De Tesla thread

Ik ben ook niet zo voor wit, maar ken wel veel mensen die het mooi vinden. Zeker in de Performance uitvoering met de zwarte accenten.
Ik dacht eerst een M3P in Stealth Grey te bestellen, maar die zwarte accenten kwamen niet zo mooi uit. Op een witte, Quicksilver, blauwe en rode kwam dat veel beter uit. Uiteindelijk voor Quicksilver gegaan omdat ik minder fan ben van wit en een opvallende kleur durfde ik niet te nemen. Al blijft Ultra Red echt wel mooi. Een vriend heeft een gewone Highland in Ultra Red sinds kort en elke keer ik zijn kar zie, twijfel ik soms als ik niet beter rood had genomen.

Hier sinds 2024 een M3 in Ultra Red en ceramic gecoat via een vriend. Blijft blinken en die coating was z'n geld al waard. Een kras gehad die ik er gewoon uit kon vegen.

Een rap zou voor in de toekomst zijn. Nu zou ik er een coating laten opzetten ? Ale dat hadden ze als tip meegegeven bij tesla.
Ik weet niet of dat slim is.
Coating beschermt toch niet tegen steenslag en zo?
En ik denk dat de wrapper dan ook weer de coating er af moet halen om deftig te kunnen wrappen.
Bij het wrappen van mijn Model Y (ook wit) heeft de wrapper eerst gewrapped en coating toegepast.

Weet trouwens ook dat het wrappen van een witte auto vaak wat meer kost want meer werk dan een donkere.
Ieder plekje dat niet goed gewrapped is, valt direct op.

Weet trouwens ook dat het wrappen van een witte auto vaak wat meer kost want meer werk dan een donkere.
Daarom dat ik een donkere heb gekozen, als je een witte donker zou wrappen, en je deuren open doet, moet dat wit toch wel pijn doen in de ogen :cool: :thinking: tenzij je dat ook laat wrappen, wat de prijs omhoog doet gaan.

Bij het opruimen ook nog een nieuwe matte Spigen screen protector gevonden voor de oude Model 3/Y. Volledig nieuw in de verpakking.
Gekocht 2 jaar geleden, maar nooit gebruikt. Stuur maar een PM met een bod mocht iemand interesse hebben.

Ik weet niet of dat slim is.
Coating beschermt toch niet tegen steenslag en zo?
En ik denk dat de wrapper dan ook weer de coating er af moet halen om deftig te kunnen wrappen.
Bij het wrappen van mijn Model Y (ook wit) heeft de wrapper eerst gewrapped en coating toegepast.

Klopt allemaal wat je zegt.

Mijn broer heeft het vorig model van de model 3. Pa klaagt altijd dat die deuren van plastiek zijn en heel licht aanvoelen t.o.v. zijn Mercedes.

Wat is daar in de huidige generatie nog van waar? Heb een nieuwe Model Y RWD op de shortlist staan om te leasen via werk.

Mijn broer heeft het vorig model van de model 3. Pa klaagt altijd dat die deuren van plastiek zijn en heel licht aanvoelen t.o.v. zijn Mercedes.

Wat is daar in de huidige generatie nog van waar? Heb een nieuwe Model Y RWD op de shortlist staan om te leasen via werk.
Oh ja, m'n eerste eigen auto die ik nieuw kocht, een Renault Mégane, had in 't begin ook zwaarder lijkende deuren.
Na amper een jaar begonnen die plots veel lichter aan te voelen... M'n m'n Model 3 exact hetzelfde...
Het komt misschien allemaal wat losser na honderden km?

Een Tesla is gebouwd om licht en efficient te zijn. De deuren van de nieuwe modellen klinken minder hol bij het dicht gooien, maar nog altijd vrij licht.

