De Tesla thread

Ja, dat is verplicht. Zonder brandblusser geraak je niet door de keuring.
Ik blijkbaar wel... Maar die niet zien liggen...

Op de Carpass checklist staat dit zelfs ook niet vermeld... Wtf.

Daarnaast, in theorie mag dat maar 5 jaar oud zijn, stel dat die datum verstreken is, kopen jullie dan een nieuwe? :LOL:

Ik blijkbaar wel... Maar die niet zien liggen...

Op de Carpass checklist staat dit zelfs ook niet vermeld... Wtf.

Daarnaast, in theorie mag dat maar 5 jaar oud zijn, stel dat die datum verstreken is, kopen jullie dan een nieuwe? :LOL:
Ja, want je wordt afgekeurd op een brandblusser die over datum is.

Sinds wanneer is een brandblusser geen standaarduitrusting in een Tesla?

In m'n Model 3 in 2019 zat dat er gewoon los bij zonder houder, erg vervelend trouwens, ligt sindsdien in de koffer in dat gat links.

Maar in m'n geïmporteerde Y gene te vinden... De gevarendriekhoek moest ik al vragen aan de vorige eigenaar 😂

Dat is toch verplicht in Europa?
Gevarendriehoek en brandblusser zijn verplichte uitrusting in België, maar niet automatisch in de rest van Europa.

Sinds kort werkt bij mij de spraakopdracht "speel [muzieknummer]" niet meer.
Vroeger gebruikte ik dat altijd icm mijn Spotify account, maar nu krijg ik dus de melding "opdracht niet begrepen".
Nog iemand met dat probleem?

Ik heb nu een Model Y op de zaak en ga die privé overnemen.
Daarnaast koop ik een Model 3 op de zaak.
Kan ik op 1 Tesla account beide wagens hebben, maar met aparte facturatie?
Dus voor Premium abonnement en voor laden?
Nu gebeurt dat op de creditcard van mijn zaak, maar voor de Model Y zou dat dus op de persoonlijke creditcard moeten.

Aanvullende vraag: als ik 2 aparte accounts zou moeten hebben, kan ik die dan in dezelfde app op mijn telefoon gebruiken?

Nog nooit op gecontroleerd geweest bij de keuring. Je kan er wel een boete voor krijgen bij politiecontrole.
Hier ook niet. Staat zelfs niet meer op 'k Zal er dan maar eentje bestellen voor m'n intussen 6 jaar oude Model 3. De moeite niet waard als de politie een 'diepgaande' controle zou doen ;-)

Edit: dus helemaal geen gevonden in de Y, maar er staat wel op de Carpass van de keuring dat er ene aanwezig zou zijn... Begrijpen wie begrijpen kan...

Gisteren ook es in die Y gezeten,
ik vind het toch beetje akelig dat je de deur moet open doen met een knopje , als je er uit wil.

Stel dat je in een auto ongeval zit, of in een rivier bent beland, en alle electrische componenten werken niet meer...

Nee ik voel me daar niet veilig over.
Er is er net onder de knop ook een manuele hendel voor noodgevallen:

Als je een tweedehands Y wilt kopen uit bv. Duitsland, ik heb er ervaring mee éh.

Ik heb nu een Model Y op de zaak en ga die privé overnemen.
Daarnaast koop ik een Model 3 op de zaak.
Kan ik op 1 Tesla account beide wagens hebben, maar met aparte facturatie?
Dus voor Premium abonnement en voor laden?
Nu gebeurt dat op de creditcard van mijn zaak, maar voor de Model Y zou dat dus op de persoonlijke creditcard moeten.

Aanvullende vraag: als ik 2 aparte accounts zou moeten hebben, kan ik die dan in dezelfde app op mijn telefoon gebruiken?

Vermoedelijk niet, 1 tesla account = zelfde facturatieaccount.
Net eens geprobeerd om het aan te passen, en de betalingsmethode onder je account is voor beide wagens hetzelfde.

