De Tesla thread

Ffs.

Deze ochtend zie ik in de app dat de leasing alle papieren had ingediend bij tesla.
Uurtje geleden sms gekregen van Tesla:
Leasing heeft een fout in het contract gemaakt, afspraank week verzet.

Dat is de 3de keer!
De leasing gaat nu voor de 4de keer proberen de papieren correct en op tijd in te dienen bij tesla.

Nooit meer ALD...

Ik was in het begin zeer skeptisch over vision, maar nu ik het een tijdje gebruikt heb, valt het eigenlijk nogal mee.
De afstand tot een muur of object correct inschatten, blijft wel problematisch en is niet zo accuraat als met de sensoren, maar bvb. parkeren tussen 2 witte lijnen is nu echt wel makkelijk geworden.

Ik was in het begin zeer skeptisch over vision, maar nu ik het een tijdje gebruikt heb, valt het eigenlijk nogal mee.
De afstand tot een muur of object correct inschatten, blijft wel problematisch en is niet zo accuraat als met de sensoren, maar bvb. parkeren tussen 2 witte lijnen is nu echt wel makkelijk geworden.
Idem hier. Het had ook handig geweest als je de voorste camera ook kon gebruiken bij het parkeren.

Wat moeten we met deze HLN linkjes doen ?

Staat ook op andere websites:

Ik denk dat het écht de moment is om die Tesla Model 1 uit te brengen voor 25k.

Staat ook op andere websites:

Ik denk dat het écht de moment is om die Tesla Model 1 uit te brengen voor 25k.
De tesla model 2 gaat zelfs niet aan dat bedrag uitkomen. Verwacht men eerder 36k.
Aangezien de vermelding van 25k van in het verleden handelde over het bedrag zonder BTW.

In ieder geval als je een tesla overweegt is het nu de moment als je ze kan vastkrijgen voor -40k.

Je kan nog steeds kopen voor 39.9k en genieten de premie. Wat het aandeel van tesla doet, kan me weinig schelen. Volkswagen is ook 10% gezakt sinds een half jaar geleden.

Je kan nog steeds kopen voor 39.9k en genieten de premie. Wat het aandeel van tesla doet, kan me weinig schelen. Volkswagen is ook 10% gezakt sinds een half jaar geleden.
Ja, daarom dat ik meldde dat als je wacht op de tesla model 2 want goedkoper, dat het beter is om nu de tesla model 3 of Y te kopen als je die voor 39.9k kan op de kop tikken, aangezien je die dan voor uw 36k kan vastkrijgen ipv een kleinere model 2.

En het lijkt ook niet te zijn alsof de vernieuwingen in de model 2 enorm gaan zijn aangezien men van plan is om dezelfde lijn te gebruiken. Dus 800V architectuur of 48V bar systeem zou mij op korte termijn dan ook verwonderen.

Ja, daarom dat ik meldde dat als je wacht op de tesla model 2 want goedkoper, dat het beter is om nu de tesla model 3 of Y te kopen als je die voor 39.9k kan op de kop tikken, aangezien je die dan voor uw 36k kan vastkrijgen ipv een kleinere model 2.

En het lijkt ook niet te zijn alsof de vernieuwingen in de model 2 enorm gaan zijn aangezien men van plan is om dezelfde lijn te gebruiken. Dus 800V architectuur of 48V bar systeem zou mij op korte termijn dan ook verwonderen.
Cybertruck is 800V. En ik las ergens een gerucht dat de Model 2 ook 800V zou worden. Maar goed dat zijn geruchten en lijkt me wat tegenstrijdig als je een goedkope auto wilt produceren. Maar ik zou wel blij zijn als ze eens naar 800V overstappen.

Langs de andere kant: mijn pa heeft sinds kort een Model Y met BYD LFP batterij en die laadt als een gek. Die moet niet onderdoen voor een 800V wagen en doet er bijna 10min minder lang over als mij om naar 80% te laden. Maar helaas zijn het alleen de Model Y's uit Berlijn die dat pak kunnen hebben.