Ik zou zeggen doe een testrit en ervaar het zelf. Ze zijn heel makkelijk met testritten bij Tesla.
Ik geloof zelfs dat er in Aalst ene staat aan de supercharger die je gewoon 24/7 kunt testen. Met de telefoon toegang vragen en je kunt er een half uur mee bollen.

Met welk model vergelijkt jouw pa? Er is een groot verschil tussen een E- of A-klasse bv.

Ik rij nu ook nog met een Model 3 van 2021. Vorige week een testrit gedaan met de Mercedes EQE en was toch niet speciaal aangenaam verrast door de bouwkwaliteit in vergelijking met de Tesla, om niet te zeggen teleurgesteld. Het toeklappen van de deuren bv voelde/klonk voor mij niet significant beter dan de Model 3, waar ik bv bij de BMW i5 wel duidelijk een verschil merkte.

Ik wist dat ik het ergens al eens had gehoord dat dat geluid weinig tot niets met de bouwkwaliteit te maken heeft op zich, je kan het met bepaalde dichtingen zelfs kunstmatig zwaarder laten klinken. Suzuki wijt het aan akoestisch ontwerp.

Misschien hier maar eens vragen gezien nul reactie in het EV draadje...

Wie zou er een Model S (2017) durven kopen waarvan de garantie op de batterij (8j.) net is afgelopen? (is niet voor mijzelf maar dat heeft verder geen belang) Particuliere koop, niet te veel km (100k op 8j.), SoH 89%, (heel) goede prijs.
Wat kan er worst case allemaal mis gaan? Voor de batterij zijn er dacht ik al firma's die bij defecten op celniveau de fout zoeken en vervangen zodat je geen volledig nieuw battery pack moet kopen. Defecte elektromotor en inverter zijn wel een dure zaak vermoed ik?
Dus, iemand privé al een 'oudere' EV gekocht uit garantie? Of steekt iedereen die per definitie buiten na het einde van de lease?

Wie zou er een Model S (2017) durven kopen waarvan de garantie op de batterij (8j.) net is afgelopen? (is niet voor mijzelf maar dat heeft verder geen belang) Particuliere koop, niet te veel km (100k op 8j.), SoH 89%, (heel) goede prijs.
Wat kan er worst case allemaal mis gaan? Voor de batterij zijn er dacht ik al firma's die bij defecten op celniveau de fout zoeken en vervangen zodat je geen volledig nieuw battery pack moet kopen. Defecte elektromotor en inverter zijn wel een dure zaak vermoed ik?
Dus, iemand privé al een 'oudere' EV gekocht uit garantie? Of steekt iedereen die per definitie buiten na het einde van de lease?
Er zijn inderdaad bedrijven die enkel de cellen kunnen vervangen. Ik heb al goeie reviews gelezen over: https://www.godzillaworx.be/
Maar het blijft een dure affaire. Een drive unit en inverter zal ook wel geld kosten, maar geen idee hoeveel dat kost en als die nog gevoelig zijn voor defecten.

Persoonlijk zou ik eerder voor een nieuwe of jonge Model 3 RWD gaan en zekerheid hebben dan een Model S waar de garantie van afgelopen is.

Van wat ik lees op het internet, zou ik echt zo'n wagen durven kopen.
Batterij en motoren zou ik helemaal niet wakker van liggen, zeker niet met 100k km.
2017 is toch de gefacelifte versie? Daar zijn al heel wat verbeteringen aan doorgevoerd en sowieso was die wagen niet slecht.

Waar ik wel budget voor zou reserveren zijn de automatische deurklinken (200€ per stuk), lekkend schuifdak (als die dat nog heeft) en misschien het multimedia systeem waarbij het flash geheugen corrupt kan geraken door de vele schrijfacties (Tesla zou dit gratis vervangen)
Alleen is het wel: het was een wagen van 100.000€ met bijhorende prijzen voor onderdelen etc.
Een oudere Mercedes S of BMW 7 kan je ook goedkoop vinden, maar daar is ook een reden voor.

Terug
Bovenaan