Misschien kan je het eens vragen aan je Tesla SeC?

Wat je bv. wel kan doen is bv. als de 3 voor je zoon is, deze op zijn e-mailadres zetten, en dan naar jouw account delen als extra bestuurder. Zo kan jij er ook altijd aan.

Op elk account kies je dan de gewenste betalingsmethode. Of het nu op de zaak is, of privé.
Weet wel dat het e-mailadres van het account zichtbaar is op de facturen!

Ik denk dat alles binnen hetzelfde account aan dezelfde betaalmethode wordt gelinked. Je zult dus zelf moeten verrekenen in dat geval.

Misschien is het een idee om de Model Y op uw vrouw haar account te zetten en dat ze dan jou uitnodigd als extra bestuurder? Zo ga je beide wagens in 1 app krijgen, maar met split billing.

Of je maakt een extra account aan voor uzelf en nodigt dan het email adres van het andere account uit als extra bestuurder.

Met 2 aparte accounts explicit inloggen in de app kan niet denk ik.

Met 2 aparte accounts explicit inloggen in de app kan niet denk ik.
Inderdaad, ik heb ze nu alle 2 staan, swipen naar links/rechts om te wisselen.
Ook een Android widget per wagen staan.

De vriendin is extra bestuurder met haar eigen account.

Als ze de 3 volledig zal overnemen, mag ze met haar eigen account en rekeningnr. betalen 😅

Misschien is het een idee om de Model Y op uw vrouw haar account te zetten en dat ze dan jou uitnodigd als extra bestuurder? Zo ga je beide wagens in 1 app krijgen, maar met split billing.
Kan dit?

Inderdaad, ik heb ze nu alle 2 staan, swipen naar links/rechts om te wisselen.
Dat is dus wat @MorGo7h bedoelt?
Dus in de app swipen?
Ook een Android widget per wagen staan.
Hoe werkt dat?

Ik had de vraag even aan AI gesteld. Die zei inderdaad dat je wel meerdere betaalmethodes kan kiezen, maar betalingen via 1 methode gebeuren, ongeacht welke wagen.
AI stelde voor om 2 accounts te nemen, maar dan met 2 installaties van de Tesla app in bvb Samsung Secure Folder om andere account te kunnen gebruiken.

Wat je voorstelt: 2 accounts, maar uitnodigen als extra bestuurder laat dus toe om slechts 1 app installatie te doen?
Kan de extra bestuurder ook alles doen in de app?

Kan dit?

Dat is dus wat @MorGo7h bedoelt?
Dus in de app swipen?

Hoe werkt dat?

Ik had de vraag even aan AI gesteld. Die zei inderdaad dat je wel meerdere betaalmethodes kan kiezen, maar betalingen via 1 methode gebeuren, ongeacht welke wagen.
AI stelde voor om 2 accounts te nemen, maar dan met 2 installaties van de Tesla app in bvb Samsung Secure Folder om andere account te kunnen gebruiken.

Wat je voorstelt: 2 accounts, maar uitnodigen als extra bestuurder laat dus toe om slechts 1 app installatie te doen?
Kan de extra bestuurder ook alles doen in de app?
Ja, dat kan. Ik zie nu 2 auto's in mijn app bv. Mijn huidige en mijn nieuwe die ik vrijdag ga ophalen.
Mijn vriendin ziet enkel mijn huidige wagen waar ik haar toegang voor gegeven heb. Zij kan wel alles doen met app. Phone key, airco aanzetten, locatie zien, ...

Als je het zo doet, kan je swipen tussen de auto's in de app. Als je dan de facturen van een account wil afhalen, ga je eventjes moeten opnieuw inloggen met het andere account. Tenzij je uw vrouw vertrouwd als owner. Dan pak je gewoon eventjes haar telefoon daarvoor en hoef je niet opnieuw in te loggen.

