlagen = meer gebruikers = meer data. Of gebruikt tesla de gewone data van de wagen of er nu fsd opzit of niet?

Ik vraag me wel af of dit nu gedaan is om het systeem te verbeteren. De instapkost verlagen = meer gebruikers = meer data. Of gebruikt tesla de gewone data van de wagen of er nu fsd opzit of niet?
Heeft eens op internet gezet. Ze runnen dacht ik in elke tesla FSD (mss enkel US?) als "shadow" mode. Dat betekent dat FSD eigenlijk doet alsof die rijdt, en bekijkt of de beslissingen die FSD zou nemen dezelfde zijn als dat de rijder neemt.

Tesla heeft dus autopilot geschrapt als standaardfunctie voor nieuwe bestellingen van de Model 3 en Model Y in Noord-Amerika.
Nieuwe Tesla's worden nu alleen nog standaard geleverd met TACC.
Om weer gebruik te kunnen maken van autosteer, dwingt Tesla klanten feitelijk richting een FSD abonnement van $99 per maand. Elon Musk heeft bovendien aangegeven dat de abonnementsprijs in de toekomst waarschijnlijk zal stijgen naarmate de software meer autonoom wordt.
Hoewel deze wijziging momenteel is doorgevoerd in de VS en Canada, is de verwachting dat dit de nieuwe wereldwijde standaard zal worden voor Tesla's commerciële strategie.

Dat noem ik dus 'een welgemeende fuck you'.

Volgens zijn "1 Trillion Dollars pay package" (eat that Goldmember!) moet hij 1 miljoen FSD subscribers hebben binnen 10 jaar.
The milestones Musk must achieve over the next decade include:
  • Delivering 20 million Tesla vehicles and one million robots
  • Getting 10 million subscriptions to Tesla's Full Self-Driving feature
  • Bringing one million self-driving Robotaxi vehicles into commercial operation
  • Earning up to $400bn in core profit
  • Eventually lifting Tesla's overall market value to $8.5tn, currently $1.4tn
He won't receive a salary under the agreed deal.
But meeting all the above milestones would see him awarded a stock grant of more than 400 million additional Tesla shares - worth around $1tn if the firm's market value is raised high enough.
Tja, dan gaat hij proberen zoveel mogelijk klanten naar een FSD abonnement te pushen.

Er zouden nu 6-8 miljoen Tesla's rond rijden. Tegen dan dus 20 miljoen verkocht, zeg dat de helft nog op de baan is en FSD hardware heeft.
Reken dus dat je gepusht gaat worden zodat 1 op 10-15 rijders FSD nemen.

Of bedoelt men dat Tesla 20 miljoen auto's per jaar moet verkopen over 10 jaar, dat is het dubbele van wat Toyota nu verkoopt per jaar. Lijkt me zeer sterk.

Tijd dat Tesla eens afkomt met een echte pickup of jeepachtig model ipv die lelijke cybertruck.

Iets tussen de model Y en X, die tegen een stootje kan, met goeie veringen.

Precies of ze wachten tot Chinese fabrikanten de hele EV 4x4 markt innemen. In Afrika beginnen de Chinezen al met EVs te pushen. Voor 13-16K heb je al een Jeep achtig EVtje met 5 zitplaatsen.

Hebben er zelf 2 naar Madagascar gehaalt en die rijden zalig en zijn super comfy.

Tesla heeft dus autopilot geschrapt als standaardfunctie voor nieuwe bestellingen van de Model 3 en Model Y in Noord-Amerika.
Nieuwe Tesla's worden nu alleen nog standaard geleverd met TACC.
Om weer gebruik te kunnen maken van autosteer, dwingt Tesla klanten feitelijk richting een FSD abonnement van $99 per maand. Elon Musk heeft bovendien aangegeven dat de abonnementsprijs in de toekomst waarschijnlijk zal stijgen naarmate de software meer autonoom wordt.
Hoewel deze wijziging momenteel is doorgevoerd in de VS en Canada, is de verwachting dat dit de nieuwe wereldwijde standaard zal worden voor Tesla's commerciële strategie.

