De Tesla thread

Ik wist dat het iets simpels was om er naar toe te gaan. Maar die optie staat er dus niet meer. Net de auto eens in de lader gestoken om te zien of dat het menu vrijgeeft, maar heeft niets uitgehaald.
Raar dat het opeens weg is.
Ik had dit in het begin ook niet en heb het kunnen oplossen door een privacy setting aan te passen in het menu van de auto. Na een tijdje verscheen het dan plots.

Gisteren voor de eerste maal met een Tesla (X) gereden. 1 vraag: dat pinken met die knoppen… Wordt je dat ooit gewoon op een rotonde?! 😀😀😀

Ik heb hier een demo Model 3 Performance 2025 op de oprit staan voor het weekend. Ik dacht dat het een speelse versie zou zijn van mijn Model 3 RWD (pre-highland), maar niks is minder waar. Dat ding plakt aan de baan en je moet serieus pushen/gek doen om hem wat los te krijgen. In sommige gevallen kun je zelf volgas in een bocht optrekken zonder dat die bougeert, terwijl je bij de RWD zijn kontje voel gaan. Het grote verschil zal wel in de banden(maat) zitten.

Remmen zijn 10x beter, ophanging is 10x beter, het geluidssysteem is beter, de stoelen zijn beter, maar snelladen in km/h is trager door de lagere efficientie van de wagen en slechtere curve dan op de LFP batterij.

Trackmode kan ik helaas niet testen op de demo wagen. Voor de veiligheid is dat uitgeschakeld.

Ja om die AWD te laten uitbreken moet je echt al veel moeite doen. De M3P highland is wel veel meer een track based auto dan de vorige generatie.
En het laden is in de eerste 20-30% wel een pak sneller dan de LFP. Wat in mijn geval toch een stuk relevanter is dan de gemiddelde laadsnelheid tot een bijna volle batterij.

In sommige gevallen kun je zelf volgas in een bocht optrekken zonder dat die bougeert, terwijl je bij de RWD zijn kontje voel gaan. Het grote verschil zal wel in de banden(maat) zitten.
Is AWD vs RWD daar niet al gewoon de grote driver in? Ik heb mijn LR AWD nog nooit het gevoel gehad dat die zou uitbreken.

Tesla Model 3 LR AWD van 03/2019, met nog PPF erop. Hoeveel zou ik dat tegenwoordig kunnen verkopen?

Ik kreeg nl. van Tesla een overnamevoorstel van 21.659 EUR incl. BTW + 5000 EUR bonus als ik een Model Y koop...
Klinkt toch aanlokkelijk...

Of wacht ik best nog even af als ze nog hopelozer worden met de slinkende verkopen?

Als ik deze maand nog een Y AWD zou kopen om van die bonus te genieten, betaal ik maar 28.681 EUR incl. BTW.

Laatst bewerkt:
Tesla Model 3 LR AWD van 03/2019, met nog PPF erop. Hoeveel zou ik dat tegenwoordig kunnen verkopen?

Ik kreeg nl. van Tesla een overnamevoorstel van 21659 EUR incl. BTW + 5000 EUR bonus als ik een Model Y koop...

Of wacht ik best nog even af als ze nog hopelozer worden met de slinkende verkopen?
Dus maar 16.000€ voor uw wagen?
Hoeveel km heeft die gelopen?

Dus maar 16.000€ voor uw wagen?
Hoeveel km heeft die gelopen?
Excl. BTW 17.900 EUR éh + 5.000 EUR bonus (incl. BTW). Dus 26.659 EUR incl. BTW.

110K km.

Op AutoScout vind ik prijzen tussen 20 à 25K. Dus zo impressionant is het niet, maar dan moet het ook nog lukken om zelf aan die prijzen te kunnen verkopen...

Op AutoScout vind ik prijzen tussen 20 à 25K. Dus zo impressionant is het niet, maar dan moet het ook nog lukken om zelf aan die prijzen te kunnen verkopen...

Dat zijn de vraag prijzen. Die verkocht krijgen voor die prijs is iets anders.
Zo groot is de markt niet voor 2de handse elektrische voertuigen.

Excl. BTW 17.900 EUR éh + 5.000 EUR bonus (incl. BTW). Dus 26.659 EUR incl. BTW.

110K km.

Mis gelezen. ik dacht incl btw en incl 5000€ overnamepremie

Ik persoonlijk vind het bod op uw auto te laag, maar ze smukken het op door die premie

Gisteren voor de eerste maal met een Tesla (X) gereden. 1 vraag: dat pinken met die knoppen… Wordt je dat ooit gewoon op een rotonde?! 😀😀😀
Ja, het enigste wat ik moeilijk vind is dan weer terug instappen bij mijn andere wagen en dan zit k gelijk een retard op dat stuur te duwen terwijl ik een hendeltje heb. (komt vooral voor na autovakantie met tesla)

Ik kreeg nl. van Tesla een overnamevoorstel van 21.659 EUR incl. BTW + 5000 EUR bonus als ik een Model Y koop...

Als ik deze maand nog een Y AWD zou kopen om van die bonus te genieten, betaal ik maar 28.681 EUR incl. BTW.
Bij mij kwam de prijs iets boven vraagprijzen op de tweedehands markt en je moet er niet voor liggen onderhandelen. Een vrij goeie deal imo.

Ja, het enigste wat ik moeilijk vind is dan weer terug instappen bij mijn andere wagen en dan zit k gelijk een retard op dat stuur te duwen terwijl ik een hendeltje heb. (komt vooral voor na autovakantie met tesla)
Ik heb voor een weekend een 2025 Performance model 3 gehad. Het was de eerste dag wennen en daarna vond ik het wel relaxed op de snelweg enzo want ge moet uw hand niet meer verleggen.
Enkel op de lokale rotonde was het idd wat minder, maar dat zal uiteindelijk ook wel wennen.

Dat zou mijn grootste ergernis zijn. Weer moeten wennen aan de klassieke systemen.
Om die reden leg ik die automatische knipperlichten niet aan (dat ze automatisch uitgaan bij baanwissel enzo), ik zou dat dan vergeten af te leggen als ik eens in een andere auto zit.

Dat zou mijn grootste ergernis zijn. Weer moeten wennen aan de klassieke systemen.
Om die reden leg ik die automatische knipperlichten niet aan (dat ze automatisch uitgaan bij baanwissel enzo), ik zou dat dan vergeten af te leggen als ik eens in een andere auto zit.
Dus je gebruikt de voordelen niet, zodat je ze later nooit opnieuw moet afgeven? Speciale redenering :tongue:

Ik heb voor een weekend een 2025 Performance model 3 gehad. Het was de eerste dag wennen en daarna vond ik het wel relaxed op de snelweg enzo want ge moet uw hand niet meer verleggen.
Enkel op de lokale rotonde was het idd wat minder, maar dat zal uiteindelijk ook wel wennen.
mja feitelijk moet ge altijd naar rechts op een rotonde dus das de bovenste knop. Vrij eenvoudig om daar aan te wennen.

Terug
Bovenaan