Als je dan de facturen van een account wil afhalen, ga je eventjes moeten opnieuw inloggen met het andere account. Tenzij je uw vrouw vertrouwd als owner. Dan pak je gewoon eventjes haar telefoon daarvoor en hoef je niet opnieuw in te loggen.
Moet je dan je smartphone niet opnieuw als sleutel instellen?

Als er echt een opsplitsing moet gebeuren qua facturatie en je het ownership wilt behouden in eigen naam zou ik het zo doen:

Zakelijk account (met zakelijk e-mailadres, of bv. +mailadres [email protected]) met facturatie op je onderneming en SEPA domiciliering op je zakelijke rekening. Je deelt dan de wagen naar wie je wilt als extra bestuurder.

Privé account met (met privé e-mailadres) met facturatie op je privé en SEPA domiciliering op je privé rekening.
Je deelt dan de wagen naar wie je wilt als extra bestuurder. Ook je zakelijk account, dan kan je ook de wagen zien.

Zo heb je een minimum aan accounts voor jezelf, en behou je totale controle.

De privé Supercharger facturen maken toch niet veel uit, ik bewaar die nergens en bekijk ze in feite nooit. Als ik ze nodig heb staan de sessies ook in de app.

@kinxton : zo ga ik het doen denk ik.
En dan beide wagens delen met mijn vrouw.
Model Y staat nu op mijn gmail account (met zakelijke Mastercard), maar ik ga een extra Tesla account maken met mijn zakelijk email adres voor de nieuwe en zakelijke Mastercard verwijderen.

Je kan ook met domiciliering werken. Dan krijgt de Mastercard/VISA groep niks ;-) tenzij je met die kaart punten of miles spaart op een of andere manier.

Ja, ik heb beide accounts nu op SEPA gezet. Vond het op de zaak vrij omslachtig om dan telkens de dingen van Mastercard door te geven aan de boekhouder.

Wel raar: op de website SEPA toegevoegd op bestaand account (wat van zakelijk naar privé gaat) en Mastercard verwijderd. Nergens meer te zien op de website.
Ga ik in de app, dan zie ik nog wel de Mastercard. Daar ook verwijderd, dan moet ik wel andere betaalmethode toewijzen voor Premium.

Ik merk nu gelukkig op tijd dat ik nog 500€ credit heb bij Tesla die op 10/2025 verloopt.
Tips om te besteden?
Kan je die ook toewijzen voor het laden of voor Premium abonnement?
EDIT: volgens AI kunnen credits gebruikt worden voor Premium abonnement. Ik vermoed echter dat mijn credits die op 15/10 vervallen slechts 1 maand gebruikt gaan worden en daarna dus weg zijn.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb beide accounts nu op SEPA gezet. Vond het op de zaak vrij omslachtig om dan telkens de dingen van Mastercard door te geven aan de boekhouder.

Wel raar: op de website SEPA toegevoegd op bestaand account (wat van zakelijk naar privé gaat) en Mastercard verwijderd. Nergens meer te zien op de website.
Ga ik in de app, dan zie ik nog wel de Mastercard. Daar ook verwijderd, dan moet ik wel andere betaalmethode toewijzen voor Premium.

Ik merk nu gelukkig op tijd dat ik nog 500€ credit heb bij Tesla die op 10/2025 verloopt.
Tips om te besteden?
Kan je die ook toewijzen voor het laden of voor Premium abonnement?
EDIT: volgens AI kunnen credits gebruikt worden voor Premium abonnement. Ik vermoed echter dat mijn credits die op 15/10 vervallen slechts 1 maand gebruikt gaan worden en daarna dus weg zijn.
Tesla credits (geld) kunnen niet gebruikt worden voor premium abonnement te betalen.

Vroeger kon dit wel met de Tesla punten.

Je kan die 500euro wel instellen om te laden.
In de app rechtsboven de 3 streepjes-opladen-betaling beheren-betaling daar kan je Tesla-tegoed aanduiden.

Terug
Bovenaan