Dat noem ik dus 'een welgemeende fuck you'.
In de EU is Lane Assist volgens mij verplicht en auto-steer is eigenlijk niet meer dan dat. Vraag me af of dat Tesla dat in EU kan doorvoeren.

mja is Autopilot niet gewoon TACC+lanekeep assist
nee dat zijn 2 verschillende systemen, lane keep geeft een snokje aan uw stuur als je over een witte lijn rijdt, + die vervelende piepjes, autopilot is veel gesofistikeerder. Kort gezegd, lane assist grijpt in als je buiten de rijstrook gaat, autosteer houdt je constant in het midden van de rijstrook.

Lane assist en autopilot zijn 2 verschillende zaken in een Tesla.
nee dat zijn 2 verschillende systemen, lane keep geeft een snokje aan uw stuur als je over een witte lijn rijdt, + die vervelende piepjes, autopilot is veel gesofistikeerder. Kort gezegd, lane assist grijpt in als je buiten de rijstrook gaat, autosteer houdt je constant in het midden van de rijstrook.
Goh ja, daar hebt ge ook wel gelijk in. Maar we zullen het moeten zien hoe ze het gaan doen in de rest van de wereld, zeker omdat FSD in Europa er nog steeds niet is.

Ze nemen het (voorlopig) ook niet weg van bestaande tesla's, dus je weet wel wat je koopt (of niet koopt in dit geval). In mijn Y staat AutoSteer nog in BETA, dus niet "officieel" onderdeel van de software. Neemt natuurlijk niet weg dat het wel jammer is. Die auto-pilot is voor veel mensen al een troef tov andere merken die "lane assist" doen.

Mijn kia heeft autopilot op de autosnelweg.

Er is ook iets in die trend voor gewone wegen, maar dat verliest regelmatig zijn referentie waardoor het niet werkt.

Op autostrand werkt dat echter super. Al blijft het een hulpmiddel. Al zou ik afritten niet afrijden terwijl dat actief staat. Dan vlieg je volgens mij uit de baan.

Al ben ik blij dat het geen abonnement is...

Goh ja, daar hebt ge ook wel gelijk in. Maar we zullen het moeten zien hoe ze het gaan doen in de rest van de wereld, zeker omdat FSD in Europa er nog steeds niet is.

Ze nemen het (voorlopig) ook niet weg van bestaande tesla's, dus je weet wel wat je koopt (of niet koopt in dit geval). In mijn Y staat AutoSteer nog in BETA, dus niet "officieel" onderdeel van de software. Neemt natuurlijk niet weg dat het wel jammer is. Die auto-pilot is voor veel mensen al een troef tov andere merken die "lane assist" doen.
Veel merken hebben tegenwoordig lane keeping assist, dus zo'n troef is die autopilot niet.

Een grootste nadeel van de autopilot is dat het geen reddingstrook maakt bij file. Moest dat toegevoegd worden zou ik het wel veel gebruiken.

Een grootste nadeel van de autopilot is dat het geen reddingstrook maakt bij file. Moest dat toegevoegd worden zou ik het wel veel gebruiken.
Inderdaad, zwaar irritant als je op de Brusselse ring constant moet letten op motors om dan weer manueel over te nemen en meer links (of rechts) uitwijken.

Idd. Maar als je kijkt naar de rest, ben je sowieso een zeldzame uitzondering als je een reddingsstrook maakt.

Inderdaad, zwaar irritant als je op de Brusselse ring constant moet letten op motors om dan weer manueel over te nemen en meer links (of rechts) uitwijken.
Reddingsstrook is permanent, niet om plaats te maken voor motoren.

Ik ben eens aan het kijken naar financiering bij Tesla, momenteel kan je een ballonlening afsluiten aan 0% rente. Iemand ervaring mee of meningen, zijn er addertjes onder het gras?

Terug
Bovenaan