Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan de trekhaak niet meebestellen met de auto. Je kan hem wel bestellen in de Tesla shop en zetten ze hem er achteraf op. https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model_3Bij de Model 3 Performance kan je precies geen trekhaak bestellen, klopt dat? Elders vind ik dan weer dingen terug dat je 't aftermarket moet bestellen (lastig bij leasing lijkt me) en dat het toegelaten gewicht maar de helft bedraagt van de long range. Ook zonde toch, voor mij is dat een dealbreaker...
Kunt ge ook allemaal kopen ja.Kun je daar nog accessoires mee kopen zoals dakdragers, fietsenrek etc? Destijds heb ik een setje dakdragers besteld met m'n punten, maar nog nooit gebruiktMaar als er ooit nog een 2e kindje komt, zal dat misschien wel van pas komen.

. 
Het hangt er van af hoe lang je dagelijkse ritten zijn en hoe lang je kan laden.Een vraagje aan de Tesla kenners:
- zou je ook een Tesla kiezen indien je 65.000 km/jaar doet?
(Of opteer je dan liever voor een ander merk ?)
- momenteel heeft Tesla een actie van 0% rente op nieuwe aankopen van stock wagens (zakelijke financiële renting)
Iemand hier ervaringen mee?
Het is dan ook niet correct om dat te bekijken pet kWh.Het capaciteitstarief is toch niet zo overdreven als je boven de 10.000 kWh per jaar verbruikt?
Hier is het 56,40 per kW. Stel dat je gemiddeld aan 8 kW piek zit. 56,40 x 8 = 451,20 EUR, te delen door 10.000 kWh, zorgt voor een meerprijs van 0,0405 op je kWh prijs. Als je meer dan 56.000 km doet zal dat voor 't werk zijn en wordt je terugbetaald... Niet?
Als je PV hebt en tijdens productie verbruikt is het capaciteitstarief nog minder relevant.
Een vraagje aan de Tesla kenners:
- momenteel heeft Tesla een actie van 0% rente op nieuwe aankopen van stock wagens (zakelijke financiële renting)

Dit ja.en als je bedoelt elektrisch 65km / j hangt dat er heel erg vanaf
Zijn dat 360 dagen van 180km of zijn dat 65 dagen van 1000 km![]()
Met een Model 3 RWD leg je een serieuze afstand af op 1 batterij. Als die wagen al over de LG 5M batterij beschikt, is dat 750km WLTP. Met de LG 5L is dat 700km WLTP. Trek daar een 100km tot een dikke 100km af voor de real range.Een vraagje aan de Tesla kenners:
Idem hier: ik heb zelf onlangs tweedehands een Model Y gekocht. Nooit nog een nieuwe voor mij.Elektrisch zou ik weer opnieuw tesla kopen.
Voor mij wel. Ik wil per maand exact weten hoeveel ik betaald heb per kWh, inclusief alle supplementen zoals het capaciteitstarief, accijnzen en andere belastingen. Alleen daarmee kan je goed vergelijken met het CREG-terugbetalingstarief.Het is dan ook niet correct om dat te bekijken pet kWh.
Als je een piek van 6kW hebt ipv 8kW bespaar je €112,8 op een jaar, de prijs per kWh maakt dan toch niet uit? De terugbetaling van het werk gaat ook geen rekening houden met je capaciteitstarief, een hogere piek resulteert niet in een hogere terugbetaling.
Nu spreek je wel over iets totaal anders.Idem hier: ik heb zelf onlangs tweedehands een Model Y gekocht. Nooit nog een nieuwe voor mij.
Die 5 à 15K aan markup (afhankelijk van de leeftijd) is het zeker waard om wat rond te kijken en eventueel te importeren, bijvoorbeeld uit Duitsland.
Bij andere merken krijg ik telkens dat typische ‘meh’ déjà vu-gevoel.
VW, Audi of Porsche moet je bijbetalen voor abonnementen op navigatie-updates en het gebruik zelf, plus die irritante pop-ups voor onderhoud terwijl er eigenlijk niets aan de hand is…
Geef mij dan maar het minimalistische Tesla-concept, inclusief standaardzaken zoals navigatie, Spotify enzovoort.
Voor mij wel. Ik wil per maand exact weten hoeveel ik betaald heb per kWh, inclusief alle supplementen zoals het capaciteitstarief, accijnzen en andere belastingen. Alleen daarmee kan je goed vergelijken met het CREG-terugbetalingstarief.
Als je naar de pomp gaat, weet je toch ook hoeveel je betaalt per liter? In de supermarkt gaat het ook om de prijs per liter van bijvoorbeeld water of cola.
Is het dan zo vreemd om een 'stukprijs' te willen weten?
Als je met twee 100% elektrische wagens rijdt en je kan ze in één nacht niet volledig opladen omdat je onder de 2,5 kW piek wil blijven, dan kan je beter gaan laden aan een snellader.
Het capaciteitstarief is peanuts in verhouding tot je totale verbruik als je jaarlijkse afname boven de 10.000 à 15.000 kWh zit, daar gaat het voor mij om.
Natuurlijk wil ik mijn verbruik zoveel mogelijk spreiden, wat ook de bedoeling is van het capaciteitstarief, maar soms is dat niet mogelijk en zit je toch met een hoge piek.

De nieuwe Y Performance? Wanneer mag je hem ophalen?@ Tesla voor afhaling van mijn performance model y. Hopaaa. Het avontuur kan beginnen. Eerste EV !
![]()
Uitgebreider artikel: https://www.t-online.de/nachrichten...ge-wollte-helfen-autotuer-ging-nicht-auf.htmlik kreeg onlangs kritiek op mijn post hier ivm de "deur grepen"
![]()
China wil ‘dodelijke autodeurgrepen’ compleet verbieden: “Ik wilde inzittenden redden, maar dat lukte niet”
Dodelijke ongevallen, onder meer in Duitsland, waarbij de handgrepen een rol lijken te spelen, komen regelmatig voor. China wil nu een volledig verbod invoeren op deze aerodynamische deurgrepen die te vinden zijn op modellen van Tesla, BMW, Nio en Xpeng.www.hln.be
welnu ik sta toch niet alleen blijkbaar