De Tesla thread

Is vooral om kosten te besparen. & body onderdelen simpelere maken. Op 1 voertuig lijkt dat peanuts, maar op een miljoen wagens.. begint al te tellen. + de camera's zitten er sowieso.
hier beetje uitgelegd:

Kan ik geloven.
Maar die camera’s gaan dat toch nooit zo goed kunnen als sensoren denk ik dan.

Je blijft met een giga blind spot voor je bumper.

Tenzij je camera’s alles onthouden die ze zien en dan al inschatten hoe ver het nog is eens uit zicht verdwenen. Maar het blijft toch maar schatten.

Kan ik geloven.
Maar die camera’s gaan dat toch nooit zo goed kunnen als sensoren denk ik dan.
De volgende generatie zal wellicht extra camera's krijgen in de bumper om dit te compenseren.

Je blijft met een giga blind spot voor je bumper.

Tenzij je camera’s alles onthouden die ze zien en dan al inschatten hoe ver het nog is eens uit zicht verdwenen. Maar het blijft toch maar schatten.
En die camera kan niet eens alles onthouden, want tijdens de momenten dat je auto geparkeerd is kan er ook een andere auto voor je komen parkeren met een trekhaak. En ik neem aan dat die camera niet filmt als er niemand in je auto zit.

Voor diegene die reeds 1 hebben besteld.
Ik heb een model Y besteld voor een werknemer van me, maar hoe zit dat met de inschrijvingsdocumenten die je aan je verzekeringsmakelaar moet geven om de wagen te kunnen inschrijven?
Komen die digitaal op dat portaal van tesla, of krijg je die via post?

Vandaag een bericht ontvangen dat ik mijn nieuwe auto volgende week mag ophalen. Helaas is de voorgestelde datum is niet mogelijk. Het is me niet helemaal duidelijk wat het vervolg nu is met dat ik `NEE` op het sms bericht geantwoord heb. Wordt je dan opgebeld om een andere datum te kiezen of sturen ze nadien nogmaals een bericht met een andere datum?

Voor diegene die reeds 1 hebben besteld.
Ik heb een model Y besteld voor een werknemer van me, maar hoe zit dat met de inschrijvingsdocumenten die je aan je verzekeringsmakelaar moet geven om de wagen te kunnen inschrijven?
Komen die digitaal op dat portaal van tesla, of krijg je die via post?

Vanaf er een VIN bekend is mailen ze het roze formulier, zo was het hier toch.

Onze huidige auto’s hebben een overnamebod, enkel nog wachten wat Cardoen voor de Tiguan zou geven.
Voor de T Roc van mijn vrouwen geven ze 250euro minder dan de prijs die wij betaald hebben 😁.
4jaar oud en 15500km.

Dinsdag om 11u dan testrit met de model Y.
Dan eens goed nadenken en dan misschien grijze rwd bestellen met 19inch wielen.
Daar dan zwarte wieldoppen op :).

Dus nog eens goed nadenken en dan geduld hebben.

Ondertussen genoeg tijd om te kijken welke laadpaal we eventueel zouden kopen :).

Hebben jullie de verzekering bij Tesla genomen of andere verzekering?

Ik heb gewoon mijn verzekering waar ik altijd mijn verzekeringen neem, bij de DVV.

Mijn tesla Y wordt maandag getransporteerd van Hasselt naar Brugge. Hopelijk gaat daar niets fout :D

:D

Ik ben ook gewoon verzekerd bij mijn vaste agent, €1100/j voor grote omnium
Als ik online keek was er van prijs niet veel verschil denk ik.
Maar zou alle inbegrepen services enzo nog eens in detail moeten bekijken.
Dacht dat het misschien bepaalde voordelen had.

Was hier net aan het inloggen op mijn account en bedacht me net dat ik beter eens via mijn password manager een ingewikkeld paswoord laat generen zeker voor de Tesla account.

Want met de tesla app kunnen ze basicly gewoon uw auto stelen toch...

edit: alleszins toch ook al 2FA geactiveerd :p

Hoe zit dat eigenlijk met die trekhaak, moet je daar jaarlijks mee naar de keuring ?
Maandag brengen ze hem over naar Brugge, moeten zij dan ook nog naar de keuring?

Want dat is toch zo'n afneembare trekhaak hé? In principe moet je dan naar de keuring vanaf die er op zit?

Weet eigenlijk niet hoe dat gaat met trekhaken.

Hoe zit dat eigenlijk met die trekhaak, moet je daar jaarlijks mee naar de keuring ?
Maandag brengen ze hem over naar Brugge, moeten zij dan ook nog naar de keuring?

Want dat is toch zo'n afneembare trekhaak hé? In principe moet je dan naar de keuring vanaf die er op zit?

Weet eigenlijk niet hoe dat gaat met trekhaken.
bij inschrijving, daarna na 4 jaar

Tesla gaat niet naar de keuring, dat moet jij doen....
Bij andere merken is die keuring voor levering uitgevoerd, bij Tesla niet.

Daar verschiet ik niet van haha.
Dat moet ik dus gewoon voorzien vooraleer ik de 1e x met trailer ga rijden I guess, moet niet direct.

Terug
Bovenaan