De Tesla thread

Filmpje van de nieuwe YL, hopelijk komt deze ook uit in Europa.

Extra wijzigingen:
- 50W draadloze inductie laders met luchtkoeling
- groter scherm 16" ipv 15.4"
- Langere voorstoelen (regelbaar)
- verstelbare hoofdsteunen
- Meer speakers (1 onder het tweede scherm)
- Regelbare demping (2-speed)
- 2de rij stoelen met ventilatie en verwarmd
- USB-c poorten op de 3de rij

Mijn iphone laadt niet meer op tegenwoordig als ik hem neerleg in die dingen.

Voor iets van onderhoud zoals filters ofzo moet je gewoon wachten tot de auto iets zegt? Ik heb hem nu 2 jaar, 60k km

Voor iets van onderhoud zoals filters ofzo moet je gewoon wachten tot de auto iets zegt? Ik heb hem nu 2 jaar, 60k km
2j of 60k km is het punt voor een onderhoud. Ik zou een afspraak maken voor een onderhoud.

Luchtfilters heb ikzelf na 2 jaar vervangen. Makkelijk zelf te doen. Hepa filter moet pas na 3 jaar dacht ik.

Ik ben gestopt met dat draadloos laden in de tesla. Het is echt extreem inefficiënt. Ik doe het gewoon met kabeltje nu.
Is het echt zo erg? In m'n Y van 2023 lijkt het alvast vlotter te aan met de originele lader vs de aftermarket van m'n 3.
Het helpt natuurlijk als je 'm er niet af en toe uithaalt...

Is het echt zo erg? In m'n Y van 2023 lijkt het alvast vlotter te aan met de originele lader vs de aftermarket van m'n 3.
Het helpt natuurlijk als je 'm er niet af en toe uithaalt...
Door dat het met zo veel verschillende maten moet kunnen omgaan, verlies je enorm veel efficiëntie. Ik had ooit eens een filmpje gezien over draadloos laden en de laadpad van tesla kwam eventjes aan bod en het deed het echt beduidend slechter dan andere laadpads.
En omdat ik weinig zin heb in versnelde slijtage van de batterij doe ik het gewoon met kabeltje.
Maar each to its own.

Door dat het met zo veel verschillende maten moet kunnen omgaan, verlies je enorm veel efficiëntie. Ik had ooit eens een filmpje gezien over draadloos laden en de laadpad van tesla kwam eventjes aan bod en het deed het echt beduidend slechter dan andere laadpads.
En omdat ik weinig zin heb in versnelde slijtage van de batterij doe ik het gewoon met kabeltje.
Maar each to its own.
In de 3 doe ik het ook enkel nog maar met kabel, maar heb m'n orginele pad om de kabels erdoor te steken niet meer. En m'n smartphone is dan nog eens te groot ook (Galaxy S23), en de S23 Ultra van mevrouw ook natuurlijk.
Heb dus al een tijdje zo'n houder die je bestuurderskant links op de boord van de ventilatie kan monteren, en de kabel gooi ik dan maar bovenop het stuur. Zal maar hetzelfde doen in de Y als het niet vlot genoeg gaat.

Ik vind het draadloos laden in de model Y net supersnel.. (Pixel 8). Ook met een nieuwe Peugeot 308 gereden en daar zakt de batterij zelfs stevig als je draadloos laadt en Android auto gebruikt.

Draadloos laden werkt perfect in de iX3 (fyi)
Maar gaat ten koste van uw range als we uw cijfers mogen geloven 😅

Hier vandaag een trip gedaan met de M3 highland RWD. Staan nu 39.4K km op, aangekocht 03/24.

Trip van 265,8 km, verbruik 31,7 kWh of 119,2 Wh/km. Groot stuk van zee naar Wuustwezel, van hieruit naar Beringen en zo naar Lommel. Nu nog 41% over, vertrokken met 100%.

Moet zeggen dat draadloos laden in de Y van mijn vrouw een pak beter werkt dan in de i5. Enfin, that is: mijn GSM laadt effectief op in de Tesla, in de BMW wordt de batterij gedrained omdat ik daar automatisch android auto gebruik... Eigenlijk nooit getest welke van de 2 het snelst zou zijn als ik android auto zou uitzetten in de BMW.

Mijne Cabin Radar in Model Y 2023 is blijkbaar defect.

Telkens ik instap en deur sluit gaat scherm terug op zwart en denkt hij dus dat er niemand in de wagen zit.
Pas na intrappen van de rem om te schakelen/gordel aandoen gaat het scherm weer aan.

Dacht eerst dat het door slechte update was maar in service menu staat er nu dat de software van de Cabin Radar verschilt van die van de wagen….

Mobile service komt 9 september langs om te zien of ze het kunnen fixen en anders vervangen…

Terug
Bovenaan