Ik denk dat je het echte potentieel van 800V vergeet.

Voorbeeld Porsche Taycan: https://evkx.net/models/porsche/taycan/taycan/chargingcurve/

10-80% is gemiddeld 265kW. LFP zal maar de helft halen.
Ik heb al veel filmkes gezien van de Taycan en die is inderdaad zot.
Vergeet wel niet dat de Model Y een 60kWh batterij heeft en die Taycan 105kWh. Als je dat gaat omrekenen naar C waarde scoren die ongeveer gelijk.

Volgens EVKX:
Taycan doet 0-80% in 17.5min
Kia EV6 LR (800V) doet het in 18.5min
Model Y RWD BYD doet het in 20min
Mijn Model 3 RWD in 35.5min

Die 400V BYD batterij kan echt wel z'n mannetje staan tussen de 800V accu's. Maar geen idee waarom alleen die BYD dat kan en niet de andere LFP accu's bij Tesla.

De grootte van de batterij maakt in praktijk eigenlijk weinig uit. Je hebt effectief dubbel zoveel geladen op eenzelfde tijdspanne.

Met eenzelfde motor zal je dan ook bijna dubbel zo ver kunnen rijden met dezelfde laadtijd van 18 min. Tot 50% laden ze allebei aan hun maximum vermogen.

De grootte van de batterij maakt in praktijk eigenlijk weinig uit. Je hebt effectief dubbel zoveel geladen op eenzelfde tijdspanne.

Met eenzelfde motor zal je dan ook bijna dubbel zo ver kunnen rijden met dezelfde laadtijd van 18 min. Tot 50% laden ze allebei aan hun maximum vermogen.
Ja en nee. Hoe hard je een batterij belast en belast kan worden, wordt uitgedrukt in C waarde. Dat is evenredig met de capaciteit. Steek een 200kWh batterij in de Porsche en je kan 600kW laden moest er geschikte apparatuur zijn daarvoor.
Maar je zal dan wel een stuk verder kunnen rijden met dezelfde laadminuten. In de praktijk betaal je wel een stuk meer voor die grote capaciteit, het verbruikt gaat omhoog door het extra gewicht en daardoor neemt ook het rijplezier af. 't is kwestie van een goeie compromis te vinden.

Moest ik niet naar m'n geld moeten kijken, dan zou ik de Taycan al besteld hebben. Alhoewel, ik weet niet als ik dan nog een EV zou kopen.
Maar ik moet helaas naar m'n centen kijken, dus ik rij met een goedkoop Tesla'ke.

Ik wil hier zeker geen merkstrijd starten. Alleen benadrukken dat de 800V technologie veel meer potentieel heeft.

Eigenlijk heel vervelend dat Tesla geen knop heeft om het laden te stoppen en de kabel te unlocken.
Bijna alle andere merken hebben dat wel naast de laadpoort..

Eigenlijk heel vervelend dat Tesla geen knop heeft om het laden te stoppen en de kabel te unlocken.

En waarom zou dat handig zijn? zodat anderen je laadsessie kunnen stoppen en de kabel uitpluggen? Mijn non-Tesla heeft die functie gelukkig ook niet. Wel een knop om de planned charging te overrulen, vind ik wel handig. Dan kan hij ingeplugd blijven zitten tenzij ik wat sneller wil beginnen laden, dan hoef ik het laadschema niet aan te passen, gewoon op de knop: "nu laden" duwen en klaar.

Als de auto unlocked is voordat je de laad sessie stopt, dan gebeurd dit wel.

Thuis hang ik aan een slimme laadpaal en kan ik de laadsessie niet stoppen omdat ik geen badgekes gebruikt. Dan haal ik ff mijn gsm uit en ik heb een widget gemaakt voor het unlocked van de laadpoort. Zo kan ik vanaf m'n lockscreen de lader ontkoppelen zonder dat ik eerst naar de tesla app moet gaan enzo.

Terug
Bovenaan