De Tesla thread

Van wat ik lees op het internet, zou ik echt zo'n wagen durven kopen.
Batterij en motoren zou ik helemaal niet wakker van liggen, zeker niet met 100k km.
2017 is toch de gefacelifte versie? Daar zijn al heel wat verbeteringen aan doorgevoerd en sowieso was die wagen niet slecht.

Waar ik wel budget voor zou reserveren zijn de automatische deurklinken (200€ per stuk), lekkend schuifdak (als die dat nog heeft) en misschien het multimedia systeem waarbij het flash geheugen corrupt kan geraken door de vele schrijfacties (Tesla zou dit gratis vervangen)
Alleen is het wel: het was een wagen van 100.000€ met bijhorende prijzen voor onderdelen etc.
Een oudere Mercedes S of BMW 7 kan je ook goedkoop vinden, maar daar is ook een reden voor.
Is van september '17, weet niet of het al een FL is. Die mensen steken hem nu buiten omdat ie 8 jaar is en dus uit garantie (hebben nu een BYD Seal gekocht). Ik dacht dat er aan 1 van die deurklinken al eens iets was gebeurd maar vroeg of laat falen ze blijkbaar allemaal.
Kennis kan die kopen voor 23k (is denk ik goede prijs en ik vermoed nog licht onderhandelbaar).

Das niet duur, maar als je daar wat kosten aan krijgt, ga je u dat misschien beklagen.
Voor 30k heb je een jonge tweedehands Model 3 RWD en misschien is die een termijn van 5 jaar goedkoper. Maar als hij geluk heeft met de Model S, misschien ook niet. Lastig te zeggen in ieder geval.

Das niet duur, maar als je daar wat kosten aan krijgt, ga je u dat misschien beklagen.
Voor 30k heb je een jonge tweedehands Model 3 RWD en misschien is die een termijn van 5 jaar goedkoper. Maar als hij geluk heeft met de Model S, misschien ook niet. Lastig te zeggen in ieder geval.
Een 3 wil hij niet, snap ik want die eerste bouwjaren rijden ook maar bagger (veel te hard geveerd), een S rijdt meer als een limo
De eigenaar zei blijkbaar dat ze via Nikola Motors in Londerzeel met een derde partij een garantiecontract kunnen afsluiten. Kennis gaat daar nu eens voor informeren. Benieuwd hoeveel dat zal kosten voor ene van 8j.

Een 3 wil hij niet, snap ik want die eerste bouwjaren rijden ook maar bagger (veel te hard geveerd), een S rijdt meer als een limo
De eigenaar zei blijkbaar dat ze via Nikola Motors in Londerzeel met een derde partij een garantiecontract kunnen afsluiten. Kennis gaat daar nu eens voor informeren. Benieuwd hoeveel dat zal kosten voor ene van 8j.
Das maar, maar waar jij over spreekt zijn auto's van 19k. Een highland kan je particulier al vinden voor rond de 30-32k. Die auto's zijn dan maximaal 2 jaar oud en met de goeie ophanging.

Ik zal het eens voorstellen, maar is wel direct al een ander budget dan waarover we spreken... Deze S was in de eerste plaats op de radar gekomen omwille van de lage prijs.

Ik kan bevestigen dat een Highland echt wel goed rijdt: veel beter afgeveerd dan mijn Model Y 2022.
Eén van de betere wagens qua ophanging waar ik al mee gereden heb. Heb eigenlijk nog geen tekortkomingen in de wegligging kunnen vinden.

Vandaag hendels voor mijn Model 3 Highland besteld, deze voor 158€.
Het ging wel om versnellingen en richtingaanwijzers te bedienen op het stuur en scherm, maar ideaal is het toch niet.
Het zou er gewoon op moeten zitten.

p.jpeg

Installatie was 30-45 minuten werk.
Enkel de stekkers aan de rechterkant vastklikken was wat friemelen omdat ik de onderste bekleding niet volledig los kreeg.
Voor de rest eigenlijk vrij eenvoudig.

Werking is gewoon hetzelfde als op mijn Model Y.
Ik heb het gevoel dat er een klein verschil is in bedieningsgevoel, maar eigenlijk verwaarloosbaar.
Materiaal is nagenoeg hetzelfde. Ik voel geen verschil.

De telefoonmagneet is deze, met deze OBD2 adapter om op stroom te geven.
Heb een gelijkaardige op mijn Model Y met deze telefoonhouder.

Het grappige is dat de redenering erachter om dit niet te voorzien was in de noemer van besparingen. Maar het gaat dan over een kost van nog geen 200€.

Ik blijf het onzinnig vinden.

Het grappige is dat de redenering erachter om dit niet te voorzien was in de noemer van besparingen. Maar het gaat dan over een kost van nog geen 200€.

Ik blijf het onzinnig vinden.
Ik vind de pinkers op mijn stuur zalig. Enkel op de rotondes soms wat minder interessant, maar dat ga na een weekje ook al blindelings.
Op de snel en andere kruisenpunten kun je gewoon uw hand aan het stuur houden en drukken.

Ik vind de pinkers op mijn stuur zalig. Enkel op de rotondes soms wat minder interessant, maar dat ga na een weekje ook al blindelings.
Op de snel en andere kruisenpunten kun je gewoon uw hand aan het stuur houden en drukken.
Om een hendel te bedienen hoef je toch ook je stuur niet los te laten?
Ik blijf het toch iets vreemd vinden om dat op het stuur te zetten, maar als dat je enige voertuig is, zal dat idd wel snel wennen.

Om een hendel te bedienen hoef je toch ook je stuur niet los te laten?
Ik blijf het toch iets vreemd vinden om dat op het stuur te zetten, maar als dat je enige voertuig is, zal dat idd wel snel wennen.
Niet helemaal, maar wel uw vingers lossen om tegen de hendel te tikken.
Ik rij 99% van de tijd met mijn auto, maar ik heb geen problemen om met die van m'n vriendin te rijden.

Ik las in China dat de retrofit voor stalks 300$ kost, ik mis het niet, maar hopelijk komt het wel naar Europa want er zullen wel veel mensen die het missen.

Wat is autoshift?
Als je de auto start, kijkt hij naar welke kant je kan wegrijden. Hij gooit hem bv zelf in achteruit als je alleen in achteruit uit jouw parkeersplaats of oprit kan. Dat werkt 100% van de tijd bij mij.

En als je tot stilstand komt en je het stuur begint over te draaien om ergens te keren of via een S in te parkeren, stel hij zelf voor om hem in vooruit of achter te gooien. Dat gaat in 85% van de gevallen goed. Thuis rij ik altijd achterwaarts de oprit op, dus ik gooi m'n stuur niet zo ver over als bij keren en dan stelt het soms niet altijd voor, maar meestal wel.

Hier een filmpje over auto shift:

Als je de auto start, kijkt hij naar welke kant je kan wegrijden. Hij gooit hem bv zelf in achteruit als je alleen in achteruit uit jouw parkeersplaats of oprit kan. Dat werkt 100% van de tijd bij mij.

En als je tot stilstand komt en je het stuur begint over te draaien om ergens te keren of via een S in te parkeren, stel hij zelf voor om hem in vooruit of achter te gooien. Dat gaat in 85% van de gevallen goed. Thuis rij ik altijd achterwaarts de oprit op, dus ik gooi m'n stuur niet zo ver over als bij keren en dan stelt het soms niet altijd voor, maar meestal wel.

Hier een filmpje over auto shift:
Maakt blijkbaar deel uit van FSD? Dat ga ik dus nooit hebben :)

Terug
Bovenaan